Skip to main content

Σταϊκούρας: Δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε ακριβείς για το σύνολο των έργων στη Θεσσαλονίκη (φωτο+vid)

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφτηκε τον σταθμό Αγία Σοφία του μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι ανοιχτός για το κοινό στο πλαίσιο του Open House

Τη δέσμευση ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2024 επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την επίσκεψή του στον σταθμό Αγία Σοφία, ο οποίος είναι ανοιχτός το Σαββατοκύριακο για το κοινό στο πλαίσιο του Open House.

Image

Ο κ. Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, τον γραμματέα της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρο Καλαφάτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Νίκο Κουρέτα, ξεναγήθηκε για μια ακόμη φορά στους χώρους του σταθμού, μέχρι την αποβάθρα, όπου βρίσκονταν δύο συρμοί του μετρό. Μάλιστα, μίλησε με πολύ κόσμο που είτε ήταν στην αναμονή για να μπει στον σταθμό, είτε παρακολουθούσε την ξενάγηση.

«Είχαμε την ευκαιρία ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να βρεθούμε στο μετρό. Όχι μόνο για να δούμε την πορεία των εργασιών, αλλά για να συζητήσουμε με τους συμπατριώτες μας στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι εύλογα αγωνιούν για να ολοκληρωθεί ένα εμβληματικό έργο για την πόλη. Η δέσμευσή μας παραμένει στο ακέραιο. Η πόλη θα έχει σε λειτουργία το μετρό στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτή η εικόνα που αποκτούν οι πολίτες για το περιουσιακό τους στοιχείο, αποδεικνύει και καταδεικνύει ότι είμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση του στόχου μας. Αυτό σημαίνει ότι περιορίζεται και η εύλογη καχυποψία που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη για την έγκαιρη υλοποίηση των έργων. Ως πολιτική ηγεσία δεσμευόμαστε για το σύνολο των έργων στην Θεσσαλονίκη ότι θα είμαστε ακριβείς», δήλωσε.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον ΟΑΣΘ, αποκαλύπτοντας ότι πριν φτάσει στο μετρό είχε την ευκαιρία να μετακινηθεί μόνος του με ΚΤΕΛ που εκτελεί αστικές συγκοινωνίες. «Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει το μετρό, υπάρχει κατ' αντιστοιχία μια εύλογη ανησυχία των πολιτών για την καθημερινότητά τους. Οφείλουμε να είμαστε κοντά τους. Αυτούς τους τέσσερις μήνες, έχουμε αναλάβει ρόλους ρεαλισμού. Γιατί δε μπορούμε να καλλιεργήσουμε προσδοκίες που δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε. Γι' αυτό με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, σε ό,τι αφορά την μετακίνησή του με λεωφορεία», είπε, αναφέροντας την ενίσχυση του δυναμικού του οργανισμού με 20 οδηγούς, αλλά και τις πέντε επιπρόσθετες αστικές γραμμές που εκτελούν 100 δρομολόγια. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι μέχρι τις αρχές του έτους θα ολοκληρωθεί η διαδικασία που ξεκινάει τις επόμενες ημέρες για προσλήψεις 150 οδηγών και ταυτόχρονα τον Απρίλιο του 2024 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη και 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη.

Image
Image

Συμπληρωματικά, ο κ. Ταχιάος επισήμανε πως ήδη έχουν ξεκινήσει οι δυναμικές δοκιμές του μετρό «που σημαίνει ότι γρήγορα τα πράγματα μπαίνουν σε μια τροχιά παράδοσης σε λειτουργία». Παράλληλα, πρόσθεσε, η Ελληνικό Μέτρο σε συνεργασία με τον ανάδοχο προσπαθεί να κλείσει και όλες τις υπόλοιπες ανοιχτές εκκρεμότητες. «Για παράδειγμα σήμερα μετακομίζει το εργοτάξιο του μετρό, το οποίο υπάρχει μπροστά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό που σημαίνει ότι ο χώρος αυτός θα επιστραφεί στη ΓΑΙΑΟΣΕ για να μπορέσει να τον αξιοποιήσει. Είναι ένας πολύ καλός χώρος στην γωνία Μοναστηριού με Καλού. Και μέσα σε 40 με 45 μέρες θα κλείσει και το φρέαρ της οδού Εγνατίας, ώστε να είναι απρόσκοπτη η κυκλοφορία των αυτοκινήτων, για να αναπληρώσει την απώλεια λωρίδων από το Flyover. Οι προσπάθειες που γίνονται είναι παρά πολύ σημαντικές και ένα έργο που είχε αναχθεί σε ανέκδοτο για την πόλη το κάνουμε πραγματικότητα, το παραδίδουμε στους πολίτες», τόνισε.

Ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα παραδοθεί και η Μελέτη Ανάπτυξης Μέτρο Θεσσαλονίκης, από την οποία θα αναδειχθούν τα επόμενα έργα του μετρό, που, όπως είπε, δεν εξαντλείται στην κεντρική γραμμή και στην επέκταση της Καλαμαριάς.

Image

Από την πλευρά του, ο κ. Καλαφάτης σημείωσε πως η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται πως αυτό που απαιτείται είναι πολλή και σκληρή δουλειά και αποτελεσματικότητα, χωρίς λόγια και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «στο τέλος της ημέρας οι Θεσσαλονικείς θα χαρούν με τη χρήση αυτού του μέσου.