Skip to main content

Στην εποχή των POS μπαίνει ο δήμος Θεσσαλονίκης- Αρχή με 27 μηχανήματα

Ο δήμος επιδιώκει να τοποθετήσει POS, εκτός από τις υπηρεσίες μέσα στο δημαρχιακό μέγαρο, σε δημοτικά κτήρια και σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες.

Ξεπεράστηκαν τα τεχνικά και γραφειοκρατικά εμπόδια που δεν επέτρεπαν την χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και πλέον ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι σε θέση να προχωρήσει στην εγκατάσταση και λειτουργία τερματικών αποδοχής καρτών (POS) στα δημοτικά ταμεία για είσπραξη οφειλών με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Την προσπάθεια για την έναρξη των ηλεκτρονικών συναλλαγών δήμο είχε ξεκινήσει πριν από περίπου δύο χρόνια η πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιούλη Ρανέλλα, ενώ επαφές είχε  πραγματοποιήσει για το θέμα και ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.  

Προκειμένου να εξυπηρετούνται οι δημότες τόσο στις κεντρικές υπηρεσίες όσο και στα περιφερειακά ταμεία, η δημοτική αρχή σκοπεύει να εγκαταστήσει 27 μηχανήματα POS. Συγκεκριμένα, ο δήμος επιδιώκει να τοποθετήσει POS, εκτός από τις υπηρεσίες μέσα στο δημαρχειακό μέγαρο, σε δημοτικά κτήρια και σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες, όπως τα κοιμητήρια, γυμναστήρια, κοινότητες.

Στόχος μεταξύ άλλων είναι να μπουν οι ηλεκτρονικές πληρωμές για τη διευκόλυνση των δημοτών στις συναλλαγές τους με τον δήμο και να περιοριστεί έως και να καταργηθεί η χρήση και διακίνηση μετρητών σε χώρους συναλλαγών εκτός του κεντρικού ταμείου.

«Μετά και τα προβλήματα από τα capital controls, θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες και κυρίως όσους χρειάζεται να πληρώσουν κάτι και είναι σε απομακρυσμένη περιοχή. Θα βοηθήσει σημαντικά τον δήμο αυτή η εξέλιξη, είναι κάτι που προσπαθούσαμε πολύ καιρό», τόνισε η αρμόδια αντιδήμαρχος  Άννα Αγγελίδου.

Σύμφωνα με Διεύθυνση Οικονομικής και Ταμειακής Διαχειρισης ο δήμος θα μπορεί «να αναμένει αύξηση των εσόδων του και αποσυμφόρηση των εισπρακτόρων. Μέσω της χρήσης των POS, θα μειωθεί η διακίνηση μετρητών, άρα και το κόστος χρηματαποστολών».

Οι λόγοι για τους οποίους δεν ήταν εφικτό ακόμα να χρησιμοποιούνται τα αυτόματα μηχανήματα από τους ΟΤΑ για την είσπραξη των εσόδων τους είναι η δημιουργία προβλημάτων στην ταμειακή διαχείριση. Ουσιαστικά. υπάρχει το κόστος της συνδρομής χρήσης των συγκεκριμένων μηχανημάτων και της τραπεζικής προμήθειας επί των συναλλαγών όπως επίσης και η πίστωση του λογαριασμού που δεν θα είναι άμεση μετά το κλείσιμο του ταμείου.

Για το θέμα έχει κατατεθεί αίτημα της ΚΕΔΕ προς το υπουργείο Εσωτερικών, ώστε οι δήμοι να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τα POS για τις συναλλαγές με τους πολίτες αλλά και να απαλλαγούν από την καταβολή προμήθειας προς τις τράπεζες.

Η εγκατάσταση και λειτουργία των τερματικών POS θα συζητηθεί την ερχόμενη Δευτέρα κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Μετά το πράσινο φως που αναμένεται να ανάψει το Σώμα, οι οικονομικές υπηρεσίες του δήμου και η αντιδήμαρχος Οικονομικών Άννα Αγγελίδου θα κινήσουν τη διαδικασία αποστολής, σε πιστωτικά ιδρύματα, πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων-προσφορών σχετικά με την εγκατάσταση συστημάτων αυτόματων συναλλαγών. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί η υποβολή σχετικών προσφορών από τα πιστωτικά ιδρύματα και θα γίνει η αξιολόγησή τους.