Skip to main content

«Σκοτωμένη» η αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών

Συνθήκες… βαρομετρικού χαμηλού πάνω από την αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών. Στη Θεσσαλονίκη τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, καθώς το μέγεθός της είναι όσο περίπου της αγοράς
Συνθήκες… βαρομετρικού χαμηλού έχουν ενσκήψει πάνω από την αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, η οποία το τελευταίο τρίμηνο του 2009 εκτιμάται ότι είχε εμφανίσει κάμψη της ζήτησης κατά περίπου 15-20% και συνεχίζει να είναι «παγωμένη».

Η κίνηση, όπως αναφέρεται από παράγοντες που γνωρίζουν τις εξελίξεις στον κλάδο, είναι «σκοτωμένη» αυτό το πρώτο διάστημα του 2010, ενώ και οι λίγες πωλήσεις που γίνονται, αφορούν κυρίως σε είδη με πολύ χαμηλές τιμές. «Αυτά που πουλιούνται είναι περισσότερο οι φθηνές συσκευές», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Εικόνα & Ήχος, κ. Αντώνης Τσουμπάρκας, υπογραμμίζοντας ότι η οικονομική συγκυρία δεν βοηθά καθόλου.

Ειδικά για την αγορά της Θεσσαλονίκης τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, δεδομένου ότι το μέγεθός της είναι όσο περίπου εκείνης στο δήμο Περιστερίου στην Αττική, υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αλυσίδων με αντίστοιχο αντικείμενο και από ό,τι φαίνεται ο ανταγωνισμός στο επόμενο διάστημα θα ενταθεί ακόμη περισσότερο.

Το, ήδη, δύσκολο περιβάλλον καθιστούν ακόμη δυσχερέστερο μια σειρά από άλλους παράγοντες που έχουν να κάνουν με τους αυστηρότερους όρους που έχει θέσει το τραπεζικό σύστημα για τις χρηματοδοτήσεις.

Η καθημερινότητα έχει καταδείξει ότι υπάρχει μεγάλη δυστοκία σε ό,τι αφορά στην εξασφάλιση εκ μέρους των καταναλωτών εγκρίσεων από τις τράπεζες σε αιτήματά τους περί της εκχώρησης δανείων για την αγορά οικιακού εξοπλισμού αυτού του τύπου. Ως εκ τούτου, οι συναλλαγές πραγματοποιούνται κυρίως είτε με πιστωτικές κάρτες είτε με μετρητά.

Νέα καταστήματα


Παρόλα αυτά, όπως εξηγεί ο κ. Τσουμπάρκας, η εισηγμένη Εικόνα & Ήχος, θα επιχειρήσει να επεκτείνει το δίκτυό της φέτος, προκειμένου να ενισχύσει τον κύκλο εργασιών της. Το πλάνο προβλέπει την ανάπτυξη νέων καταστημάτων στην ευρύτερη περιοχή του νομού Θεσσαλονίκης, ενώ «ζεστό» παραμένει το ενδιαφέρον και για την αγορά της Αττικής.

Για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης ειδικά εξετάζεται η πιθανότητα να λειτουργήσουν άλλα 2-3 καινούρια σημεία πώλησης, με λογικό ενοίκιο και μεταφορά πλεονάζοντος προσωπικού από υφιστάμενα καταστήματα, προκειμένου το λειτουργικό κόστος να κρατηθεί χαμηλά. Στην Αττική, αντίστοιχα, ο σχεδιασμός για φέτος προβλέπει κι εδώ ένα νέο κατάστημα, αλλά η επέκταση, εφόσον τελικά καταστεί δυνατή (διότι πρέπει να βρεθεί κατάλληλος χώρος), δεν πρόκειται να γίνει άνευ όρων και προϋποθέσεων. Αυτή τη στιγμή η βορειοελλαδική αλυσίδας διαθέτει ένα δίκτυο με 9 καταστήματα, ενώ για τη χρήση του 2009, οι πωλήσεις της υπολογίζεται ότι ανήλθαν στα 23 εκ. ευρώ, εμφανίζοντας κάμψη της τάξης του 10%. Όσον αφορά στο αποτέλεσμα της περιόδου, αυτό αναμένεται ζημιογόνο, αφού η συγκυρία στην οικονομία έχει περιορίσει την κίνηση στην αγορά.

Συγχώνευση

Όσον αφορά στο θέμα που ανακινήθηκε, εκ νέου, τις τελευταίες ημέρες, με την προοπτική συγχώνευσης της Expert Προμηθευτική με τη μητρική Expert Hellas, το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει τον προσεχή Ιούνιο, όταν και θα συγκληθούν οι γενικές τους συνελεύσεις που θα κληθούν να εξετάσουν το θέμα. Μέχρι τότε η Delloite & Touche θα έχει διερευνήσει όλα τα πιθανά σενάρια συγχώνευσης που μπορούν και ενδείκνυνται να δρομολογηθούν, μεταξύ της Expert Hellas και της Expert Προμηθευτική. Η τελευταία, όντας μεγαλομέτοχος της Εικόνα & Ήχος, σε περίπτωση που κριθεί σκόπιμο να συγχωνευτεί με τη μητρική της, είναι αυτή που θα διευκολύνει την έμμεση εισαγωγή της Expert στο ΧΑ, που αποτελεί και τον τελικό στόχο του σχεδιασμού που έχει εκπονηθεί.