Skip to main content

Δεν αρκεί η στήριξη μόνο της Αγίας Σοφίας από τον δήμο Θεσσαλονίκης

Ανάλογες πρωτοβουλίες με την Αγίας Σοφίας θα πρέπει να αναληφθούν από το δήμο και γι’ άλλες αγορές, που έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη προβολής...

Η εκδήλωση που πραγματοποίησε την περασμένη Πέμπτη ο δήμος Θεσσαλονίκης για τα επίσημα εγκαίνια του πεζόδρομου της Αγίας Σοφίας -από Τσιμισκή μέχρι Μακένζι Κινγκ- ήταν τελικά χαμηλής... όχλησης. Λίγοι την πήραν είδηση και ακόμη λιγότεροι την παρακολούθησαν. Ο Γ. Μπουτάρης είχε κώλυμα και δεν εμφανίστηκε, ενώ ο κόσμος που συγκεντρώθηκε δεν ήταν πολύς, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πολυσύχναστο μέρος. Ίσως επειδή –κακά τα ψέματα- η Αγ. Σοφίας δεν χρειάζεται ιδιαίτερη διαφήμιση.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης εστιάζεται στις προθέσεις του Δήμου με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Μια εκδήλωση – μήνυμα κατά της αυτοκίνησης στο κέντρο της πόλης; Μα μέχρι σήμερα –και επί Μπουτάρη- έγιναν κι άλλες πεζοδρομήσεις χωρίς να ακολουθήσουν ταρατατζούμ. Στήριξη της αγοράς της Αγ. Σοφίας; Αν ναι, τότε ανάλογες πρωτοβουλίες θα πρέπει να αναληφθούν από το δήμο και γι’ άλλες αγορές, που έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη προβολής από την Αγ. Σοφίας, που στο κάτω κάτω είναι προβεβλημένος δρόμος – πρωταγωνιστής, που με την πεζοδρόμηση αποκτά μεγάλη αξία και νέα δυναμική. Ήδη για τα ακίνητα καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον, κυρίως από επιχειρηματίες του χώρου της εστίασης.

Από τη Μαρτίου μέχρι τη Δωδεκανήσου και από την Κασσάνδρου μέχρι τη Νίκης η Θεσσαλονίκη έχει πολλές καθημαγμένες –πρώην εμπορικές- πιάτσες, με θεόκλειστα μαγαζιά για τις οποίες μέχρι σήμερα δεν έχει επιδειχθεί κάποιου τύπου ευαισθησία. Στο κάτω κάτω, αν κρίνουμε από τα δημόσια ντοκουμέντα, για τη συγκεκριμένη γιορτή ο δήμος δεν έβγαλε ούτε ευρώ από το ταμείο του. Επομένως έχει τρόπο να χρηματοδοτεί ανάλογες δράσεις, μέσω παραχωρήσεων, χορηγιών κ.λπ. , οπότε οφείλει να κινηθεί στη Β. Όλγας, στη Μπότσαρη, την Ίωνος Δραγούμη, στη Βενιζέλου, όπου υπάρχει ανάγκη.   

Η ανάληψη της δημαρχίας από τον Γ. Μπουτάρη έγινε δεκτή από την αγορά της Θεσσαλονίκης ως κάτι θετικό για δύο λόγους: Κατ’ αρχήν διότι ο δήμαρχος υπήρξε επί δεκαετίες επιχειρηματίας και άρα είναι ψημένος στα θέματα της αγοράς. Επιπροσθέτως, ως παιδί του κέντρου της Θεσσαλονίκης, έχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία για την περιοχή.

Μέχρι σήμερα μόνο ο εξωστρεφής και επικοινωνιακός του χαρακτήρας, που έφερε τουρίστες στην πόλη, έχει αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση της αγοράς. Κατά τα λοιπά ούτε καν οι κατεστραμμένοι από την καθυστέρηση του μετρό έμποροι και επαγγελματίες της Μοναστηρίου, της Εγνατίας και της Δελφών έχουν συγκινήσει τη δημοτική αρχή.

Ας ελπίσουμε ότι η εκδήλωση για την Αγ. Σοφίας είναι μια καινούρια καλή αρχή για να νιώσουν κι άλλοι δρόμοι τη λάμψη και τη στοργή του δήμου. Η αγορά της Θεσσαλονίκης στενάζει κι έχει ανάγκη από τη ενεργή συμπαράσταση του Γ. Μπουτάρη.