Skip to main content

Τελευταία η Ελλάδα στην οδική ασφάλεια των ευρωπαϊκών χωρών

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες μεταξύ 18 και 39 ετών, τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, Δικτύων και Υποδομών, Δ. Ρέππας, προσθέτοντας, ότι πέραν του τραγικού γεγον
«Κατέχουμε την τελευταία θέση στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη των «15»και μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη των ΄27΄», είπεχαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικούσυμβουλίου, επισημαίνοντας πως το ζήτημα είναι πολύπλοκο και απαιτείτη συνεργασία πολλών φορέων και υπουργείων. Ο πρωθυπουργός έθεσε ως στόχο της κυβερνητικής πολιτικής τη μείωση τωντροχαίων κατά 40% ως το 2015, και έκανε λόγο για 15000 θύματα ετησίως.

Από τη μεριά του ο υπουργός Μεταφορών, Δικτύων και Υποδομών, ΔημήτρηςΡέππας είπε ότι τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτίαθανάτου για τις ηλικίες μεταξύ 18 και 39 ετών, τονίζοντας ότι πέραν τουτραγικού γεγονότος της απώλειας ζώων, η Ελλάδα επιβαρύνεται με 5δισ. ευρώ ετησίως από τα τροχαία δυστυχήματα. «Η βαρύτητα του θέματος δεν έχει εκτιμηθεί δεόντως» είπε ο υπουργός,προσθέτοντας ότι τα προηγούμενα προγράμματα που είχαν εκπονηθεί δεναπέδωσαν τα αναμενόμενα.

Ο υπουργός πρότεινε τη δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, ενώ ως κατευθύνσεις της πολιτικής πρότεινε την κάλυψη των θεμάτων χρήστης-όχημα-οδικό περιβάλλον, επιτήρηση οδικού δικτύου, περίθαλψη μετά το ατύχημα, κυκλοφοριακή αγωγή, οδική ασφάλεια και αυτοδιοίκηση και αξιοποίηση πόρων από το ΕΣΠΑ.

Εξειδικεύοντας τις προτάσεις του ο κ. Ρέππας πρότεινε μεταξύ άλλων: αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας κάποιου έργου, επιθεώρηση οδικού δικτύου, καθιέρωση τηλεφωνικής γραμμής για ενημέρωση για τις ελλείψεις του οδικού δικτύου, δημιουργία υπηρεσίας καθαίρεσης αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων, οριζόντια επισήμανση (Stop) στο έδαφος των διασταυρώσεων, προμήθεια εξοπλισμού της τροχαίας, δημιουργία ασφαλών στάσεων στις δημόσιες συγκοινωνίες, αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων απόκτησης διπλώματος οδήγησης, καθιέρωση υποχρεωτικής της ζώνης ασφαλείας για τους επαγγελματίες οδηγούς, «απελευθέρωση» των πεζοδρομίων και ενδεχόμενη διαπλάτυνσή τους, πλήρης απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων από επαγγελματίες οδηγούς με το όχημα εν κινήσει, δημιουργία ασφαλών προσβάσεων στα σχολεία, σύνδεση του bonus-malus των ασφαλιστικών εταιρειών και με το point-system, έλεγχο των ταχογράφων βαρέων οχημάτων, πρόγραμμα καθορισμού τοποθέτησης πινακίδων, επιτήρηση της «επιθετικής» οδήγησης, ταχύτερη πρόσβαση τραυματιών στα νοσοκομεία ενδεχομένως και με καθιέρωση λωρίδων «αντίθετης» κυκλοφορίας για ασθενοφόρα, πρόγραμμα τοποθέτησης στύλων των οργανισμών κοινής ωφελείας, δημιουργία βάσης δεδομένων οδικών συμβάντων και εκπομπή κοινωνικών μηνυμάτων από τα ΜΜΕ.

Από τη μεριά του ο πρωθυπουργός επισήμανε το ζήτημα της διαφθοράς στις διαδικασίες απόκτησης διπλώματος οδήγησης, ενώ επέμενε ιδιαίτερα στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το σχολείο, ιδίως το ολοήμερο, στην κυκλοφοριακή αγωγή των παιδιών.