Skip to main content

Παππάς:Οι ελεγκτές δεν είναι αστυφύλακες-Θέλουμε κόμιστρα όχι πρόστιμα

Στα σχέδια για το παρόν και το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκαν οι επικεφαλής του ΟΑΣΘ, του ΟΣΕΘ και της «Ανοιχτής Πόλης».

του Νίκου Ηλιάδη

Τους σχεδιασμούς του για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ξεδίπλωσαν σε εκδήλωση της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στην Άνω Τούμπα οι επικεφαλής του ΟΑΣΘ, του ΟΣΕΘ και της «Ανοιχτής Πόλης».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς είπε ότι οι αλλαγές που έγιναν συνιστούν μια επαναστατική προσπάθεια, που «όταν εσείς θα απολαμβάνετε τους καρπούς της, εγώ θα έχω φύγει από την πόλη».

Τόνισε ότι ο νόμος για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ ήταν τομή για να σωθεί ο Οργανισμός. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις, τις οποίες κατηγόρησε ότι υπέγραφαν λεόντειες συμφωνίες με τον ΟΑΣΘ σε βάρος του Δημοσίου. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι την εξαετία 1990 – 1995 οι μέτοχοι με κεφάλαιο μόλις 1,7 εκατ. ευρώ αποκόμισαν κέρδη 37 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Παππάς είπε, επίσης, ότι λίγο πριν τις εκλογές του 2014 η προηγούμενη κυβέρνηση φρόντισε να δεσμεύσει την επόμενη, υποχρεώνοντάς την να καταβάλλει στους μετόχους του ΟΑΣΘ ετήσια κέρδη 16,5 εκατ. ευρώ.

Χαρακτήρισε άθλο το ότι οι εργαζόμενοι πληρώνονται κανονικά και ότι μέσα σε λίγο διάστημα κυκλοφορούν στην πόλη περίπου 400 λεωφορεία, από 240 που ήταν όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση.

Κατηγόρησε την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι είχε άδεια τα ταμεία του Οργανισμού. «Βρήκαμε μόλις 760 ευρώ στους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να αγοράσουμε ανταλλακτικά για να επισκευάσουμε τα λεωφορεία», είπε χαρακτηριστικά. 

Περιγράφοντας τους στόχους της νέας διοίκησης ανέφερε ότι πρώτος είναι η εκκαθάριση εν λειτουργία του ΟΑΣΘ και δεύτερος η διασφάλιση ενός καλού επιπέδου συγκοινωνιακού έργου.   

Τέλος ο κ. Παππάς αναφέρθηκε και στο θέμα των ελεγκτών κομίστρου λέγοντας ότι ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να αστυνομοκρατεί τους πολίτες. «Οι ελεγκτές δεν είναι αστυφύλακες, είναι σύμβουλοι των πολιτών. Και στο δίλημμα κόμιστρο ή πρόστιμο, εμείς τους λέμε να τους ζητούν να πληρώνουν το κόμιστρο».

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Κώστας Αμπατζάς είπε ο στόχος της διοίκησης του ΟΣΕΘ είναι αφενός να βελτιώσει την υφιστάμενη κατάσταση στις συγκοινωνίες και αφετέρου να σχεδιάσει τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτό και το μετρό. Ως προς το πρώτο σημείωσε ότι σε διάστημα 4-6 μήνες ο ΟΣΕΘ θα έχει έτοιμες τις προτάσεις για τη βελτίωση των υφιστάμενων δρομολογίων. Τόνισε επίσης ότι στους μεσοπρόθεσμους στόχους είναι και η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο έχει ήδη συσταθεί ομάδα εργασίας.

Η επικεφαλής της παράταξης «Ανοιχτή Πόλη» Ρία Καλφακάκου είπε ότι η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν η μοναδική στο δημοτικό συμβούλιο που μιλούσε εδώ και 1,5 χρόνο για τον «αμαρτωλό ΟΑΣΘ».

Επισήμανε ότι παράλληλα κατέθετε προτάσεις για την αλλαγή στο συγκοινωνιακό χάρτη και χαρακτήρισε τέλος αναγκαίο και πολύ θετικό βήμα την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Στην εκδήλωση παρέστησαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Απόστολος Αντωνούδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ Γιάννης Κρεστενίτης, ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς και ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Αβαρλής.