Skip to main content

Η προσβολή των Ελλήνων του Πόντου από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης

Η προσβολή των Ελλήνων του Πόντου από τον Μπουτάρη, οι αδιέξοδες θεωρίες της Αριστεράς και ένα μικρό μάθημα ετυμολογίας από τον Καλλισθένη.

Η πίστη των Αλβανών στα δημοκρατικά ιδεώδη διαπιστώθηκε ακόμη μια φορά, όταν φωτογραφήθηκαν μοντέλα μέσα σε ορθόδοξο ναό! Δεν πήγαν φυσικά σε τζαμί. Ο Έντι Ράμα και η παρέα του από μουσουλμάνους χρηματοδοτούνται. Τι έκανε το ελληνικό ΥΠΕΞ; Υποθέτω πως θαύμαζε τα μοντέλα στις φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν.

Το χούι βγαίνει τελευταίο, λέει η γιαγιά μου. Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας Ράνια Αντωνοπούλου στην ομιλία της στο πλαίσιο του συνεδρίου με τίτλο «Συμμαχία ενάντια στη λιτότητα στην Ευρώπη» τόνισε πως, η Ελλάδα έχει εγκλωβιστεί σε ένα πλαίσιο που σπρώχνει σε μη αναστρέψιμες συντηρητικές πολιτικές.

Κι επειδή υπάρχουν αυτές οι συντηρητικές πολιτικές η «δεύτερη φορά Αριστερά» δεν μπορεί να εφαρμόσει αριστερές πολιτικές, καθώς οι λύσεις που ψάχνονται προέρχονται μέσα από ιδιωτικές επενδύσεις, είπε. Δεν μας είπε όμως, ότι αφού δεν υπάρχει άλλη λύση από τις ιδιωτικές επενδύσεις, γιατί δεν φροντίζουν να την υλοποιήσουν;

Μας είπε δηλαδή η κυρία, ότι αριστερές λύσεις δεν μπορούν να εφαρμόσει η κυβέρνηση (ευτυχώς), συντηρητικές λύσεις δεν θέλει να εφαρμόσει, γι’ αυτό και δεν κάνει τίποτε. Η λογική του σοβιετικού «προοδευτικού χώρου».

Κάποιος να τον εκπαιδεύσει. Τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ο οποίος δήλωσε ότι «πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι στην Ελλάδα θα μείνουν τουλάχιστον 50.000 - 60.000 πρόσφυγες, καθώς αυτό προβλέπουν οι διεθνείς συμφωνίες της χώρα. Και οι Σύροι θα ενσωματωθούν, όπως ενσωματώθηκαν οι Αλβανοί και οι Ρωσοπόντιοι».

Οι Ρωσοπόντιοι δεν μπορούν ούτε να ενσωματωθούν, ούτε να αφομοιωθούν, επειδή απλούστατα είναι Έλληνες. Να προσαρμοστούν μόνο, αφού ήρθαν από άλλη χώρα. Και είναι περισσότερο Έλληνες κι από μερικούς βουλευτές, υπουργούς ή δημάρχους.

Είναι ρατσιστικό και προσβλητικό να μη τους θεωρεί Έλληνες ο δήμαρχος, και να τους ταυτίζει με αλλοεθνείς. Μαθαίνοντας την ιστορία στους δρόμους του κρασιού, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος στην Ελευθεροτυπία, αυτό δεν το έμαθε; [Τώρα, τι είδους ενσωμάτωση θα γίνει με τους μουσουλμάνους Σύρους, το βλέπουμε καθημερινά στη Θράκη, αλλά και με τους Ρομά σε όλη την επικράτεια].

Οι Τούρκοι δέχονται -κατά πως λέει η συμφωνία- να πάρουν πίσω όλους τους λαθρομετανάστες, αλλά η ελληνική πλευρά δεν στήνει ακόμη τους μηχανισμούς να τους εντοπίσει και να τους απελάσει! (μάλιστα η τέως αρμόδια αναπληρώτρια υπουργός δήλωσε, ότι αυτό δεν πρέπει να γίνει και αντιβαίνει στις αρχές του κόμματός της που ήταν υπέρ μιας χώρας ανοικτής στους μετανάστες!).

Αφού έγραψα προχθές πώς προήλθε ο όρος «Τράπεζα», να συνεχίσω με τον όρο «χρήμα», που σήμαινε αρχικά κάτι που χρησιμοποιεί ή χρειάζεται κάποιος, και προέρχεται από το απρόσωπο ρήμα «χρη». Κι επειδή τα χρειαζούμενα που έχει κάποιος απαρτίζουν την κινητή περιουσία του, γρήγορα η λέξη «χρήματα» πήρε τη σημασία τη σημερινή.

Όμως, είχε επίσης και τη σημασία «πράγματα». Έτσι, όταν ο Πλάτων λέει «πάντων χρημάτων μέτρων άνθρωπος», εννοεί ότι ο άνθρωπος είναι κριτήριο όλων των πραγμάτων, όταν όμως ο Δημοσθένης φώναζε στην εκκλησία του δήμου: «δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστι γενέσθαι των δεόντων» δεν εννοούσε βέβαια τα πράγματα, ούτε τα χρειώδη, αλλά ειδικώς εννοούσε τα χρήματα.