Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ηλεκτρικά οχήματα, θέσεις στάθμευσης και φόρτιση σε όλη την πόλη με ένα κλικ

Εκδήλωση για τη διάδοση της πρώτης στην Ελλάδα υπηρεσίας που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες μέσα από την ίδια εφαρμογή να μετακινηθούν με διαφορετικού τύπου ηλεκτρικά οχήματα

Τους 200 έφτασαν οι ενεργοί χρήστες της εφαρμογής eMaaS (Mobility as a Service – σ.σ. κινητικότητα ως υπηρεσία) της πρώτης στην Ελλάδα πλατφόρμας που δημιουργήθηκε στη Θεσσαλονίκη και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να νοικιάσουν και να μετακινηθούν με διαφορετικού τύπου ηλεκτρικά οχήματα.

Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του έργου, που χρηματοδοτείται από τα «Επενδυτικά Σχέδια Καινοτομίας» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και εκπονείται από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ και τις εταιρείες Brainbox, ECOSUN και OTO Parking, παρουσιάστηκαν σήμερα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, των παρόχων συγκοινωνιακού έργου της πόλης και εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην μικροκινητικότητα.

Μέσω της εφαρμογής για έξυπνες συσκευές eMaaS, που είναι ήδη διαθέσιμη στο Google Play και στο App Store, οι πολίτες αλλά και οι επισκέπτες μπορούν να ενοικιάσουν και να χρησιμοποιήσουν για τη μετακίνησή τους όποιο από τα διαθέσιμα ηλεκτρικά μέσα επιθυμούν και ταυτόχρονα να δεσμεύσουν θέσεις στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, η υπηρεσία eΜaaS παρέχει προσωποποιημένες υπηρεσίες στους τελικούς χρήστες, όπως συστάσεις δρομολόγησης και βέλτιστου συνδυασμού μέσων μετακίνησης. Και το βασικότερο, τους δίνει τη δυνατότητα να μετακινηθούν μέσα στην πόλη με έναν απλό και βιώσιμο τρόπο, με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διαβάστε: Στη Θεσσαλονίκη η πρώτη εφαρμογή για ενοικίαση διαφορετικών ηλεκτρικών οχημάτων (vid)

«Έχουμε πρωτοπόρα μικροκινητικότητα», τόνισε η αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, η οποία παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας, επισημαίνοντας ότι ο χρήστης μπορεί να επιλέξει και να συνδυάσει μέσα μεταφοράς μέσα από το eΜaaS, χωρίς να χρειαστεί να μπει σε διαφορετικές εφαρμογές και ιστοσελίδες. «Η Θεσσαλονίκη ρυπαίνεται, έχει κυκλοφοριακή συμφόρηση και πρέπει να αλλάξει μετακινήσεις της», ανέφερε και πρόσθεσε πως η χρήση της εφαρμογής συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας και στην προώθηση της πολυτροπικότητας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.

Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα για τους χρήστες 15 ποδήλατα, 10 πατίνια, 5 αυτοκίνητα και 5 ηλεκτροφορτιστές σημείωσε ο Γιώργος Βουλγαρούδης, CEO της Brainbox, της πρώτης εταιρείας που δραστηριοποιήθηκε στη μικροκινητικότητα στην Ελλάδα, φέροντας τα πρώτα κοινόχρηστα ποδήλατα το 2013 και η οποία είναι συντονιστής του προγράμματος. Ο κ. Βουλγαρούδης σημείωσε πως στόχος είναι να ενταχθούν στο σύστημα και τα μέσα σταθερής τροχιάς και σταδιακά να οδηγηθούμε στην προσωποποιημένη μετακίνηση. Σε ότι αφορά, δε, το δίκτυο ηλεκτροφόρτισης σημείωσε πως πρέπει να αναπτυχθεί με βάση τη ζήτηση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της «OTO Parking A.E.», Απόστολος Συμεωνίδης, παρομοίασε την εφαρμογή με το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα για ελεύθερη διέλευση από όλους τους σταθμούς διοδίων που διαχειρίζονται διαφορετικές εταιρείες. Και τόνισε πως θα πρέπει να ενταχθούν στο σύστημα και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο, προκειμένου «να μεγαλώσει η πίτα».

Από την πλευρά του, ο διευθυντής πωλήσεων και επιχειρηματικής ανάπτυξης της ECOSUN, Ηλίας Κούρος, χαρακτήρισε μονόδρομο την ηλεκτροκίνηση.

Ο διευθυντής του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ, Γιάννης Πολίτης, ανέφερε πως το έργο που ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2023, αξιολογείται με βάση τέσσερις πυλώνες: τους χρήστες του συστήματος, την κοινωνία και την πόλη, δηλαδή τους δυνητικούς χρήστες, τη λειτουργικότητα του συστήματος και τους φορείς της πόλης. Όπως είπε, το έργο συνδυάζει δύο καινοτόμα πράγματα την ηλεκτροκίνηση, στην οποία η χώρα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης με το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στον στόλο να είναι κάτω από 5%, αλλά και την έννοια της κινητικότητας ως υπηρεσίας. Παράλληλα, τόνισε πως έχει ισχυρό επιχειρηματικό αποτύπωμα και πολλά περιθώρια ανάπτυξης, αναφέροντας ότι μπορεί να συνδεθεί με διάφορες άλλες επιχειρήσεις, για παράδειγμα ψυχαγωγικού χαρακτήρα, οι οποίες να προσφέρουν στον χρήστη εκπτωτικά κουπόνια.

Τοποθέτηση στην εκδήλωση έκανε και ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Δημητριάδης, ο οποίος τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός για το πώς θα μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία τον δημόσιο χώρο, ζήτημα πάνω στο οποίο ο δήμος συνεργάζεται με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.