Skip to main content

Sold Out οι κλαδικές εκθέσεις Detrop και Oenos

Ένα εξαιρετικά επιτυχημένο εκθεσιακό δίδυμο εγκαινιάζεται αύριο, με την 24η διεθνή έκθεση τροφίμων-ποτών DETROP και την 5η διεθνή έκθεση οίνου «OENOS», να είναι sold out.
της Άννης Καρολίδου
 
Ένα εξαιρετικά επιτυχημένο εκθεσιακό δίδυμο της ΔΕΘ – Helexpo, εγκαινιάζεται αύριο στη Θεσσαλονίκη, με την 24η διεθνή έκθεση τροφίμων – ποτών Detrop και την 5η διεθνή έκθεση οίνου «Oenos», να είναι sold out, έχοντας συγκεντρώσει περισσότερους από 500 εκθέτες σε επτά περίπτερα. 
 
Μαζί με το συγκεκριμένο εκθεσιακό δίδυμο, που φέρνει ένα πλήθος παράλληλων κλαδικών εκδηλώσεων, παρουσιάστηκε σήμερα και μία ακόμη έκθεση, η λαμπερή «Ελλήνων Κόσμημα», που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, 28/2- 2/3, με αυξημένες συμμετοχές και καλύψεις χώρων κατά 25% μεγαλύτερες. 
 
Βεβαίως, η Detrop, είναι μία από τις ισχυρότερες κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ- Helexpo διαχρονικά καθώς αντιπροσωπεύει και έναν από τους πλέον δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. 
 
Η ΔΕΘ- Helexpo, όπως είπε ο κ. Τζήκας, πρόεδρος του διοργανωτή φορέα, έριξε όλο το βάρος στην προσέλκυση επισκεπτών και μέσα από το πρόγραμμα hosted buyers για Detrop και Oenos, φέρνει στη Θεσσαλονίκη περίπου 250 προσκεκλημένους ξένους εμπορικούς επισκέπτες από 30 και πλέον χώρες, από Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία, Αφρική, Μέση Ανατολή.  Στο τετραήμερο των δύο εκθέσεων 9 26/2-1/3), υπολογίζεται ότι θα προγραμματιστούν 3.000 και πλέον προγραμματισμένα εμπορικά ραντεβού. 
 
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Ηelexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, παρουσίασε το πολύ γεμάτο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων, το οποία φέτος περιλαμβάνει: 
 
-Το 15ο Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου Θεσσαλονίκης και τον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Αποσταγμάτων Αμπελοοινικής Προέλευσης, με 600 και 95 συμμετοχές, αντίστοιχα, ετικετών. 
 
-Τον 9ο Διεθνή Διαγωνισμό Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης με 450 συμμετοχές από 25 χώρες.
 
-Το Πανελλήνιο Συνέδριο για το Κρέας, με 120 ομιλητές από Ελλάδα και εξωτερικό και περίπου 200 συνέδρους. 
 
-Την ημερίδα για τις θρησκευτικές πιστοποιήσεις και εξαγωγές τροφίμων και συστατικών τροφίμων ( halal και kosher), σε μουσουλμανικούς και εβραϊκούς πληθυσμού. 
 
Η φετινή διοργάνωση έδωσε τη δυνατότητα σε εκπροσώπους παραγωγικών φορέων και εμπορικών δικτύων του κλάδου, να παρουσιάσουν μία εικόνα των δράσεών τους. 
 
Έτσι, πολύ σημαντική είναι η φετινή παρουσία του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών Εξωτερικού ( ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ), που έχει μαζική συμμετοχή με μέλη του στο περίπτερο «15» και,  ο οποίος, το Σάββατο, θα κάνει και την πρώτη απονομή του Σήματος Ποιότητας Ελληνικής Μεσογειακής Γαστρονομίας, ενός ισχυρού εργαλείου μάρκετινγκ για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας και των εξαγωγών ελληνικών τροφίμων στη διεθνή αγορά. 
 
Σήμα Ποιότητας της Ελληνικής Γαστρονομίας
 
«Η προώθηση του Σήματος γίνεται μέσω ενός αυτοχρηματοδοτούμενου προγράμματος που υλοποιεί αρχικά ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ μαζί με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, στη διετία 2015-2016. Το Σήμα θα απονέμεται σε εστιατόρια όχι μόνο με ελληνική αλλά και διεθνή κουζίνα, τα οποία όμως, στα ελληνικά πιάτα που προσφέρουν, θα χρησιμοποιούν τουλάχιστον, στο 60% των συστατικών, γνήσια ελληνικά προϊόντα, ενώ θα ακολουθούν και την ελληνική μαγειρική παράδοση», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αριστοτέλης Καρβέλας.
 
