Skip to main content

Συντονιστής Κοινοπραξίας: Έτσι θα αναπτύξουμε το Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η πρώτη δημόσια τοποθέτηση του συντονιστή της Κοινοπραξίας που προσφέρει 232 εκατομμύρια για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε. - Τι ανέφερε για τις θέσεις εργασίας.

Την ερχόμενη εβδομάδα, την Δευτέρα, αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την αλλαγή του status της Κοινοπραξίας DIEP- Terminal Link- Βelterra και την ανακήρυξή της από το ΤΑΙΠΕΔ σε προτιμητέο επενδυτή, από πλειοδότη.

Την δήλωση έκανε ο co-ordinator της κοινοπραξίας που διεκδικεί το 67% της ΟΛΘ Α.Ε., ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, από το βήμα του συνεδρίου του ΣΕΒΕ Export Summit V, στην πρώτη του δημόσια ομιλία με την ιδιότητα αυτή.

Ο κ. Θεοφάνης σε αυτή την πρώτη του τοποθέτηση απάντησε εμμέσως πλην σαφώς στις ποικίλες, ανώνυμες, διαρροές σχετικά με την επενδυτική και τεχνική επάρκεια της Κοινοπραξίας που διεκδικεί το μάνατζμεντ του Λιμανιού, αφ’ ενός παρουσιάζοντας τα μέλη της και ειδικότερα το μέγεθος και την τεχνογνωσία της Terminal Link, ενός σημαντικού παγκόσμιου διαχειριστή εμπορευματοκιβωτίων, θυγατρικής της ναυτιλιακής CMA CGM, που έχει δυνατότητα να φέρει σημαντικά φορτία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Λιμενική τεχνογνωσία και διεθνής ομάδα δράσης

Ο κ. Θεοφάνης υπογράμμισε ότι το σχήμα της Κοινοπραξίας διαθέτει ουσιαστική λιμενική τεχνογνωσία, με μια ομάδα που συνδυάζει διεθνή και εγχώρια τεχνογνωσία στον κλάδο, ενώ τόνισε πως δεν πρέπει να παραγνωρίζεται η συμμετοχή στην Κοινοπραξία του γερμανικού fund DIEP με ποσοστό 47%, ενώ προσέθεσε ότι η Belterra του ομίλου Ιβάν Σαββίδη, στην οποία τόσο πολύ επιμένουν ορισμένα δημοσιεύματα, μετέχει με ποσοστό 20% και με βάση τον επενδυτικό σχεδιασμό του συγκεκριμένου Ομίλου.

Απαντώντας λοιπόν στην «ανησυχία» εκείνων που προβληματίζονται «για τον αν είναι βιώσιμο το επενδυτικό μας σχέδιο, τους βεβαιώνουμε ότι άμα και όταν τους χρειαστούμε, θα τους το ζητήσουμε».

Ο συντονιστής της κοινοπραξίας τόνισε ότι απόδειξη της απόφασης για να επενδύσει στον ΟΛΘ και να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το γεγονός ότι δεν έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα σε λιμενικές δραστηριότητες στην περιοχή ενώ δήλωσε ότι τις υποχρεωτικές επενδύσεις των  180 εκατ. ευρώ θα τις υλοποιήσει όχι στο χρόνο των 7 ετών  που προβλέπεται στη σύμβαση, αλλά στον τεχνικά ταχύτερο δυνατό χρόνο των περίπου 4 ετών.

Ο κ. Θεοφάνης εξήγησε τους δυναμικούς αναπτυξιακούς στόχους που έχει θέσει η Κοινοπραξία για τον ΟΛΘ,   λέγοντας ότι «ο θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού δεν σταματάει στον Πειραιά». Μάλιστα λόγω των πιέσεων που ασκεί η παγκόσμια αγορά και όταν γίνουν οι υποδομές, θα φανεί ότι ο δρόμος αυτός μπορεί να φτάσει στη Θεσσαλονίκη, υποστήριξε.

Ο εισηγητής ζήτησε από την ελληνική Πολιτεία να σπεύσει και να εκτελέσει τα έργα των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του Λιμανιού, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, οι επενδύσεις που θα γίνουν από τον Ιδιώτη θα πέσουν «σε βαρέλι δίχως πάτο».

