Skip to main content

Σπίρτζης για ΟΑΣΘ:Εκκαθάριση εν λειτουργία και με αστικά στους δρόμους

Δεν μπορεί να είναι ανάστατη η πόλη, πάλι για ένα μήνα, γιατί η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν έχει καταβάλει τα δεδουλευμένα, είπε ο υπουργός.

Διαβεβαιώσεις ότι ο ΟΑΣΘ θα μπει σε καθεστώς εκκαθάρισης ενώ θα βρίσκεται κανονικά σε λειτουργία, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης», ενώ υπογράμμισε ότι «δεν βιαζόμαστε να καταθέσουμε το νομοσχέδιο».

«Αν κατατεθεί το νομοσχέδιο νωρίτερα, σ’ ένα μήνα, και περάσει από τη Βουλή, αυτό σημαίνει ότι η Διοίκηση κατ’ αρχήν φεύγει, και αναλαμβάνει μια Διοίκηση η οποία θα οριστεί, χωρίς να σταματάει η λειτουργία του, και χωρίς να μένει δίχως συγκοινωνιακό έργο η Θεσσαλονίκη μέχρι να δημιουργηθούν οι δυο νέοι φορείς», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός κατέθεσε αιφνιδιαστικά τη Δευτέρα σχέδιο νόμο στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, το οποίο δρομολογεί εξελίξεις στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τους φορείς της πόλης (δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο εδώ).

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται για τα δεδουλευμένα τους, επιρρίπτοντας ευθύνες στον ΟΑΣΘ.

«Έχουμε προχωρήσει σε διαβούλευση με όλους τους φορείς, υπάρχουν προτάσεις των φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Επιμελητηρίων και των εργαζομένων που έχουν γίνει αποδεκτές από μέρους μας και θα περιληφθούν. Από κει και πέρα αυτό είπαμε και χτες και στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ και δημόσια, είναι ότι δε θα επιτρέψουμε να ξαναπαίξουν με τους πολίτες και την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε:

«Οι εργαζόμενοι από τη στιγμή που είναι απλήρωτοι έχουν πολύ μεγάλο δίκιο. Και αν θέλετε και την άποψή μου, είναι απαράδεκτο ένας φορέας ο οποίος επιδοτείται με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, να οφείλει δεδουλευμένα στους εργαζομένους του. Και τελείως τυχαία, και την επόμενη φορά και τώρα, περιμένει ο ΟΑΣΘ να πάρει κάποια χρήματα από διαιτησίες που έχουν γίνει και δεν έχουν καθαρογραφεί, ή από διεκδικήσεις που έχει. Λοιπόν, στο πλαίσιο της νομιμότητας, μπορεί να προχωρήσει στις διεκδικήσεις του και σε όλα τα υπόλοιπα. Αυτό ούτε του έχει αρνηθεί κανείς ούτε το έχει απαγορεύσει».

Και συνεχίζει: «Δεν μπορεί να γίνεται ανάστατη η πόλη, πάλι για ένα μήνα, γιατί η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν έχει προχωρήσει την καταβολή δεδουλευμένων, όταν η τακτική επιχορήγηση από το Υπουργείο Μεταφορών δεν αργεί ούτε μια ώρα. Συνήθως δίνεται και νωρίτερα. Όφειλαν λοιπόν ως Διοίκηση να είχαν πληρώσει όλα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων, όλα, μέχρι τελευταίο ευρώ και να μην ταλαιπωρείται η πόλη από τέτοιες καταστάσεις».

