Skip to main content

Έτσι θα φέρει ο δήμος κι άλλους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη το 2017

Αναλυτικά ο σχεδιασμός του δήμου για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Νέες αγορές-στόχοι, ειδικές μορφές τουρισμού, συνεργασία με Fraport - ΟΛΘ.

Η προσέλκυση επενδύσεων, η συνεργασία με Fraport και ΟΛΘ και η προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού αποτελούν μεταξύ άλλων τους νέους στόχους του δήμου Θεσσαλονίκης για την τουριστική ανάπτυξη το 2017.

Παράλληλα, η δημοτική αρχή συνεχίζει και τη νέα χρονιά τη «Διπλωματία Πόλεων», προκειμένου να αυξήσει το τουριστικό ρεύμα προς την πόλη. Ήδη έχει σχεδιαστεί για τις αρχές Φεβρουαρίου το πρώτο ταξίδι αντιπροσωπείας του δήμου με επικεφαλής τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη στο Τελ Αβίβ.

Επίσης, και το 2017 θα συνεχιστούν οι επισκέψεις στις δυτικές και «ώριμες» αγορές της Ευρώπης, όπως η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία, ενώ, ταυτόχρονα, θα μπουν στο στόχαστρο αγορές που δείχνουν τουριστικό ενδιαφέρον γισ τη Θεσσαλονίκη, όπως το Άμστερνταμ - πόλη που συνδέεται όλο το χρόνο με απευθείας πτήσεις με την Θεσσαλονίκη.

Όπως εκτιμά το τμήμα Τουρισμού, «δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά είναι η Πολωνία, και παρότι για τους Πολωνούς η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, η Θεσσαλονίκη παραμένει σχετικά άγνωστος προορισμός».  

Στο β’ εξάμηνο του 2017 θα γίνει άνοιγμα προς την αγορά της Ισπανίας με επίσκεψη στη Μαδρίτη, ενώ στόχος είναι η αναθερμάνση της αυστριακής αγοράς, με επίσκεψη στη Βιέννη. «Τα νούμερα της πρώτης τριετίας ήταν εντυπωσιακά με αυξήσεις που ξεπερνούσαν τους εθνικούς μέσους όρους. Ο Δήμος ανοίγει το δρόμο,  όμως, οι επαγγελματίες είναι ο καταλύτης που θα φέρει τον κόσμο στην πόλη. Χωρίς τη μεγάλη συμμετοχή των επαγγελματιών, δεν μπορεί να υπάρξει Διπλωματία Πόλεων», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Σπύρος Πέγκας στην εισήγησή του για τον προγραμματισμό δράσεων για το 2017.

Στο εσωτερικό της χώρας μέσω της «Διπλωματίας των Πόλεων» ο δήμος θα επιδιώξει την προβολή της πόλης σε Φλώρινα, Καβάλα, Χίος και Ρόδος αλλά και άλλες πόλεις οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Περαιτέρω συνεργασία με Fraport - ΟΛΘ - Hellenic Seaways

Για το 2017, «Παγκόσμιο Έτος της Αειφόρου Τουριστικής Ανάπτυξης», όπως χαρακτηρίστηκε από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ο δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να συνεχίσει τη συνεργασία με το αεροδρόμιο και το λιμάνι της πόλης.

Συγκεκριμένα, σκοπεύει να ενδυναμώσει τη συνεργασία με την Fraport που αναλαμβάνει τη διαχείριση του αεροδρομίου «Μακεδονία» για την προβολή των δράσεων του δήμου, την από κοινού συμμετοχή στη «Διπλωματία Πόλεων» και στη χάραξη μιας κοινής στρατηγικής προώθησης του προορισμού "Θεσσαλονίκη". Επίσης, θα πραγματοποιηθεί μια κοινή επιθετική πολιτική φιλίας απέναντι σε αεροπορικές εταιρείες με στόχο να βάλουν στα πτητικά τους προγράμματα το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Ανάλογες ενέργειες θα γίνουν και με τον ΟΛΘ για την προβολή της πόλης αλλά και την ενδυνάμωση της κρουαζιέρας με πρόσθετες παρεχόμενες υπηρεσίες. Επίσης, σχεδιάζεται να επεκταθεί η συνεργασία με την Hellenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Συνεργασίες για τις επενδύσεις με το βλέμμα στο Θερμαϊκό

Συνεργασία με γειτονικούς δήμους καθώς και με τρίτους φορείς για τη δυναμική στροφή της πόλης προς το θαλάσσιο μέτωπο σχεδιάζει η δημοτική αρχή. Μέσα στους στόχος του αντιδημάρχου Τουρισμού είναι παράλληλα να αναπτυχθούν «δραστηριότητες αναψυχής και καινοτόμου τουριστικής επιχειρηματικότητας γύρω και μέσα στο Θερμαϊκό κόλπο».

Κόμβος σπουδών η Θεσσαλονίκη – Συνέχεια για το «Study in Thessaloniki»

Παράλληλα, συνεχίζεται η συνεργασία του κεντρικού δήμου με τα τέσσερα δημόσια πανεπιστήμια αλλά και ιδιωτικά κολέγια. Για πρώτη φορά το  «Study in Thessaloniki» (Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη) θα εμφανιστεί στην Κωνσταντινούπολη για την παρουσίαση των δυνατοτήτων που προσφέρει η πόλη σε επίπεδο προπτυχιακών, μεταπτυχιακών σπουδών αλλά και summer courses. Στόχος του δήμου είναι το 2017 να υπογραφεί πρωτόκολλο συνεργασίας για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης δράσης  με εταίρους δημόσια ιδρύματα και ιδιωτικούς φορείς.
 
Οι ειδικές μορφές τουρισμού

Στόχος της δημοτικής αρχής για τη νέα χρονιά είναι να αναπτυχθούν νέες μορφές τουρισμού ειδικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό δράσεων του δήμου θα δυναμωθούν οι δράσεις που αναδεικνύουν αυτά τα ειδικά ενδιαφέροντα. Τέτοιες εκδηλώσεις και φεστιβάλ ενδεικτικά είναι οι «Κωδωνοφόροι», το Open House Thessaloniki, Urban Pic Nic, Street Art Festival (SAF), Taratsa Film Festival, 2o Sience Festival, 3o Φεστιβάλ Μυστηρίου Θεσσαλονίκης (Mysticon) και ο Γαστρονομικός Τουρισμός-6o Thessaloniki Food Festival.

Επίσης, για το 2017,  θα υπάρξει σταθερή συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου με αφιερώματα στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, μια ανοιξιάτικη Αγορά Προϊόντων στο χώρο του δημαρχείου, ειδικό αφιέρωμα στον οινικό τουρισμό, ανάδειξη του λεγόμενου «street food» της πόλης, αφιερώματα στην Αγιορείτικη κουζίνα κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα και άλλες ανάλογες δράσεις.

Ο δήμος πρόκειται να στηρίξει και την υποβολή φακέλου - υποψηφιότητας για συμμετοχή της Θεσσαλονίκης στο δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco με έμφαση στη γαστρονομία.

Μέσα στους στόχους της δημοτικής αρχής είναι επίσης η προώθηση του θρησκευτικού τουρισμού, του τουρισμού Υγείας, όπως επίσης και τους ιστορικού – επετειακού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό θα αναδειχθούν περαιτέρω τα ιστορικά και στρατιωτικά νεκροταφεία της πόλης, ενώ θα γίνουν δράσεις για την επέτειο του Α΄  Παγκοσμίου Πολέμου και την επέτειο από τη Μεγάλη Πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης.