Skip to main content

Στον Τσίπρα ο Μπουτάρης για την 1η προβλήτα του ΟΛΘ - Αντίθεση φορέων

Οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης δηλώνουν επιφυλακτικοί στη στάση Μπουτάρη - Δεν θέλουν να μπεί σε κίνδυνο η πώληση του λιμανιού

Ο Γιάννης Μπουτάρης είναι αποφασισμένος να ζητήσει από τον πρωθυπουργό την εξαίρεση της 1ης προβλήτας του λιμανιού από τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ στο μελλοντικό αγοραστή της εταιρείας, γιατί «το ζήτημα αυτό δεν είναι δουλειά ούτε του ΤΑΙΠΕΔ, ούτε υπουργών».

Λέγοντας τα παραπάνω ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε από τους φορείς της πόλης, σε ειδική σύσκεψη που πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο δημαρχείο, να υποστηρίξουν τον δήμο στο αίτημα του. Μόνο που το αίτημά του δεν βρήκε ευήκοα ώτα στους εκπροσώπους παραγωγικών φορέων που το έθεσαν ξεκάθαρα ότι δε δέχονται σε καμία περίπτωση, για την 1η προβλήτα, να τεθεί σε κίνδυνο η έκβαση του διαγωνισμού πώλησης της ΟΛΘ A.E.

«Είχαμε διαβεβαιώσεις ότι η 1η προβλήτα θα παραχωρηθεί στον δήμο, η διεκδίκηση υπάρχει από την εποχή της Θεσσαλονίκης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας», είπε ο κ. Μπουτάρης προσθέτοντας ότι ο δήμος μπορεί να βελτιώσει την 1η προβλήτα και μπορεί να πετύχει έσοδα μέσω πολιτιστικών και ήπιων χρήσεων ενώ άσκησε και κριτική για το μεσοπρόθεσμο - business plan του ΟΛΘ που τοποθετεί το terminal της κρουαζιέρας σε μέλλοντα χρόνο. «Θέλουμε ένα ελκυστικό λιμάνι, με terminal κρουαζιέρας αλλά και μαρίνα στη 1η προβλήτα, κάτι που θα πρέπει να ενδιαφέρει και τον επενδυτή», συμπλήρωσε.

«Δεν μπορούμε να σας στηρίξουμε στο αίτημά σας γιατί θεωρούμε ότι θα θέσει σε κίνδυνο τη διαδικασία του διαγωνισμού και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να χάσει ακόμη μια φορά το τρένο» (σ.σ ο πρώτος διαγωνισμός για παραχώρηση της 6ης προβλήτας), τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Λουφάκης. O αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Εμ. Βλαχογιάννης, είπε ότι αυτό που επιδιώκει το Επιμελητήριο είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνισμού, άρα «όχι» σε εμπόδια στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης , όταν μάλιστα έχει ήδη εγκριθεί το νέο master plan. Aλλαγές σε αυτή τη φάση θα θέσουν σε κίνδυνο τη διαδικασία πώλησης. 

Στην ίδια γραμμή και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Φιλιππίδης είπε ότι αν η διεκδίκηση της 1ης προβλήτας από το Δήμο θέτει σε κίνδυνο την πώληση της ΟΛΘ A.E., τότε και οι έμποροι της πόλης δεν στηρίζουν την κίνηση του Δήμου.

Πιάνοντας το νήμα ο αντιπρόεδρος του ΕΕΘ κ. Ηλιάδης είπε ότι αν δεν δημιουργείται πρόβλημα με την πώληση, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο δεν έχει αντίρρηση να παραχωρηθούν και άλλες προβλήτες αρκεί στη συνδιαχείρηση να μετέχει και  το Ε.Ε.Θ.

Από πλευράς εργαζομένων, οι οποίοι ως γνωστόν είναι αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ και σήκωσαν στη σύσκεψη το σχετικό πανό (κεντρική φωτο), η κ. Γουργούρη και ο κ. Τανταλίδης υποστήριξαν ότι ήρθε η ώρα όλοι οι φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους για το τι επιχειρείται να γίνει στο λιμάνι. Όπως ανέφεραν, το master plan ουσιαστικά δεν δεσμεύει κανένα άρα και δεν υπάρχει, και πως τελικώς αυτό που θα γίνει είναι, αν πουληθεί ο ΟΛΘ, να μη μείνει τίποτε στη πολη.

