Skip to main content

Στόχος για την Ελλάδα η πρώτη δεκάδα του συνεδριακού τουρισμού

Πρόβλεψη του γ.γ. του ΕΟΤ για αύξηση και στα έσοδα του τουριστικού κλάδου το 2016. Οι πρωτοβουλίες του Thessaloniki Convention Bureau.

Η Ελλάδα στον συνεδριακό τουρισμό μπορεί να σκαρφαλώσει στην πρώτη δεκάδα της διεθνούς αγοράς MICE  από την 22η στην οποία βρίσκεται σήμερα, με ενδιάμεσο σκαλοπάτι την 16η θέση διεθνώς και σαφώς πολύ υψηλότερη στην Ευρώπη, στην οποία κατέχει ήδη την 13η θέση.

Tα παραπάνω τόνισε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτριος Τρυφωνόπουλος από το βήμα της εκδήλωσης που διοργάνωσε παραμονή της Philoxenia 2016 το Thessaloniki Convention Bureau, με θέμα «Η σημασία της βιομηχανίας MICE και ο ρόλο του Convention Bureau».

Kάνοντας μία γενικότερα αναφορά στην πορεία του ελληνικού τουρισμού ο γ.γ. του ΕΟΤ εκτίμησε ότι είναι εφικτός ο στόχος για προσέλκυση 35 εκατ τουριστών ως το 2020. Απαντώντας εμμέσως στον προβληματισμό των επιχειρηματιών του τουρισμού σχετικά με τα έσοδα της φενικής χρονιάς, προέβλεψε πως παρά τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισε ο κλάδος, το 2016 θα κλείσει οχι μόνο με μεγαλύτερο αριθμό ξένων τουριστών αλλά «ως το τέλος του 2016 θα είμαστε έστω και 1 ευρώ πάνω από πέρυσι».

Στα δυόμισι χρόνια ζωής και δραστηριότητας του ΤCB αναφέρθηκε η πρόεδρος του φορέα κ. Δέσποινα Αμαραντίδου, το οποίο σήμερα συνολικά αριθμεί 35 μέλη κι΄ από το 2014 ως σήμερα έχει καταθέσει 12 φακέλους διεκδίκησης συνεδρίων, προώθησε 33 αιτήματα προτάσεων και υποστήριξε 15 διοργανώσεις ενώ έχει συμμετάσχει σε 44 δράσεις προβολής του προορισμού Θεσσαλονίκη, προωθώντας δικτυώσεις με αντίστοιχους οργανισμούς του εξωτερικού αλλά και με φορείς που εκπροσωπούν άλλους κρίκους της τουριστικής αλυσίδας, όπως τουριστικούς πράκτορες, ξενοδοχεία, εταιρείες εστίασης.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης την εικόνα του συνεδριακού στην Ελλάδα, τις τάσεις στη διεθνή αγορά MICE και τις προοπτικές της ελληνικής βιομηχανίας, παρουσίασε ο κ. Stefan Merkenhof, σύμβουλος της GBR Consulting.

H Eλλάδα, είπε ο κ. Μerkenhof, χρειάζεται «πράσινα» συνεδριακά κέντρα, με υπερσύγχρονες τεχνολογικές υποδομές και smart rooms για τη διασύνδεση των συμμετεχόντων με τοπικά και διεθνή δίκτυα επικοινωνίας.  Αυτά τα κέντρα, θα πρέπει όμως να μην είναι απρόσωπα, γιατί ο συνεδριακός τουρισμός απαιτεί πλέον λειτουργικά κέντρα με προσωπικότητα, που δίνουν την αίσθηση του τόπου και του χώρου, το λεγόμενο sense of place.

Tα παραπάνω όμως δεν αρκούν. Τα τοπικά γραφεία συνεδριακού τουρισμού- σήμερα τρία στην Ελλάδα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα- θα πρέπει να λειτουργούν με μία λογική συνεργασίας γι΄ αυτό και πρέπει να δημιουργηθεί ένας εθνικός φορέας, ένα Εθνικό Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών, ένα CVB, όπως το ονόμασε αλλά και ένα εθνικό Παρατηρητήριο για τον τουρισμό ΜΙCE.

Να σημειωθεί ότι το 81% των ξένων φορέων που πραγματοποιούν συναντήσεις/συνέδρια στην Ελλάδα έχει έδρα στην Ευρώπη. Στη χώρα μας 1.400 ξενοδοχεία διαθέτους συνεδριακούς χώρους ενώ πάνω από το 70% των 5αστερων ξενοδοχείων έχουν δυνατότητα φιλοξενίας συνεδρίων, άλλωστε τα περισσότερα συνέδρια στη χώρα μας γίνονται σε ξενοδοχεία. Πέραν των ξενοδοχείων, υπάρχουν ακόμη 130 συνεδριακά κέντρα σε ανεξάρτητες εγκαταστάσεις π.χ. πανεπιστήμια, μουσεία.

Στην εκδήλωση την προσπάθεια της Σλοβακίας για ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού παρουσίασε ο κ. Robert Vincze, διευθυντής του Slovak Convention Bureau, ενώ σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος όπως και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας