Skip to main content

Παράδοση του σταθμού Βενιζέλου το 2021 επιδιώκει η Αττικό Μετρό

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, Γιάννη Μυλόπουλο, καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να παραδοθεί ο σταθμός έως το 2021.

«Μεγάλη προσπάθεια», ώστε ο σταθμός Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης να παραδοθεί το 2021, δηλαδή ένα έτος νωρίτερα σε σχέση με τον προβλεπόμενο μέγιστο χρόνο ολοκλήρωσης, καταβάλλει η διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ», όπως επισήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM».

Ο βασικός κορμός του μετρό, από τη Νέα Ελβετία μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης, επανέλαβε ο κ. Μυλόπουλος, θα ολοκληρωθεί το 2020, αλλά, όπως είπε, «για τους δύο σταθμούς όπου βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες, αυτούς της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, ως μέγιστος χρόνος ολοκλήρωσης προβλέπεται το 2022, αναλόγως πάντα με την πορεία των αρχαιολογικών εργασιών».

Ο κ. Μυλόπουλος επανέλαβε τις δηλώσεις της αναπληρώτριας προϊσταμένης στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, ότι «αυτό που πριν λίγα χρόνια φαινόταν αδύνατο, είναι σήμερα εφικτό». Σημειώνεται ότι στη χθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), εγκρίθηκαν δυο τεχνικές μελέτες για τον σταθμό Βενιζέλου για το μετρό. Ο ίδιος τόνισε ότι «η απόφαση του ΚΑΣ είναι πολύ σημαντική για να προχωρήσει το έργο, που θα λύσει το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και θα αναδείξει την ιστορία της, τονώνοντας τον τουρισμό και κατ' επέκταση της αγοράς της πόλης».

Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» επισήμανε επίσης ότι οι εργασίες στο μετρό συνεχίζονται και τον Αύγουστο και τόνισε ότι «μέσα στο σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου θα υπάρχει ένας μοναδικός ανοιχτός αρχαιολογικός χώρος που θα αναδεικνύει την ιστορία της Θεσσαλονίκης από τον 3ο και 4ο αιώνα μ.Χ. μέχρι σήμερα, η καρδιά της ρωμαϊκής και βυζαντινής Θεσσαλονίκης».

Οι μελέτες, που παρουσιάστηκαν χθες στο ΚΑΣ, αφορούν την προστασία των βυζαντινών αρχαιοτήτων που ανακαλύφθηκαν κάτω από τον κόμβο των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου. Πρόκειται για τη διασταύρωση του «Decumanus Maximus», της πλακόστρωτης μέσης οδού των Βυζαντινών την οποία διατρέχει σήμερα η Εγνατία, και του «cardo» (την οποία ορίζει η Βενιζέλου).