Αξίζει να σημειωθεί αυτό που επισήμανε ο δημοτικός σύμβουλος και εκπρόσωπος του Δήμου στο δ.σ. του ΟΛΘ κ. Δημαρέλλος, ότι η σύμβαση παραχώρησης των μετοχών είναι υπερκείμενη των υφιστάμενων συμβάσεων άρα και της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού δημοσίου, οπότε πολλά θα μπορούσαν να αλλάξουν και στις χρήσεις της 1ης προβλήτας.

Καλαφάτης: Πολιτική αφέλεια απο Μπουτάρη

Η συζήτηση στο δημαρχείο συνεχίστηκε με τον βουλευτή και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Σταύρο Καλαφάτη, ο οποίος κατηγόρησε τον κ. Μπουτάρη για «πολιτική αφέλεια» επειδή αρκέστηκε στις κυβερνητικές κατ΄ ιδίαν διαβεβαιώσεις ότι θα δοθεί στο Δήμο η 1η προβλήτα.

Ο κ. Καλαφάτης αναρωτήθηκε γιατί ο δήμος, που έχει εκπρόσωπο στο δ.σ του ΟΛΘ, στη διάρκεια διαβούλευσης για το master plan, τη συζήτηση για το μεσοπρόθεσμο - business plan, δεν παρενέβη για την παραχώρηση της 1ης προβλήτας στο Δήμο και τον καθορισμό συγκεκριμένων χρήσεων.

Τέλος, ο κ. Καλαφάτης είπε ότι σε αυτή τη φάση πλέον, δεν μπορούν εύκολα να υπάρξουν αλλαγές που να μη προκαλέσουν προβλήματα στο διαγωνισμό πώλησης, ενώ πρόσθεσε ότι υποστηρίζει την ανάπτυξη του λιμανιού μέσα από την ιδιωτικοποίηση, αλλά επιμένει στην εξασφάλιση των θέσεων εργασίας και απαιτεί λεπτομερή ενημέρωση της πόλης.

Έκπληξη από Τοζίδη

Τους εκπροσώπους των φορέων για την εξέλιξη των διαδικασιών ενημέρωσε το μέλος δ.σ της ΟΛΘ A.E κ. Γ. Τοζίδης ο οποίος προκάλεσε έκπληξη γιατί, αν και μέλος της διοίκησης της εταιρείας, είπε ότι αυτός πιστεύει ότι είναι έγκλημα η δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου με την πώληση της εταιρείας.

Πρόσθεσε ότι δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία έγκρισης του master plan. Είπε ότι θα πρέπει άμεσα να συσταθεί η δημόσια αρχής λιμένος, ότι επίσης θα πρέπει στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τον ιδιώτη να δεσμευτεί ο αγοραστής για την επένδυση στην 6η προβλήτα αλλά και για εκτέλεση των έργων για τη κρουαζιέρα, ενώ θα πρέπει να υπάρξει επεξεργασμένη πρόταση για την αξιοποίηση των πολλών κτισμάτων που δεν προσφέρονται για λιμενικές χρήσεις.

Την ΔΕΘ-Helexpo εκπροσώπησε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κυριάκος Ποζρικίδης ο οποίος είπε ότι το Λιμάνι αποτελεί, όπως και η Έκθεση, περιουσία της πόλης και μοχλό ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, μπορούν να υπάρξουν συνέργιες μεταξύ Δήμου και ΔΕΘ- Ηelexpo, για την αξιοποίηση της 1ης προβλήτας, όπως άλλωστε συμβαίνει σε Αμβούργο αλλά και Αννόβερο.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κ. Σ. Ζαργιαννόπουλος είπε ότι με το Λιμάνι και την 1η προβλήτα έγινε ενός είδους ¨αλισβερίσι¨, με το Δήμο να δέχεται την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘA.E  αφού πίστευε ότι θα κρατούσε την προβλήτα που διεκδικεί. Αλλά το ΚΚΕ δεν θα υποστηρίξει την κίνηση του Δήμου γιατί είναι κατά της ιδιωτικοποίησης και θέλει το λιμάνι να ανήκει στο 100% στο δημόσιο.

Όταν πήρε το λόγο ο πρόεδρος του ΕΚΘ κ. Τσαραμπουλίδης, στράφηκε κατά της πώλησης της ΟΛΘ  Α.Ε  ο οποίος όμως είπε ότι παρά την στάση που τήρησε στο θέμα της ιδιωτικοποίησης η διοίκηση του Δήμου, θα στηρίξει το αίτημά του για την 1η προβλήτα.