Skip to main content

Στη Βουλή οι αποκαλύψεις της Voria για τις συμβάσεις του ΟΑΣΘ

Το πάρτι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το πληρώνουν καθημερινά οι Θεσσαλονικείς, υπογραμμίζει σε ερώτησή του προς τον Χρ. Σπίρτζη ο βουλευτής της ΝΔ Κων. Γκιουλέκας

Και ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Γκιουλέκας για τις συμβάσεις που αποκάλυψε η Voria.gr ότι σύναψε ο ΟΑΣΘ με «ημετέρους», μετά τη χθεσινή του δήλωση για το ζήτημα. Η Voria.gr επανήλθε και σήμερα στο θέμα, με νέο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ.

Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Εσωτερικών, υπεύθυνος για θέματα Μακεδονίας - Θράκης, σημείωνε, μεταξύ άλλων, «από τότε που η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ για να μειώσει δήθεν τα έξοδά του, οι συμβάσεις υπογράφονται η μία μετά την άλλη. Και, βεβαίως πολλές από αυτές είναι με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ».

Στην ερώτησή του επισημαίνει ότι «βρήκαν μία ακόμη ευκαιρία να τακτοποιήσουν «ημετέρους». Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του Voria.gr, η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση του ΟΑΣΘ υπογράφει συμβάσεις με εξωτερικούς συνεργάτες, πολλοί εκ των οποίων έχουν άμεση σύνδεση με τον ΣΥΡΙΖΑ».

«Αυτός ήταν ο... μεγαλόπνοος σχεδιασμός της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης! Γι' αυτό ταλαιπωρήθηκαν επί μήνες χιλιάδες Θεσσαλονικείς! Για να δημιουργήσει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μία ακόμη δημόσια υπηρεσία που θα εξυπηρετήσει τους μικροκομματικούς σκοπούς τους», προσθέτει.

Ζητεί, δε, να μάθει γιατί δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι εν λόγω συμβάσεις.

Αναλυτικά η ερώτηση:
 
«H κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην κρατικοποίηση των Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με βασικό επιχείρημα την «εξυγίανση» και την «διαφάνεια» του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Έκτοτε, ο ΟΑΣΘ διανύει την χειρότερη περίοδό του. Καθυστερήσεις στα δρομολόγια, μειωμένα έσοδα, βλάβες, προβλήματα και ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι Θεσσαλονικείς στην πλειοψηφία τους (43%), πιστεύουν πως η κατάσταση επιδεινώθηκε στον ΟΑΣΘ μετά την αλλαγή του καθεστώτος, ενώ μόλις το 7% θεωρεί ότι βελτιώθηκε.

Φυσικά, όμως, όλα αυτά δεν δείχνουν να προβληματίζουν τους κυβερνώντες. Στην περίπτωση του ΟΑΣΘ βρήκαν μία ακόμη ευκαιρία να τακτοποιήσουν «ημετέρους». Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του Voria.gr, η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση του ΟΑΣΘ υπογράφει συμβάσεις με εξωτερικούς συνεργάτες, πολλοί εκ των οποίων έχουν άμεση σύνδεση με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ πρόσφατα υπεγράφησαν τρεις συμβάσεις. Συγκεκριμένα, η πρώτη σύμβαση υπεγράφη την 13η Νοεμβρίου 2017. Συναφθείσα με εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων, με έδρα την Κοζάνη, με 14μηνη διάρκεια και αμοιβή στα 4.836 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) μηνιαίως, δηλαδή σύνολο 67.704 ευρώ για τους 14 μήνες που διαρκεί η σύμβαση. Η συγκεκριμένη εταιρεία συμβούλων εκπροσωπείται από στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, νυν μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής του κόμματος στην Κοζάνη, μέλος παλαιότερα της Οικονομικής Επιτροπής του κόμματος και εκ των στελεχών τα οποία γυρνούν ανά την Ελλάδα προωθώντας για λογαριασμό της Κουμουνδούρου το πρόγραμμα περί κοινωνικής οικονομίας το οποίο διακηρύσσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Το ίδιο στέλεχος είχε θέση υποψηφιότητα στις τελευταίες εσωκομματικές εκλογές για τα περιφερειακά όργανα του κόμματος στην Δυτική Μακεδονία χωρίς ωστόσο επιτυχία. Το 2006 είχε κατέλθει και ως υποψήφιος για αυτοδιοικητικό αξίωμα στην Κοζάνη με την υποστήριξη του.

Στις 13 Νοεμβρίου 2017 υπογράφηκε άλλη μια σύμβαση με εταιρεία στην οποία ανατέθηκε η οργάνωση και λειτουργία Γραφείου Τύπου και δημοσίων σχέσεων του Οργανισμού, με εξαμηνιαία διάρκεια και αμοιβή στις 2.000 ευρώ συν ΦΠΑ (2.480 ευρώ) μηνιαίως. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά σε δύο δημοσιογράφους φίλα προσκείμενους στην νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Η τρίτη σύμβαση υπεγράφη στις 2 Ιανουαρίου 2018 ανάμεσα στον Οργανισμό και σε εταιρεία με έδρα την Αθήνα. Εκπρόσωπος της εταιρείας εμφανίζεται στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την ευθύνη του οποίου έχει ο πραγματοποιήσας την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ Χρήστος Σπίρτζης. Μάλιστα, προς διευκόλυνση, επειδή η έδρα της αναδόχου εταιρείας είναι στην Αθήνα, στη σύμβαση προβλέπεται η δυνατότητα παροχής των υπηρεσιών να γίνεται... εξ αποστάσεως, με φαξ, email ή τηλεφωνικά! Αξίζει να σημειωθεί ότι, βάσει νέων στοιχείων του ρεπορτάζ, η συγκεκριμένη εταιρεία δεν έχει κανένα συνεργάτη ούτε εργαζόμενο! Η αμοιβή της συγκεκριμένης σύμβασης ανέρχεται ετησίως σε 37.200 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Οι παραπάνω συμβάσεις κρατήθηκαν μακριά από την δημοσιότητα, αφού δεν αναρτήθηκαν ούτε στο διαδίκτυο ούτε δημοσιοποιήθηκαν με άλλο τρόπο. Αυτός ήταν ο... μεγαλόπνοος σχεδιασμός της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης! Γι' αυτό ταλαιπωρήθηκαν επί μήνες χιλιάδες Θεσσαλονικείς! Για να δημιουργήσει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μία ακόμη δημόσια υπηρεσία που θα εξυπηρετήσει τους μικροκομματικούς σκοπούς τους.
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

- Υπεγράφησαν πράγματι αυτές οι συμβάσεις με τον Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης;

- Τα αναφερόμενα στοιχεία στο σχετικό ρεπορτάζ ισχύουν;

- Γιατί δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι παραπάνω συμβάσεις;»