Skip to main content

Στη Θεσσαλονίκη ο γνωστός συγγραφέας Σινουέ- Μιλά για Ισλάμ και Μωάμεθ

Ο πολυβραβευμένος συγγραφέας παρουσίασε απόψε το βιβλίο του «Ο προφήτης του Θεού – Η ζωή του Μωάμεθ» στο βιβλιοπωλείο του Public.

Οι τζιχαντιστές, το Ισλάμ, αλλά και οι διαφορές μεταξύ των θρησκειών ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν μεταξύ άλλων κατά την παρουσίαση του βιβλίου «Ο προφήτης του Θεού – Η ζωή του Μωάμεθ» του πολυβραβευμένου συγγραφέα Ζιλμπέρ Σινουέ, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης στo βιβλιοπωλείο του καταστήματος Public.

Ο γνωστός Γάλλος συγγραφέας, με καταγωγή από την Αίγυπτο, μίλησε στο κοινό για το ιστορικό μυθιστόρημα του, που αφηγείται τη ζωή του προφήτη Μωάμεθ, εμπλέκοντας ιστορικά στοιχεία με δόσεις μυθοπλασίας.

«Γεννήθηκα στην Αίγυπτο, σε μια χώρα όπου δεν ήξερα τι είναι θρησκεία, δεν υπήρχε πρόβλημα θρησκευτικό. Τώρα όμως βλέπω ένα άλλο Ισλάμ, μια ομάδα συγκεκριμένα που δεν θα τους πω Ισλαμιστές αλλά γκάνγκστερ οι οποίοι δεν έχουν έχουν διαβάσει το Κοράνι, είναι αναλφάβητοι, και οι οποίο μετατρέπουν την εικόνα του Ισλάμ σε εικόνα σφαγής» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σινουέ.

Βλέποντας αυτό το νέο πρόσωπο του Ισλάμ, ο κ. Σινουέ ένιωσε την επιθυμία να μάθει ποιο είναι αυτό το πρόσωπο το οποίο ευαγγελίζονται οι ακραίες αυτές ομάδες, ποιος είναι ο προφήτης Μωάμεθ.

Της συγγραφής του βιβλίου προηγήθηκε μια εκτενέστατη έρευνα για την ανεύρεση στοιχείων αναφορικά με τη ζωή του προφήτη. Όπως διηγήθηκε ο κ. Σινουέ στην παρουσίασή του, υπήρχε μια πρώτη βιογραφία του Μωάμεθ η οποία είχε συνταχθεί τα χρόνια που ζούσε ακόμα ο προφητής. Η βιογραφία αυτή κυκλοφόρησε μόνο σε ελάχιστα χειρόγραφα αντίτυπα. Τα περισσότερα χάθηκαν και το τελευταίο εξ' αυτών βρέθηκε στα χέρια ενός Ιρακινού ο οποίος ανέλαβε να ξαναγράψει τη ζωή του Μωάμεθ, χωρίς να γνωρίζουμε βεβαίως, όπως επισημαίνει και ο Σινουέ, τι πρόσθεσε ή αφαίρεσε από το χειρόγραφο.

Από την έρευνα του πάνω στον Μώαμεθ, ο συγγραφέας έκανε λόγο για μια διττή προσωπικότητα.

«Ως ιστορικός, δεν μπορώ παρά να αναγνωρίσω τη μεγαλοσύνη του προσώπου του Μωάμεθ» τόνισε ο κ. Σινουέ, συμπληρώνοντας ότι αυτό που τον εξέπληξε είναι το τι κατάφερε να κάνει αυτός ο άνθρωπος στην αραβική χερσόνησο εκείνη την περίοδο.

Ο κ. Σινουέ σκιαγράφησε μια προσωπικότητα η οποία, λέγοντας ότι άκουσε τη φωνή του Θεού στα 40 του χρόνια, προχώρησε σε κάποιες επαναστατικές πράξεις όπως η απόδοση δικαιωμάτων στις γυναίκες και η εξάσκηση μεγάλης επιρροή σε ένα πλήθος πολυθεϊστών.

Κατά τον ίδιο, όλα αλλάζουν όταν ο Μωάμεθ εγκαταλείπει τη Μέκκα κυνηγημένος από τους εχθρούς που τον λοιδόρησαν για την επιρροή του και πάει στη Μεδίνα.

Εκεί ξέροντας πλέον ότι τον περίμεναν για να τον σκοτώσουν, εμφανίζεται πλέον ως πολέμαρχος και κατακτητής. Στη Μεδίνα είναι κατά τον κ. Σινουέ, που ο Μωάμεθ αρπάζει το σπαθί του, σφάζει και ξεκινάει να μιλάει για την τζιχάντ, τον ιερό δηλαδή πόλεμο. «Αυτή την εικόνα του Μωάμεθ και την κατάσταση θέλουν να επαναλάβουν οι τζιχαντιστές, σε αυτή την περίοδο της ζωής του Μωάμεθ αναφέρονται» υποστηρίζει ο ίδιος.

«Αυτό είναι τρελό. Είναι σαν να λέμε ότι κάποιος νομίζει τώρα ότι είναι ο Ναπολέων και ξεκινάει να κατακτήσει τη Ρωσία» αναφέρει με μια δόση χιούμορ ο μυθιστοριογράφος.

Για αυτήν την έκρηξη όμως του τζιχαντισμού, ο κ. Σινουέ επισημαίνει ότι δεν φταίει μόνο η θρηκσεία ή η πολιτική κατάσταση, ο πόλεμος παραδείγματος χάριν που ξεκίνησε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπους αλλά μια σειρά παραγόντων όπως ο αναλφαβητισμός μεγάλου ποσοστού των ανθρώπων που ζουν στη Μέση Ανατολή.

Κατά τον ίδιο, οι ομοιότητες μεταξύ του μουσουλμανισμού, του εβραϊσμού και του χριστιανισμού είναι ελάχιστες, με βασική αυτή του μονοθεϊσμού. Κατά τα άλλα όπως αναφέρει, επικρατούν οι διαφορές.

«Αν συγκρίνουμε τον Χριστιανισμό με τον Μουσουλμανισμό, καταλαβαίνουμε ότι στον δεύτερο δεν βρίσκουμε τη λέξη αγάπη, δεν υπάρχει προτροπή για αγάπη μεταξύ των ανθρώπων, όπως υπάρχει στο μήνυμα του Ιησού», επισημαίνει.

Κατά τον ίδιο, οι άνθρωποι πρέπει να υπερβούν την έννοια της θρησκείας καθώς όπως υποστηρίζει ο διαθρησκευτικός διάλογος είναι τεχνητό δημιούργημα αφού κανείς εν τέλει δεν υποχωρεί από τα πιστεύω του.

Για τους Έλληνες, δηλώνει ότι γνωρίζει ότι είναι στο σύνταγμα τους η θρησκεία, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα, κατά τον ίδιο, στον βαθμό που οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούν τη βία στο όνομα της θρησκείας.

Σχολιάζοντας τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή, επισημαίνει ότι στον αραβικό κόσμο, πρέπει να καταφέρουν αυτό που επετεύχθη στη Γαλλία, να διαχωρισθεί το κράτος από την εκκλησία.

«Πρέπει οι κάτοικοι να είναι πολίτες, και όχι απλά πιστοί» καταλήγει.

Στην παρουσίαση του κ. Σινουέ παρευρέθηκαν μεταξύ φίλων της λογοτεχνίας, ο Γάλλος πρόξενος στη Θεσαλονίκη.