Skip to main content

Στο «σημείο μηδέν» η αγορά της Θεσσαλονίκης

Τα τέσσερα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε να ανασάνει η αγορά της πόλης, τέθηκαν επί τάπητος στη σημερινή Γενική Συνέλευση του Εμπορικού Συλλόγου.

Με τα πιο μελανά χρώματα περιέγραψαν την κατάσταση των επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη οι συμμετέχοντες-μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου, που πραγματοποιήθηκε χθες.

Όπως ανέφεραν τα μέλη του συλλόγου, τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την καθημερινότητα των επιχειρηματιών είναι η αγωνία, το αδιέξοδο και η οργή του εμπορικού κόσμου για το διαφαινόμενο αφανισμό της ελληνικής επιχειρηματικότητας. «Είναι καθημερινή η μάχη επιβίωσης που δίνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις, κάτω από αντίξοες συνθήκες. Αφενός πιέζεται από τη μειωμένη κατανάλωση και αφετέρου, οι αντοχές των επιχειρηματιών δοκιμάζονται από τη συνεχή φορολογική αφαίμαξη, την πιστωτική ασφυξία και κυρίως, το γεγονός, ότι,  με τα σημερινά δεδομένα δεν υπάρχει ελπίδα για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής επιχειρηματικότητας», επεσήμαναν.

Έθεσαν ακόμη τα μείζονα θέματα που πρέπει να διευθετηθούν, προκειμένου να πάρει μια ώθηση η αγορά και τα οποία είναι:

- Η ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο σημείο μηδέν, με ενεργοποίηση προγραμμάτων του ΕΤΕΑΝ, του ΕΣΠΑ κ.α.
- Η αναγκαιότητα λήψης νομοθετικών μέτρων για το διακανονισμό τραπεζικών οφειλών επιχειρήσεων και καταναλωτών
- Ένα σταθερό, δίκαιο, κοινωνικά αποδεκτό και βιώσιμο φορολογικό σύστημα, το οποίο δεν θα καταφεύγει συχνά σε άδικες εισπρακτικές διαδικασίες, αλλά θα συνδράμει τις υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να διαδραματίσουν το ρόλο τους σε μια νέα οικονομία και θα συμβάλλει στην προσέλκυση νέων επενδύσεων
- Η αλλαγή του τρόπου διακανονισμού των οφειλών στα Ασφαλιστικά Ταμεία και στο Δημόσιο, λαμβάνοντας υπόψιν τις παρούσες οικονομικές συνθήκες
ήταν μερικά από τα θέματα που τέθησαν ως απαραίτητη προυπόθεση, προκειμένου να πάρει μια ώθηση η αγορά.
 
«Δεν πρέπει να μείνουμε απραγείς. Πρέπει να δράσουμε και να αντιδράσουμε όλοι μαζί», ήταν το μήνυμα της χθεσινής Γενικής Συνέλευσης του ΕΣΘ, τα μέλη του οποίου, πέραν των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίζουν πλήθος προβλημάτων καθημερινότητας, όπως το παρεμπόριο, η επιβολή τσουχτερών προστίμων για τις ενδεικτικές επιγραφές, προβλήματα καθαριότητας και ευταξίας, καθώς και έντονα προβλήματα επιβίωσης επιχειρήσεων που εδρεύουν στα εργοτάξια του Μετρό και συγκεκριμένα των επιχειρήσεων της Δελφών.

Για το θέμα των εργασιών και της εύρυθμης λειτουργία των επιχειρήσεων που εδρεύουν πλησίον των εργοταξίων του Μετρό, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης είναι σε συνεχή επαφή με την Αττικό Μετρό, προκειμένου να προχωράει το έργο με τις λιγότερες δυνατόν συνέπειες για τις επιχειρήσεις, αλλά και γενικότερα να επιταχυνθεί η παράδοση του έργου.

Όπως, ανέφερε ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ.Κωστής Χαντζαρίδης, «ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, με τη συνεισφορά και του ΕΒΕΘ, επανεκδίδει τον Τουριστικό Χάρτη της πόλης μας, ο οποίος, όπως και πέρυσι θα διανέμεται στους τουρίστες κρουαζιερόπλοιων με την άφιξή τους στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, στους τουρίστες θα δίνεται η classic AGORA BONUS CARD (πλαστική κάρτα) και λίστα των συμμετεχουσών επιχειρήσεων με τα στοιχεία τους και τις παροχές τους.

Τα παραπάνω θα διανέμονται και σε άλλα σημεία άφιξης τουριστών, (Αεροδρόμιο, Συνέδρια, Ξενοδοχεία, κ.λ.π.).

Παράλληλα, ο κ.Χαντζαρίδης επεσήμανε ότι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης ξεκινάει μια αξιέπαινη προσπάθεια δίνοντας «μπόνους» στα ταξιδιωτικά πρακτορεία, ώστε να διοργανώνουν  μονοήμερες εκδρομές από τη Χαλκιδική και την Πιερία στη Θεσσαλονίκη, έχοντας ως στόχο να προσελκύσει, στην αγορά της πόλης μας, τουρίστες  που κάνουν,   διακοπές στις παραπάνω περιοχές.

Οι επισκέπτες θα αποβιβάζονται στο άγαλμα του Βενιζέλου, στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Αριστοτέλους, και θα παραμένουν στην αγορά για ορισμένες ώρες.

Κατά την άφιξή τους θα λαμβάνουν τον Τουριστικό Χάρτη της πόλης, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, την classic AGORA BONUS CARD (πλαστική κάρτα), την λίστα των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην AGORA BONUS CARD με τα στοιχεία τους και τις παροχές τους.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την αναζήτηση δράσεων που θα ενισχύσουν την αγοραστική κίνηση, αποφασίσθηκε η διενέργεια Δεκαημέρου Ανοιξιάτικων Προσφορών στην αγορά της Θεσσαλονίκης, από 30 Μαίου έως 9 Ιουνίου, προσκαλώντας τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους επωφελούμενοι των ελκυστικών χαμηλών τιμών και της ποιότητας των εμπορευμάτων.

Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια του Δεκαημέρου Ανοιξιάτικων Προσφορών θα επιδιωχθεί να υπάρχουν επιπλέον παροχές για τους καταναλωτές, όπως καλύτερες τιμές parking, παροχές σε χώρους εστίασης, κ.λ.π.

Τελειώνοντας, ο κ. Χαντζαρίδης, επεσήμανε την αναγκαιότητας της συλλογικής αντιμετώπισης της κατάστασης, τονίζοντας ότι «μόνον όλοι μαζί, ενωμένοι και αποφασισμένοι θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε την επιβίωσή μας. Το οφείλουμε στους εαυτούς μας, στην ιστορία της επιχείρησής μας και το κυριότερο, το οφείλουμε στο μέλλον των παιδιών μας».