Skip to main content

Συγχωνεύονται British Airways και Iberia

Οι αεροπορικές εταιρίες British Airways και Iberia ανακοίνωσαν ότι επιτεύχθηκε κατ αρχήν συμφωνία για τη συγχώνευσή τους, από την οποία θα προκύψει η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία του κλάδου στον κόσμο, με
Οι αεροπορικές εταιρίες British Airways και Iberia ανακοίνωσαν ότι επιτεύχθηκε κατ αρχήν συμφωνία για τη συγχώνευσή τους, από την οποία θα προκύψει η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία του κλάδου στον κόσμο, με βάση τα έσοδα που έχουν.

Με την ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων συμφωνία, που θα έχει υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2010, επισφραγίζονται οι προσπάθειες που κατέβαλε η βρετανική εταιρία να ενώσει τις δυνάμεις της με τον ισπανικό αερομεταφορέα ώστε να δημιουργηθεί ένας όμιλος που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις του κλάδου.

Οι μέτοχοι της ΒΑ θα έχουν το 55% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρίας και το υπόλοιπο ποσοστό θα ελέγχεται από τους μετόχους της Iberia. Η νέα εταιρία θα διαθέτει στόλο 419 αεροσκαφών και θα πετά σε 205 προορισμούς.

Σε κοινή ανακοίνωση η BA και η Iberia αναφέρουν ότι η συγχώνευση τις οδηγεί σε «θέση ισχύος, ώστε να ανταγωνιστούν τους άλλους μεγάλους αερομεταφορείς και να συμμετάσχουν σε μελλοντικές συνενώσεις της βιομηχανίας».

Η νέα εταιρία θα συνδυάσει την ισχυρή θέση της ΒΑ στις μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής και στις γραμμές προς τη Λατινική Αμερική, όπου κυριαρχεί η Iberia. Θεωρείται δε ότι δυνητικά μπορεί να ενισχυθεί από τη σχεδιαζόμενη συμμαχία με την American Airlines.

Πρόεδρος της νέας εταιρίας αναλαμβάνει ο νυν πρόεδρος της Iberia, Αντόνιο Βάθκεθ, ενώ τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει ο σημερινός πρόεδρος της BA, Γουίλι Γουόλς. Η κάθε εταιρία θα έχει επτά μέλη στο 14-μελές διοικητικό συμβούλιο. Οι δύο εταιρίες θα εξακολουθήσουν να έχουν τους δικούς τους κωδικούς και τα διακριτικά σήματά τους στα πρώτα πέντε χρόνια μετά τη συγχώνευση. Πρόκειται για αντιγραφή του μοντέλου που χρησιμοποιήθηκε κατά τη συγχώνευση της γαλλικής Air France με την ολλανδική KLM, το 2004, που δημιούργησε μία εταιρία διαχείρισης και δύο επιχειρησιακές μονάδες που διατηρούν τις εθνικές ταυτότητες.

Η συμφωνία για τη συγχώνευση ΒΑ-Iberia επιτεύχθηκε ύστερα από διαπραγματεύσεις 16 μηνών και οι δύο εταιρίες ελπίζουν ότι από τις συνέργειες θα έχουν ετήσιο όφελος περίπου 400 εκατομμυρίων Ευρώ.

Η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξει καμία αντίρρηση, με δεδομένη την επιτυχή συγχώνευση της Air France με την KLM.

Πάντως ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, επικεφαλής της ανταγωνίστριας αεροπορικής εταιρίας Virgin Atlantic, κάλεσε τις αρχές που είναι αρμόδιες για τον ανταγωνισμό, να διευρευνήσουν «τον κυρίαρχο» ρόλο της νέας εταιρίας που προκύπτει από τη συγχώνευση της ΒΑ με την Iberia.