Skip to main content

Σπίρτζης: Το 2019 σε δοκιμαστική λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης

Σε ενάμιση μήνα πιάνουν δουλειά οι μετροπόντικες στην Καλαμαριά. Δημοπρατήθηκαν οι μελέτες για την επέκταση σε δυτικές συνοικίες.

Μόνο καλά νέα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και για το Μετρό της Αθήνας, είχε σήμερα ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος ήρθε σήμερα στον σταθμό «Ανάληψη» για την πανηγυρική τελετή διάνοιξης και της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι το 2019 θα τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, ενώ πρόσθεσε ότι έχει δοθεί εντολή στην Αττικό Μετρό Α.Ε. για να ωριμάσουν τα έργα της επέκτασης προς τις δυτικές συνοικίες αλλά και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Ο υπουργός επέλεξε να ανακοινώσει από την Θεσσαλονίκη, την εκκίνηση, αύριο, του διαγωνισμού για την Γραμμή «4» του Μετρό της Αθήνας, έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ ευρώ.

Ο κ. Σπίρτζης ευχαρίστησε όσους συνεισέφεραν για να προχωρήσει το έργο του Μετρό και δήλωσε ότι το 2019 τόσο η βασική γραμμή, όσο και επέκταση προς Καλαμαριάς θα βρίσκονται σε δοκιμαστική λειτουργία.

«Τα έργα δεν είναι καμίας κυβέρνησης, κανενός υπουργού, περιφερειάρχη ή δημάρχου, αλλά των πολιτών που πληρώνουν για αυτά. Εμείς δοκιμαζόμαστε για τα αποτελέσματα και για το πώς θα τα κατασκευάσουμε με το μικρότερο κόστος και την μεγαλύτερη διαφάνεια», είπε ο υπουργός δείχνοντας την διαχρονικότητα των δημοσίων έργων.

Ο υπουργός δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά και στα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό «Αγία Σοφία», υπογραμμίζοντας ότι στην περίπτωση αυτή (σ.σ σε αντίθεση με το σταθμό «Βενιζέλου») «δεν έχουμε ουσιαστικά προβλήματα», ενώ υποστήριξε ότι «όταν έχουμε τέτοιου είδους έργα, γνώμωνας δεν είναι μόνο να ολοκληρωθούν στην ώρα τους αλλά και να προστατέψουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά. Να προστατεύσουμε τις αρχαιότητες ώστε να αναδειχτούν και να αποτελέσουν τοπόσημα για την Θεσσαλονίκη».

Η σημερινή ημέρα είχε ξεχωριστό πανηγυρικό χαρακτήρα καθώς οι δίδυμες σήραγγες της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης διανοίχτηκαν με 6 χρόνια καθυστέρησης.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε ότι σήμερα, ένα χρόνο μετά την επανεκκίνηση των εργασιών στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει ολοκληρωθεί το 75% των έργων πολιτικού μηχανικού, ενώ μέσα σε αυτό τον χρόνο αξιοποιήθηκε το 50% των κονδυλίων που απορροφήθηκαν μέσα στην προηγούμενη δεκαετία.

Το έργο έχει προχωρήσει και σήμερα από τους 13 σταθμούς έχουν κατασκευαστεί τα έργα πολιτικού μηχανικού στους 8, ενώ 3 σταθμοί είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Σημειώνεται ότι ο σταθμός «Βενιζέλου» θα κατασκευαστεί και θα παραδοθεί το 2021-2022, λόγω των αλλαγών στο σχεδιασμό του σταθμού ώστε να μείνουν τα αρχαία κατά χώρα. Επίσης, στο σταθμό «Αγία Σοφία», πάλι για να προστατευθούν και να αναδειχθούν οι αρχαιότητες, με την σύμφωνη γνώμη του υπ. Πολιτισμού, αλλάζει η θέση των προσβάσεων χωρίς ευτυχώς να δημιουργείται πρόβλημα με αυτόν τον ίδιο τον σταθμό (σ.σ. το κέλυφος).

Ο κ. Μυλόπουλος, περιγράφοντας τα επόμενα βήματα του Μετρό, «το οποίο στα επόμενα 10 χρόνια θα αλλάξει την Θεσσαλονίκη», είπε ότι μένουν τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους κατασκευασμένους σταθμούς, η εγκατάσταση των η/μ συστημάτων και η προμήθεια και εγκατάσταση 18 συρμών, από το καλοκαίρι έως και το τέλος του 2018.

Με την ολοκλήρωση της διάνοιξης των σηράγγων οι μετροπόντικες θα αρχίσουν μετά ενάμισι μήνα περίπου την διάνοιξη των σηράγγων της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Στο μεταξύ και σε ό,τι αφορά τις δυτικές επεκτάσεις, έχουν δημοπρατηθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες της γραμμής προς Νεάπολη- Σταυρούπολη- Πολίχνη - Ν. Παπαγεωργίου. Επίσης, η Αττικό Μετρό μελετά την γραμμή από ΝΣΣ προς Μενεμένη- Εύοσμο- Κορδελιό.

Για την επέκταση προς Αεροδρόμιο εξετάζεται η σύνδεση με επίγεια γραμμή, λύση μικρότερου κόστους και μικρότερου χρόνου κατασκευής. Για το σκοπό αυτό, ο κ. Μυλόπουλος αρχίζει συναντήσεις με τους τρεις δημάρχους των περιοχών διέλευσης της επέκτασης ώστε να εξετασθούν έγκαιρα τα πιθανά ζητήματα των απαλλοτριώσεων.

Τέλος, την ικανοποίησή τους για την πρόοδο του έργου, έστω και με καθυστερήσεις, εξέφρασαν και ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας, Απ. Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.