Επιδίωξη του Συνδέσμου είναι, το Σήμα αυτό να πάρει και τη σφραγίδα των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων , όπως και του Ανάπτυξης. 
 
Image
Sold Out οι κλαδικές εκθέσεις Detrop και Oenos
 
Ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ είναι μία οργάνωση που δραστηριοποιείται από το 2011, έχει έδρα στο Λουξεμβούργο και 67 μέλη σε 17 κράτη. Τα μέλη του Συνδέσμου εφοδιάζουν περί τις 5.000 εστιατόρια σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία, Νότια Αφρική και κάνουν περί τις 500 εκατ. ευρώ τζίρο σε προϊόντα που εισάγουν από την Ελλάδα. Μάλιστα το 60% των προμηθειών αυτών των επιχειρήσεων προέρχεται από τη Μακεδονία ( κρασιά, τυριά, κονσέρβες, γλυκά κ.αλ.).  Το 80% των παραπάνω εστιατορίων ανήκουν σε Έλληνες. 
 
Επόμενος μεγάλος στόχος για τις οινοποιίες της βόρειας Ελλάδας,  από φέτος και για τα επόμενα τρία χρόνια, είναι η γερμανική αγορά, τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος, Στέλιος Κεχρής
 
Η ΕΝΟΑΒΕ, που συνδιοργανώνει το 15 Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου Θεσσαλονίκης και τον 1ο Διαγωνισμό Αμπελοοινικών Αποσταγμάτων, συνεχίζει, συνεργαζόμενη με Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου και το Enterprise Greece, τις δράσεις προώθησης των βορειοελλαδικών κρασιών στο εξωτερικό.
 
«Δυναμικά αναπτύσσονται για τον κλάδο η αγορά των ΗΠΑ, ενώ υλοποιούνται προγράμματα για την Ελβετία, μία ώριμη αγορά, όπως και για την Κίνα, μία αγορά με πολλές ιδιαιτερότητες και καθοριστική κρατική παρέμβαση, όπου μάλιστα έχουν κυριαρχήσει τα γαλλικά κρασιά», τόνισε ο κ. Κεχρής. Να σημειωθεί  ότι πρώτη αγορά για τα ελληνικά κρασιά, σε ποσοστό άνω του 50%, είναι η γερμανική.  
 
Image
detrop 2
 
 
Ξεχωριστή αναφορά στις διεθνείς συμμετοχές στον 9ο Διαγωνισμό Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης, έκανε ο πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος ( συνδιοργανωτή φορέα), Γιώργος Μαστροδημήτρης, μίλησε για τη συμμετοχή της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στη γαστρονομία, της Νότιας Κορέας, λέγοντας μάλιστα ότι οι κριτές των γαστρονομικών δημιουργιών θα είναι 40, από όλο τον κόσμο.  Τη διοργάνωση όπως και την ελληνική κουζίνα, επαίνεσε ο διευθυντής για την Αφρική και τη Μέση Ανατολή,  της παγκόσμιας οργάνωσης των αρχιμαγείρων ( World Chefs), Τόμας Γκούγκλερ, λέγοντας ότι ο φετινός διαγωνισμός αποτελεί πραγματικά ένα διεθνές γεγονός. 
 
Η «Ελλήνων ΚΟΣΜΗΜΑ» στην Αθήνα 
 
Στη κοινή συνέντευξη παρουσιάστηκα και η τρίτη κλαδική έκθεση που διοργανώνει αυτό το διάστημα η ΔΕΘ – Helexpo, η «Ελλήνων Κόσμημα».  Η έκθεση, κάθε χρόνο, καταφέρνει και προσελκύει μεγαλύτερο αριθμό εκθετών αλλά και επισκεπτών. Έτσι, φέτος, οι εκθέτες θα είναι 280, έναντι 230 της προηγούμενης διοργάνωσης, ενώ όπως είπε ο αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ , Αναστάσιος Κανακάρης, οι συμμετοχές φέτος είναι αυξημένες κατά 90% σε σχέση με το 2012. 
 
Business Story
Off