Skip to main content

Στην Fraport από σήμερα τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Με βάση τον σχεδιασμό της παραχωρησιούχου, στόχος ήταν οι πρωινές πτήσεις της Μεγάλης Τρίτης να εκτελεστούν από την ίδια.

Άρχισε από χθες η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στη Fraport Greece, με την πλήρη ολοκλήρωση της διαδικασίας να προγραμματίζεται για σήμερα. 

Σύμφωνα με την Καθημερινή, χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια από την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, την 1η Απριλίου του 2013, περισσότερα από δύο χρόνια από την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή στις 25 Νοεμβρίου του 2014 και η μετατροπή της παραχώρησης σε μνημονιακή υποχρέωση κατόπιν απαίτησης των δανειστών για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση.

Η διαδικασία ανάληψης της διαχείρισης από την παραχωρησιούχο, αποκαλούμενη και Concession Commencement Date (CCD), ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας και συνεχιζόταν έως αργά το βράδυ, με την επιχείρηση να συντονίζεται από το «command center» που έχει δημιουργήσει η Fraport Greece στα κεντρικά γραφεία της στην Καλογρέζα. Με βάση τον σχεδιασμό της παραχωρησιούχου, στόχος ήταν οι πρωινές πτήσεις της Μεγάλης Τρίτης να εκτελεστούν από την ίδια.

Προχώρησαν από χθες οι υπογραφές των πρωτοκόλλων παράδοσης-παραλαβής σε κάθε ένα από τα αεροδρόμια. Τα πρωτόκολλα περιλαμβάνουν αναλυτική καταγραφή των όσων περνούν στη διαχείριση της Fraport Greece, όπως οι υποδομές και ο εξοπλισμός.

Η εταιρεία αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη των αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια. Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Εντός Απριλίου έχουν προγραμματιστεί εκτενείς παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, οι οποίες αφορούν γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής.

Τα έργα αναβάθμισης των υποδομών, που θα εκτελέσει η Intrakat, θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της παραχωρησιούχου ανέρχεται για την πρώτη τετραετία της παραχώρησης στα 400 εκατ. ευρώ. Το ποσό είναι κατά 70 εκατ. ευρώ υψηλότερο από αυτό που προβλέπεται στη σύμβαση μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού Δημοσίου και τα 95 εκατ., εκ των συνολικά 400, προορίζονται για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Τα έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή πέντε νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα, σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150. Επιπλέον θα προχωρήσει η ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε αεροδρομίου.