Η Πολιτεία, είπε, θα πρέπει να δώσει ένα ιδιαίτερο στίγμα για τον ΟΛΘ δείχνοντας έμπρακτα ότι αντιμετωπίζει το Λιμάνι σαν έναν οικονομικό πολλαπλασιαστή, με επενδύσεις εκτός λιμένα, όπως για παράδειγμα με τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου.

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, ο κ. Θεοφάνης είπε ότι σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως με την ταχύτητα υλοποίησης των συνδέσεων του λιμανιού με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, η Κοινοπραξία θα τρέξει τις επενδύσεις γιατί ο ΟΛΘ όπως είναι σήμερα, «με 12 μέτρα (σ.σ βύθισμα στον 6ο προβλήτα) δεν θα παίξει ποτέ ρόλο στη γεωγραφική σφαίρα, χρειάζεται βυθίσματα τουλάχιστον 16 μέτρων για να μπορεί να δεχθεί  container ships τύπου new panamax)».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε σε θέματα απασχόλησης λέγοντας «θέλουμε να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, παρέχοντας ουσιαστική εκπαίδευση στο προσωπικό ώστε να μπορέσει να δουλέψει κάτω από ένα καινούργιο παραγωγικό μοντέλο».

Όταν ρωτήθηκε για τα τυχόν σχέδια για την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας ο κ. Θεοφάνης είπε ότι θα γίνουν ανακοινώσεις όταν έρθει η ώρα, ενώ υπογράμμισε ότι το θέμα ανάπτυξης της κρουαζιέρας είναι πολύ ευρύτερο των δράσεων που μπορεί να αναλάβει ο ΟΛΘ. Πέραν αυτού, αναφερόμενος σε πρόσφατες δηλώσεις μέλους διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε., είπε πολύ σαφώς «θα παρακαλούσα όσοι εμπλέκονται με τη διοίκηση του Λιμανιού να είναι πολύ προσεκτικοί με δηλώσεις τους γιατί επηρεάζουν την αξία του».

Τέλος, μίλησε για σχέση Λιμανιού – Πόλης, ενώ επαίνεσε για τα έργα που έχουν γίνει στον 1ο προβλήτα, επισημαίνοντας ωστόσο πως η σχέση αυτή δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στο λιμάνια, αλλά στην συνεργασία των διαφορετικών μερών ( των stake holders) πάνω σε χρήσεις του λιμένα.

Δυνατή η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας

Η Kuehne+Nagel Α.Ε, ο γερμανικός κολοσσός που επένδυσε 30 εκατομμύρια σε υποδομές, στη Σίνδο, περιμένοντας για χρόνια ατελείωτα να γίνει η επέκταση του 6ου προβλήτα, περιμένει ακόμη την ανάπτυξη των υποδομών. Με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές υποδομές, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να ανεβάσει στις 198.000 τα container (45άρια) που διακινούνται μέσω του ΟΛΘ, από τις μόλις 8.500 containers που μετέφερε πέρυσι.

Στο δύσκολο περιβάλλον στο οποίο δουλεύει η Kuehne + Nagel A.E., αναφέρθηκε πολύ παραστατικά ο πρόεδρος κ. Φώτης Κυριλλίδης, λέγοντας ότι η εταιρεία, για διαφόρους λόγους, αναγκάστηκε σε διάστημα δώδεκα μηνών να σταματήσει τη λειτουργία της 92 φορές, είτε λόγω απεργιών, κινητοποιήσεων ή άλλων διαφόρων λόγων.

Η εταιρεία, τόνισε ο κ. Κυριλλίδης,  μέσα σε ένα χρόνο μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τα containers που μεταφέρει, με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές υποδομές, εάν λυθεί το μέγα πρόβλημα που αφορά την ανεπάρκεια, σε αριθμούς, των μηχανοδηγών.

Εάν το management του ΟΛΘ φέρει περισσότερα φορτία στο λιμάνι και ειδικότερα containers και, λυθεί το πρόβλημα με τους μηχανοδηγούς, τότε εύκολα θα φτάσει η Kuehne + Nagel θα «πιάσει» τα 198.000, νούμερο που φαντάζει μαγικό αλλά δεν είναι, γιατί αυτό είχε διακινηθεί το 2009.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Θεσσαλονίκη της ανεργίας του 40%, με την αξιοποίηση διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων περίπου 500.000 τ.μ., μπορούν να δημιουργηθούν περί τις 2.000 θέσεις εργασίας σε γραφεία και άλλες τόσες σε αποθηκευτικά κέντρα, σύμφωνα με τον εισηγητή.