Skip to main content

ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης: Τι έκανε 40 χρόνια η ΝΔ για την ΕΥΑΘ;

Η κυβέρνηση υπογραμμίζει πως στην αξιωματική αντιπολίτευση μπορούν να λαϊκίζουν όσο θέλουν αλλά ας μην προκαλούν τη μνήμη των Θεσσαλονικέων

«Στην Νέα Δημοκρατία μπορούν να λαϊκίζουν όσο θέλουν, άλλωστε αυτό το ξέρουνε καλά. Τουλάχιστον ας μην προκαλούν τη μνήμη των Θεσσαλονικέων» τονίζει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, απαντώντας στην ανακοίνωση της ΝΔ Θεσσαλονίκης, αναφορικά με την βλάβη στο αγωγό της Αραβησσού και το πρόβλημα υδροδότησης που προέκυψε στην πόλη.

Αναλυτικά όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης:

«Ένα τεχνικό πρόβλημα – το οποίο η ΕΥΑΘ αντιμετωπίζει άμεσα με χρόνο αποκατάστασης έως αύριο το μεσημέρι – επέλεξε η τοπική ΝΔ για να λαϊκίσει, ασκώντας στείρα αντιπολίτευση στην κυβέρνηση και στο πετυχημένο από κάθε άποψη Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο.

Το πρόβλημα εντοπίζεται σε έναν αγωγό ηλικίας 40 ετών, δηλαδή από την εποχή της πρώιμης μεταπολίτευσης. Για τον οποίο αγωγό οι προηγούμενες διοικήσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων φρόντισαν να τον αφήσουν χωρίς σχέδιο ασφαλείας μένοντας η πόλη ανοχύρωτη.

Αλήθεια, τι άφησε ως παρακαταθήκη στην ΕΥΑΘ η Ν.Δ. όλα αυτά τα χρόνια που εναλλάσσονταν στην κυβέρνηση; Η απάντηση είναι, το ξεπούλημα της εταιρείας, την απογύμνωσή της από μόνιμο στελεχικό προσωπικό και την προικοδότησή της με δεκάδες συμβασιούχους εργαζόμενους υπό το καθεστώς της ομηρίας και της εργασιακής ανασφάλειας.

Η ΝΟΔΕ Ν.Δ. Θεσσαλονίκης ισχυρίζεται ότι η κυβέρνηση αυτά τα τρία χρόνια… απλά θεωρητικολογεί. Μόνο που η πρόσληψη 150 μόνιμων εργαζομένων με διαγωνισμό ΑΣΕΠ από την σημερινή διοίκηση είναι πραγματικότητα και όχι θεωρία. Και είναι αυτοί οι εργαζόμενοι που μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους εργάζονται  σε 24ωρη βάση για την αποκατάσταση της βλάβης.

Όπως και η εκπόνηση αναπτυξιακού σχεδίου για την επόμενη 5ετία ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και η κατάθεση φακέλου στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας ύψους 27 εκατομμυρίων για την επέκταση του διυλιστηρίου, που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία, ώστε να αντικατασταθεί ο αγωγός της Αραβησσού και να παραμείνει ως τροφοδοσία ασφαλείας.

Να τους θυμίσουμε λοιπόν, ότι η επέκταση της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού (Α2 φάση της ΕΕΝΘ) μελετήθηκε και προκηρύχθηκε η κατασκευή της τον Ιούλιο 2012, ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα έγινε η ανακήρυξη του προσωρινού μειοδότη. Μόνο, που ως το τέλος του 2013 δεν είχε ανατεθεί η κατασκευή και τελικά το έργο απεντάχθηκε από το πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Η σημερινή διοίκηση σε συνεργασία με την κυβέρνηση προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε το έργο να ενταχτεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Εκτός και αν τα βέλη απευθύνονται στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και στον Περιφερειάρχη, που θα εγκρίνει το έργο. Και γιατί ο κ. Τζιτζικώστας στήριξε το Αναπτυξιακό Συνέδριο διαχωρίζοντας πλήρως τη θέση του από τον κ. Μητσοτάκη που ζήτησε μποϋκοτάζ των συνεδρίων, ακολουθώντας το παράδειγμα του κ. Μπακογιάννη αλλά και των υπόλοιπων αυτοδιοικητικών όλης της χώρας που συμμετέχουν ουσιαστικά στα περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια.

Ίσως πάλι, να τους πείραξε το γεγονός ότι η ΕΥΑΘ δεν πωλείται και ότι το 50%+1 παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο. Ή το ότι θα δοθεί η δυνατότητα στους δήμους, με τις αλλαγές του Καλλικράτη, να συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο, ενώ με την επικείμενη  συνταγματική αναθεώρηση το νερό θα αναγνωριστεί ως δημόσιο αγαθό και η πρόσβαση σε αυτό όλων των πολιτών θα κατοχυρωθεί συνταγματικά, όπως ανακοίνωσε χθες ο Πρωθυπουργός.

Όμως η τοπική ΝΔ προκαλεί τους Θεσσαλονικείς και με δύο άλλες ανακοινώσεις της που αφορούν το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αλήθεια μήπως θυμούνται πότε άνοιξε «η τρύπα του Κούβελα;». Ή  να τους θυμίσουμε ότι το 2015 που ανέλαβε η σημερινή κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση, τα έργα ήταν σταματημένα για τρία χρόνια;

Η πραγματικότητα είναι ότι τα έργα στη βασική γραμμή και στην επέκταση προς Καλαμαριά προχωρούν κανονικά και θα παραδοθούν μέσα στο 2019. Επίσης, ολοκληρώνονται οι γεωλογικές μελέτες και θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκτασή του προς τα δυτικά, αλλά και προς το αεροδρόμιο.  

Μπορούν λοιπόν, να λαϊκίζουν όσο θέλουν. Άλλωστε αυτό το ξέρουνε καλά. Τουλάχιστον ας μην προκαλούν τη μνήμη των Θεσσαλονικέων».