Skip to main content

Συνέχεια στον θεσμό των Open Mall θέλει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

Το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου στη Δημητρίου Γούναρη και το στοίχημα της επόμενης μέρας για τον θεσμό

Αυλαία ρίχνει το επόμενο διάστημα το έργο «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου Δ. Γούναρη» (OPEN MALL GALERIUS), το εγχείρημα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης το οποίο βρήκε αρωγό και συνεργάτη τον δήμο Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της εμπορικότητας του πασίγνωστου δρόμου στο κέντρο της πόλης και λειτουργώντας ως μοχλός για την ανάπλαση της περιοχής.

Ο πρωτοποριακός θεσμός των Open Mall υλοποιήθηκε το 2015 για πρώτη φορά στην Ελλάδα με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης αρχικά στους δρόμους Αριστοτέλους – Μητροπόλεως – Παύλου Μελά – Λ. Νίκης και τις κάθετες οδούς.

Το δεύτερο βήμα του θεσμού ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021 εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού με περιοχή υλοποίησης τη Δ. Γούναρη και την Πλατεία Ναβαρίνου.

Στόχος των ανοικτών κέντρων εμπορίου είναι η τόνωση της εμπορικής δραστηριότητας μέσω των συνεργαζόμενων καταστημάτων, η αύξηση της κίνησης, η αναβάθμιση των δρόμων στην περιοχή του κέντρου και η διευκόλυνση των καταναλωτών μέσα από προσφορές. Παράλληλα, καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιούνται δράσεις και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με καλλιτέχνες και μουσικά σύνολα.

Το εν λόγω πρόγραμμα θα πάρει μια μικρή παράταση για το 2024 και στόχος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι να υπάρχει και συνέχεια.

Για τη χρησιμότητα του θεσμού μίλησε στη Voria.gr o πρόεδρος του ΕΣΘ Παντελής Φιλιππίδης. «Επιλέξαμε αυτή τη ζώνη καθώς είναι μέσα στον κεντρικό ιστό της πόλης και τα τελευταία πολλά χρόνια δεν είχε γίνει κανένα έργο αναβάθμισης, ούτε ένα καινούργιο πλακάκι δεν είχε τοποθετηθεί. Δημιουργώντας το Open Mall άνοιξε ο δρόμος για την ανάπλαση της περιοχής από τον δήμο Θεσσαλονίκης με έργα προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά του, ο Εμπορικός Σύλλογος στήριξε τις επιχειρήσεις οι οποίες αναβάθμισαν τις προσόψεις των καταστημάτων τους, ενώ, παράλληλα, διοργάνωσε εκδηλώσεις για την προσέλκυση του κόσμου και επιπλέον δημιούργησε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πωλήσεων για τις συμμετέχοντες στον θεσμό επιχειρήσεις. Από τον επόμενο μάλιστα μήνα τα καταστήματα θα εφοδιαστούν με μια ηλεκτρονική οθόνη την οποία θα μπορούν να τοποθετήσουν στις βιτρίνες τους για να μπορούν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους ή να περνάνε προωθητικά μηνύματα προς τους καταναλωτές», τόνισε.

Ο κ. Φιλιππίδης επισημαίνει ότι Εμπορικός Σύλλογος συνέβαλε μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος στην αναβάθμιση μιας υποβαθμισμένης και δύσκολης περιοχής. Τονίζει όμως ότι θα πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα, καθώς, όπως σημειώνει, εκεί υπάρχουν και σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες θα πρέπει να αναδειχθούν έτσι ώστε να γνωρίζει ο κάτοικος της πόλης αλλά και ο επισκέπτης τι είναι αυτό που βλέπει. «Ο δρόμος θέλει πολύ δουλειά. Εμείς κάναμε το πρώτο βήμα, οι αρμόδιοι ας κάνουν τα υπόλοιπα», συμπλήρωσε.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης αναφέρει πως στόχος είναι ο θεσμός να έχει και συνέχεια. «Περιμένουμε να δούμε τα προγράμματα που θα βγουν. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να ενταχθούμε στο Interreg Θεσσαλονίκης – Σκοπίων και στο Ελλάδα – Βουλγαρία. Ήμασταν οι πρώτοι που το ξεκινήσαμε από την οδό Μητροπολέως και μάλιστα είχαμε βραβευτεί ως το καλύτερο πρόγραμμα στην Ευρώπη. Εφαρμόστηκε και στην Αυστρία και φυσικά θέλουμε να συνεχίσουμε».

Το έργο «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου Δ. Γούναρη» OPEN MALL GALERIUS συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.