Ο κ. Σπίρτζης απέφυγε να χαρακτηρίζει το νέο καθεστώς «κρατικοποίηση»:

«Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιοι κύκλοι συμφερόντων επιχειρούν να περάσουν τα δικά τους συμφέροντα μέσα από τους δανειστές. Δεν νομίζω ότι θα έχουν καμία τύχη. Εδώ έχουμε ένα τελείως ανορθολογικό σχήμα, δεν μιλάμε για κρατικοποίηση, μιλάμε για τις αστικές συγκοινωνίες που επιδοτούνται από το ελληνικό δημόσιο. Ήδη το Υπουργείο Οικονομικών εδώ και πάρα πολύ καιρό με νόμο της προηγούμενης Κυβέρνησης θεωρεί ότι ο ΟΑΣΘ είναι φορέας της γενικής Κυβέρνησης γιατί πάνω από το 50% των εσόδων του προέρχονται από το ελληνικό δημόσιο και από τις επιδοτήσεις που παίρνει. Άρα αυτά είναι θέματα που για την Ελληνική Κυβέρνηση και όχι μόνο είναι λυμένα».

Παράλληλα, σημείωσε πως δεν τίθεται ζήτημα αντισυνταγματικότητας:

«Ο ΟΑΣΘ έχει την ευχέρεια να έχει καλούς νομικούς, να συνεργάζεται με καλούς νομικούς, αλλά πιστέψτε με ότι και τα υπουργεία έχουν πάρα πολύ καλούς νομικούς και το ίδιο το ελληνικό Κοινοβούλιο. Όταν το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή, θα έχει χτενιστεί από πολύ υψηλής ποιότητας νομικούς, δεν νομίζω ότι έχουμε συνηθίσει να καταθέτουμε από το Μεταφορών αντισυνταγματικά νομοσχέδια. Τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν είχαμε κανένα πρόβλημα».

Για το αν η νέα εταιρεία  «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης» θα υπαχθεί στο υπερταμείο δήλωσε:

«Μέχρι στιγμής δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Αυτό είναι κάτι που μπορούμε να το συζητήσουμε στη συνέχεια. Δεν είναι κακό να ενταχθεί μια εταιρεία στο υπερταμείο. Όταν εντάσσεται στο υπερταμείο, ούτε ιδιωτικοποιείται, ούτε γίνεται κάτι αντίστοιχο κακό από αυτά που λέγονται δεξιά και αριστερά.

Οι σημερινοί εργαζόμενοι και του ΟΑΣΘ και του ΣΑΘ μέσα από το νομοσχέδιο μεταφέρονται στους δυο νέους θεσμούς. Όλοι. Εκτός από τους ανθρώπους που δεν το επιθυμούν οι ίδιοι. Και οι μέτοχοι που είναι και εργαζόμενοι βεβαίως μπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους κανονικά στη δουλειά τους.

Ο κ.Σπίρτζης επιβεβαίωσε πως απλώς πως αυτοί θα είναι στο ενιαίο μισθολόγιο και πως αυτό θα ισχύσει και όταν ψηφιστεί το νομοσχέδιο και τεθεί ο Οργανισμός σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης».

Μάλιστα, επιβεβαίωσε πως κάτι τέτοιο κατεβάζει τους μισθούς κάποιων εργαζομένων:

«Δείτε λίγο τους μισθούς των εργαζομένων στο ΣΑΣΘ που έχουν οι άνθρωποι και διδακτορικά, φορέας των αστικών συγκοινωνιών είναι κι αυτός και αμείβονται με 800 € ενώ κάποιοι άλλοι στον ΟΑΣΘ αμείβονται με 4.000 και δεν έχουν ούτε απολυτήριο λυκείου. Να τα δούμε αυτά για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας».

Τέλος, σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο που έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς, δήλωσε:

«Με τους θεσμούς έχουμε συμφωνήσει το θεσμικό πλαίσιο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Το ίδιο ακριβώς θεσμικό πλαίσιο θα μεταφερθεί στη λειτουργία και στη δομή των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Δεν μπορεί από τη μια πόλη στην άλλη να έχουμε άλλο θεσμικό πλαίσιο, έχουμε δυο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα με τα ίδια χαρακτηριστικά στο έργο που πρέπει να κάνουν αυτές οι εταιρείες».