Skip to main content

Στα γραφεία του ΟΑΣΘ ο Ζέρβας: «Τα λεωφορεία από τη Λειψία αποδείχθηκαν πολύτιμη προσθήκη»

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης μαζί με δημοτικούς συμβούλους ενημερώθηκε για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ, ενώ ζητεί από τη διοίκηση Αγγελούδη να ορίσει άμεσα εκπρόσωπο του δήμου στο ΔΣ του Οργανισμού

Στα γραφεία του ΟΑΣΘ βρέθηκε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ναι στη Θεσσαλονίκη» και πρώην δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας καθώς και οι δημοτικοί σύμβουλοι και πρώην αντιδήμαρχοι, Σωκράτης Δημητριάδης και Μιχάλης Κούπκας, προκειμένου να ενημερωθούν, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, για τη «διαρκή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ που σύντομα θα αποκτήσει νέα υπόσταση, αλλά και την ολιγωρία της Διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης στις ευθύνες της έναντι του οργανισμού».

Το κλιμάκιο της Μείζονος Αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο υποδέχθηκαν και ενημέρωσαν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης και υπηρεσιακοί παράγοντες του οργανισμού.

Στη διάρκεια της συνάντησης και με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο επικεφαλής και οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Ναι στη Θεσσαλονίκη» διαπίστωσαν μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα εξής:

·        «Τα 49 λεωφορεία ιδιοκτησίας του Δήμου Θεσσαλονίκη που αποκτήθηκαν και παραχωρήθηκαν με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ επί Διοίκησης Ζέρβα, αποδείχθηκαν πολύτιμη προσθήκη που σε κρίσιμη περίοδο κάλυψε -και συνεχίζει ακόμα και σήμερα να καλύπτει- ένα σημαντικό μέρος του συγκοινωνιακού έργου του οργανισμού, αποτελώντας τη μόνη ανάλογη έμπρακτη συμβολή Δημοτικής Αρχής στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης. Σήμερα, 45 από αυτά τα λεωφορεία είναι επιχειρησιακά και αξιοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες του Οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα:

  •    Αποτελούν το 7-8% των δρομολογημένων λεωφορείων (2022,2023,2024)
  •    Εκτελούν το 4,57% και 6,93% του εκτελεσμένου έργου του ΟΑΣΘ για το 2023 και 2024
  •    Εκτελούν περίπου το 20% του εκτελεσμένου έργου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (εξαιρούνται τα μισθωμένα)
  •    Εκτέλεσαν κατά ΜΟ τον ίδιο αριθμό οχηματοχιλιομέτρων με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ το 2023 (17.414)
  •    Εκτελούν κατά ΜΟ μεγαλύτερο αριθμό οχηματοχιλιομέτρων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ το 2024 (6.707)

·        Τα 49 λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο Δήμος από τη Λειψία, συγκαταλέγονται στα πιο νέα του στόλου σε ηλικία, ενώ θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ και στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης, ακόμα και μετά την έλευση και ένταξη των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας.

·        Η χρήση των 49 λεωφορείων παραμένει τυπικά "μετέωρη" , καθώς η νέα Διοίκηση του Δήμου, δεν έχει ανταποκριθεί στην υποχρέωση ανανέωσης του ετήσιου χρησιδανείου προς τον ΟΑΣΘ. Τα λεωφορεία συνεχίζουν να αξιοποιούνται χάρη στην άξια συγχαρητηρίων υπευθυνότητα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, η οποία προάγει την ουσία των αναγκών που εξυπηρετούνται και με το ελάχιστο δυνατόν κόστος.

·        Άξιο απορίας είναι το γεγονός, ότι μετά την αποχώρηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα που ως δήμαρχος είχε αναλάβει προσωπικά τη θέση του εκπροσώπου του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ, η θέση αυτή παραμένει κενή, καθώς η νέα Διοίκηση δεν έχει ορίσει ακόμα τον νέο εκπρόσωπό της στο Δ.Σ. του οργανισμού.

·        Διαπιστώθηκε ότι κατόπιν ενεργειών και πιέσεων και της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου έγινε εφικτή η πρόσληψη νέων οδηγών και η αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με την αξιοποίηση των 150 νεοπροσληφθέντων οδηγών, των 40 επιπλέον οδηγών σε αναμονή και με την έλευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, και τη λειτουργία 55 σημείων φόρτισης τους ο ΟΑΣΘ θα μπορεί να ανταπεξέλθει με καλύτερους όρους στις ανάγκες του μεταφορικού έργου στην πόλη.

·        Με τον καινούριο διαγωνισμό για την αγορά 750 νέων λεωφορείων για όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων 225 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, την πρόσληψη επιπλέον 240 οδηγών θα υπάρξει πλήρης κάλυψη του μεταφορικού έργου εντός του αστικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης

·        Μέχρι τις παραπάνω οριστικές λύσεις ανάγκες αυτές θα καλυφθούν με τον υφιστάμενο στόλο και τη συνέχιση του leasing οχημάτων.

·        Διαπιστώθηκε όμως η καθυστέρηση στη εφαρμογή του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου με τη λειτουργία του Μετρό εντός του 2024 παρά τη σχετική ετοιμότητα του ΟΑΣΘ.

·        Εντός του έτους αναμένεται η μετάβαση στο νέο φορέα αστικών συγκοινωνιών που θα διαδεχθεί άμεσα τον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ, επιλύοντας πολλαπλές εκκρεμότητες που υφίστανται από το 2017!» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Με αφορμή τη συνάντηση και τις παραπάνω διαπιστώσεις της παράταξης ο κ. Ζέρβας επισημαίνει τα εξής: «Ευχαριστώ τον Πρόεδρο και τα στελέχη του ΟΑΣΘ για την πληρέστατη ενημέρωση, αλλά και για τη εμφανέστατη διαρκή αναβάθμιση του έργου του οργανισμού. Με τον πιο επίσημο τρόπο, πιστοποιείται η αξία της στρατηγική επιλογής που είχαμε κάνει με την προμήθεια των λεωφορείων από τη Λειψία, για να υπηρετήσουμε την τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, κόντρα σε λοιδορίες και τοξικές επικρίσεις. Δεν περιμένουμε συγνώμη από κανέναν. Περιμένουμε όμως από τη σημερινή Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, να ορίσει άμεσα τον εκπρόσωπό της στο ΔΣ του ΟΑΣΘ, αλλά και να προχωρήσει άμεσα στην ανανέωση του χρησιδανείου, αλλιώς θα είναι υπεύθυνη αν η αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης κινδυνεύσει για τυπικούς λόγους να στερηθεί 45 λεωφορεία απαραίτητα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Περιμένουμε επίσης από την Πολιτεία να μεριμνήσει ώστε να επισπεύσει: α) η δημιουργία του νέου διαδόχου φορέα του ΟΑΣΘ, β) τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων οχημάτων και γ) τη χρήση του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ώστε να αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η ποιότητα της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, κατοίκων και επισκεπτών της πόλης».