Skip to main content

«Θα ματώσουμε», προειδοποιούν οι σιδηροδρομικοί

Οι εργαζόμενοι δεν θα συμμετάσχουν σε διάλογο με προαπαιτούμενα δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσούκης αναφερόμενος στα σχέδια της κυβέρνησης για την εξυγίανση
Οι εργαζόμενοι δεν θα συμμετάσχουν σε διάλογο με προαπαιτούμενα, δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσούκης αναφερόμενος στα σχέδια της κυβέρνησης για την εξυγίανση του ΟΣΕ.

«Θα ματώσουμε» είπε χαρακτηριστικά στο Βήμα 99,5, χρησιμοποιώντας τη φράση του προέδρου της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν αποφασιστεί μέχρι στιγμής, ο σχεδιασμός για την εξυγίανση του Οργανισμού προβλέπει την επανίδρυση του ΟΣΕ, απαλλαγμένου από τα ελλείμματα και με τη συμμετοχή ιδιωτών.

Στο σχετικό σχέδιο νόμου, που αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα, προβλέπεται επίσης ότι στο πλαίσιο του ελληνικού σιδηροδρόμου θα λειτουργούν τέσσερις εταιρίες: ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σχετικά με τα ελλείμματα του ΟΣΕ, που αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ, ορισμένα από αυτά θα καλυφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ κάποια άλλα θα διαγραφούν. Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει σε εκποίηση και συνεκμετάλλευση τμημάτων της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.

Η εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει τη διαχείριση όλων των δρομολογίων και του προσωπικού των συρμών, θα μπορεί να πωλήσει το 49% των μετοχών της και να παραχωρήσει το μάνατζμεντ σε τρίτους, ιδιώτες ή άλλους φορείς.

Το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση προβλέπει, ακόμη, την κατάργηση ζημιογόνων γραμμών, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων αναμένεται να μειωθεί από τις 6.500 στις 4.000, μέσω μετατάξεων ή συνταξιοδοτήσεων όσων πληρούν τις προϋποθέσεις.