Skip to main content

Στην ΑΚΤΩΡ η συντήρηση και η κατασκευή διοδίων της Εγνατίας Οδού

Η μειοδότρια εταιρεία κατέθεσε προσφορές με εκπτώσεις που πλησιάζουν το 60% και ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για τα έργα στον αυτοκινητόδρομο.

Κατακυρώθηκαν στην τεχνική εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» και οι δύο συμβάσεις της Εγνατίας Οδού Α.Ε. , για την λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, τόσο στον ανατολικό τομέα, όσο και στο δυτικό, .

Η «ΑΚΤΩΡ», ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος των έργων προσφέροντας τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, που για τα έργα του ανατολικού τομέα ανήλθαν σε 58,84% και, για τα έργα του δυτικού τομέα, στο 59,80%. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είχε εκτελέσει και την προηγούμενη σύμβαση με αντικείμενο τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού.

Ειδικότερα, η σύμβαση του ανατολικού τομέα του οδικού άξονα, αφορά τη λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού στο ανατολικό της τμήμα- από Α/Κ Κλειδίου μέχρι τους Κήπους Έβρου- όπως και δύο καθέτων αξόνων, αλλά και την κατασκευή σταθμών διοδίων. Τα έργα είχαν προϋπολογιστεί σε 49,455 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και με την προσφορά που κατατέθηκε, η συμβατική δαπάνη μειώνεται σε 20,668 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι προαιρέσεις που προβλέπονται στο διαγωνισμό (κατασκευή σταθμών διοδίων, μετωπικών και πλευρικών). 

Αντίστοιχα, στο δυτικό τομέα, τα έργα αφορούν λειτουργία και συντήρηση όπως και κατασκευή σταθμών διοδίων. Συγκεκριμένα η συντήρηση αφορά το τμήμα από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Α/Κ Κλειδίου και δύο κάθετους άξονες. Για τον δυτικό τομέα ο προϋπολογισμός της μελέτης ήταν 47,450 εκατ. ευρώ και μετά την έκπτωση που προσέφερε ο μειοδότης ο συμβατικός προϋπολογισμός διαμορφώνεται σε 19,401 εκατ. ευρώ , χωρίς ΦΠΑ. Και στην περίπτωση αυτή δεν περιλαμβάνονται οι προαιρέσεις ( κατασκευή μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων).

Με αυτούς τους διαγωνισμούς επιχειρείται αφενός να εκτελεστούν απολύτως αναγκαία έργα τρέχουσας αλλά και βαριάς συντήρησης και, αφετέρου να κατασκευαστούν οι ανεκτέλεστοι σταθμοί διοδίων, μετωπικοί και πλευρικοί, που θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία καθώς πιέζει η μνημονιακή υποχρέωση για παραχώρηση της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα και των βασικών καθέτων, σε ιδιώτες διαχειριστές.

Για τον κάθε ένα από τους δύο τομείς του άξονα της Εγνατίας, τα έργα έχουν χρόνο εκτέλεσης 18 μήνες ενώ προβλέπεται προαίρεση επέκτασης των συμβάσεων για επιπλέον έξι μήνες, μετά από μονομερή τροποποίηση των συμβάσεων (σ.σ. με διαδικασία που θα κινήσει η αναθέτουσα αρχή).