Skip to main content

ΣΤΕΛΜΑ ΑΤΕ: «Χτυπά» έργο βαφής θαλάσσιων ηλεκτρικών υποσταθμών για αιολικά πάρκα στη Γαλλία

Η θεσσαλονικιώτικη εταιρεία συμμετέχει σε διαγωνισμό του κρατικού ναυπηγείου Chantiers de l´Atlantique στο Σεν Ναζέρ και έχει δρομολογήσει ειδική εκπαίδευση των εναεριτών της και άλλων εργαζομένων της κατά τα Global Wind Training Standards, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στην εργασία στη θάλασσα και σε ύψος

Ένα σημαντικό και διαφορετικό έργο, την on shore και off shore βαφή θαλάσσιων ηλεκτρικών υποσταθμών για αιολικά πάρκα στη Γαλλία, διεκδικεί η θεσσαλονικιώτικη ΣΤΕΛΜΑ ΑΤΕ της οικογένειας Μαμαντζή, που συμμετέχει στον σχετικό διαγωνισμό του κρατικού ναυπηγείου Chantiers  de l´Atlantique στο Σεν Ναζέρ. Το έργο αφορά σε πρώτη φάση δύο ηλεκτρικούς υποσταθμούς και έρχεται ως απάντηση στις νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία και στις ανάγκες για διαφοροποίηση και διεύρυνση των δραστηριοτήτων του ναυπηγείου, όπου ήρθε να προστεθεί ένα νέο κεφάλαιο, αυτό των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Image

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν εντός του Απριλίου και εφόσον το έργο κατακυρωθεί στη ΣΤΕΛΜΑ, η βορειοελλαδική εταιρεία θα έχει δύο αποστολές: τη βαφή των ηλεκτρικών υποσταθμών όσο αυτοί βρίσκονται στο ναυπηγείο, on shore δηλαδή, και τις τελικές επισκευές και τα φινιρίσματα, όταν θα έχουν εγκατασταθεί στη θάλασσα (off shore). Μάλιστα, για να είναι απόλυτα προετοιμασμένη, η ΣΤΕΛΜΑ έχει δρομολογήσει ειδική εκπαίδευση των εναεριτών της και άλλων εργαζομένων της κατά τα Global Wind Training Standards, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στην εργασία στη θάλασσα και να εξοπλιστούν με δεξιότητες και γνώσεις διάσωσης, πυρασφάλειας και εργασίας σε ύψος.

Image

Το γαλλικό ναυπηγείο έχει ήδη διαμορφώσει ειδικό χώρο στις εγκαταστάσεις του για την κατασκευή των υποσταθμών, ενώ θα είναι το ίδιο που θα τους εγκαθιστά στη θάλασσα. Από το 2026 δε δρομολογεί την κατασκευή και mega υποσταθμών που θα τροφοδοτούν σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό αιολικών πάρκων.

Image

Η ΣΤΕΛΜΑ απέκτησε πρώτη φορά παρουσία στη Γαλλία το 2006, όταν άρχισε να συνεργάζεται με το ναυπηγείο στο Σεν Ναζέρ με αντικείμενο τις βαφές κρουαζιερόπλοιων -έκτοτε έχει εργαστεί επί των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο- ενώ θα μείνει στην ιστορία ως η πρώτη μη γαλλική εταιρεία που έβαψε τον Πύργο του Άιφελ το 2009. Άλλωστε, με 34 χρόνια στον κλάδο της αντιδιαβρωτικής προστασίας, έχει καταφέρει τα διεθνή έργα στα οποία συμμετέχει να αποτελούν πάνω από το 70% του κύκλου εργασιών της και να διαθέτει μάλιστα υποκαταστήματα και θυγατρικές σε Γαλλία, Κουβέιτ και Βουλγαρία.      
 
Επένδυση 1 εκατ. ευρώ για ρομποτικά συστήματα υδροβολής και βαφής

Παράλληλα, η ΣΤΕΛΜΑ σχεδιάζει επένδυση προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ σε ρομποτική τεχνολογία έως το 2026. Ειδικότερα, προσανατολίζεται στην απόκτηση 4 ρομποτικών συστημάτων υδροβολής και βαφής για πλοία και μεγάλες δεξαμενές καυσίμων που θα εγκαθίστανται κάθε φορά στους διαφορετικούς εργοταξιακούς χώρους κάνοντας πιο αποτελεσματική και ασφαλή τη διαδικασία, αλλά και με σαφώς μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα. Άλλωστε, όπως λέει στη Voria.gr ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ΣΤΕΛΜΑ, Δημήτρης Μαμαντζής, ο κλάδος στρέφεται όλο και περισσότερο προς τη ρομποτική εποχή. Αυτή την περίοδο η εταιρεία ετοιμάζεται να καταρτίσει τον επενδυτικό φάκελο και να καταλήξει στο κατάλληλο πρόγραμμα για την αίτηση υπαγωγής της επένδυσης, ενώ έχει επαφές και με πανεπιστήμια για σχετικά ερευνητικά προγράμματα. 

Image
Image

Πηγή εξωτερικής φωτογραφίας: https://chantiers-atlantique.com/