Skip to main content

Σοβαρά προβλήματα στη Βόρεια Ελλάδα από την απεργία στον ΟΛΠ

«Οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις μόνο στη λειτουργία των επιχειρήσεων με έδρα την Αττική, αλλά και στις επιχειρήσεις της
«Οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις μόνο στη λειτουργία των επιχειρήσεων με έδρα την Αττική, αλλά και στις επιχειρήσεις της Περιφέρειας», τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Νίκος Πέντζος, σε επιστολή του προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κα Λούκα Κατσέλη.

«Η παράταση αυτής της κατάστασης έχει σαν αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας να χάνουν διαρκώς πωλήσεις, πελάτες και ολόκληρες αγορές, ενώ η αξιοπιστία τους μειώνεται διαρκώς έναντι των συνεργατών και των πελατών τους στις αγορές του εξωτερικού.

»Από την άλλη μεριά υπάρχει σημαντική πιθανότητα να παρατηρηθούν ελλείψεις σε αγροτικά και καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σε πολλά βασικά προϊόντα», επισημαίνει στην επιστολή του ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ.

«Το σημαντικότερο όμως διακύβευμα», υπογράμμισε ο κ. Πέντζος, «από τη συνέχιση της απεργίας, ειδικά κατά την τρέχουσα περίοδο της οικονομικής κρίσης, είναι ο κίνδυνος να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας πολλών επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα λόγω έλλειψης πρώτων υλών, γεγονός το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση της ανεργίας στην περιοχή».

Τέλος, στην επιστολή τονίζεται, ότι «σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση θα πρέπει να διασφαλίσει την τήρηση της συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο, ούτως ώστε να μη δημιουργηθούν αρνητικές επιπτώσεις στην εικόνα της χώρας μας διεθνώς, λαμβάνοντας κάθε μέτρο που θα αίρει τις κινητοποιήσεις στο λιμάνι, θα διασφαλίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων και θα αποζημιώνει όσες επιχειρήσεις έχουν υποστεί βλάβη από την απεργία».

Μανδρίνος

«Παράνομη και καταχρηστική» κρίνει την απεργία στο λιμάνι του Πειραιά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μανδρίνος, σε δηλώσεις του στη Voria.gr. Ο κ. Μανδρίνος τονίζει πως το κύριο ζήτημα είναι «να προλάβουν τα εμπορεύματα να φτάσουν στις επιχειρήσεις προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων».

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να δουλέψουν» υπογραμμίζει ο κ. Μανδρίνος υπολογίζοντας πως το 80- 90% των εμπορευμάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των επιχειρήσεων παραμένουν εγκλωβισμένα στον ΟΛΠ.

«Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί και η απεργία να λήξει άμμεσα», προτείνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης τονίζοντας: «Καλός ο διάλογος που διεξάγει η κυβέρνηση, αλλά το ζήτημα πρέπει να τελειώσει. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους».

Συμπληρώνοντας, ο κ. Μανδρίνος παρατήρησε ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ήδη σημαντικό πρόβλημα, ενώ δήλωσε πως η απόφαση της Δικαιοσύνης, η οποία έκρινε την απεργία παράνομη, τον βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και υπογράμμισε πως οι λιμενεργάτες «είναι υποχρεωμένοι να λειτουργήσουν».

Τη «λευκή απεργία» φοβάται ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

Μπορεί η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά να κρίθηκε παράνομη από τη Δικαιοσύνη και όπως όλα δείχνουν θα ξεκινήσει από αύριο τη λειτουργία του, ωστόσο ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Πάνος Μενεξόπουλος, «φοβάται» τη «λευκή απεργία» των λιμενεργατών, η οποία θα αποβεί μοιραία για την αγορά της Βόρειας Ελλάδας.

Μιλώντας στη Voria.gr, ο κ. Μενεξόπουλος δήλωσε ότι οι συνέπειες στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας από την απεργία στον ΟΛΠ δεν θα αργήσουν να φανούν, ενώ έκανε λόγο για μεγάλες ζημιές.

«Η εποχή των γιορτών (Νοέμβριος- Δεκέμβριος) είναι η καλύτερη για την αγορά και οριακά θα την προλάβουμε. Εάν τη χάσουμε, θα είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, μετά τα περσινά επεισόδια και την προπέρσινη απεργία. Ολόκληρος ο εμπορικός και βιομηχανικός κόσμος περιμένει την περίοδο των γιορτών, ενώ η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τα χαμηλά περιθώρια κέρδους και τα μεγάλα έξοδα μειώνουν της αντοχές του συστήματος», υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε την απεργία παράνομη, υπογραμμίζοντας πως οι λιμενεργάτες «είχαν λάβει γραπτή και προφορική διαβεβαίωση για τη διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων». Οι απεργιακές κινητοποιήσεις απαγορεύονται στο μέλλον, ενώ, εάν οι εργάτες συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, θα τους επιβάλλεται πρόστιμο 4.000 ευρώ ημερησίως.

Κατά των απεργιών έχουν προσφύγει με αιτήσεις τους τα Επιμελητήρια της χώρας, καθώς και 48 επιχειρήσεις που, όπως υποστηρίζουν, θίγονται τα οικονομικά τους συμφέροντα από τις κινητοποιήσεις των 1.500 λιμενεργατών. Τα Επιμελητήρια ζητούν, επιπλέον, χρηματική αποζημίωση για κάθε ημέρα συνέχισης των κινητοποιήσεων.

Οι συνέπειες των απεργιακών κινητοποιήσεων είναι πολύ σημαντικές στη Βόρεια Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ πολλοί οικονομικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής καταδικάζουν την εν λόγω ενέργεια.

A.M