Skip to main content

Συνεργασία Τουρκίας - Ελλάδας στις μακρινές τουριστικές αγορές

Πρόταση συνεργασίας από την Ένωση Ξενοδοχείων Τουρκίας, την TUROB στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης. Ολοκληρωμένα πακέτα για την ευρύτερη περιοχή.

Η Ένωση Ξενοδοχείων Τουρκίας τείνει χείρα συνεργασίας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, με σκοπό την διαμόρφωση πακέτων και την προσέλκυση τουριστών από μακρινούς προορισμούς, όπως ΗΠΑ, Κίνα, Αυστραλία.

Οι προοπτικές συνεργασίας συζητήθηκαν σε στρογγυλή τράπεζα που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη με διοργάνωση του Ελληνο - Τουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδας και μετά από πρόταση της TUROB, της τουρκικής ένωσης που εκπροσωπεί 600 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Τουρκίας.

Ο τουρκικός τουρισμός που πέρασε το 2016 μία δύσκολη χρονιά ελπίζει σε βελτιωμένες επιδόσεις για το 2017, με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου. Έτσι, οι ξένοι τουρίστες αναμένεται να φτάσουν τα 30 εκατ., έναντι των 22 εκατομμυρίων το 2016. Πρώτος πελάτης για την Τουρκία είναι η Ευρώπη και από τις ευρωπαϊκές χώρες η Γερμανία ενώ ακολουθεί η ρωσική αγορά.

Ειδικά για την ελληνική αγορά τονίσθηκε ότι αναμένεται βελτίωση του αριθμού των επισκεπτών. Σημειώνεται ότι το 2014 επισκέφθηκαν την Τουρκία 850.000 Έλληνες, το 2015 ήταν 755.000 ενώ οι αφίξεις Ελλήνων μειώθηκαν σε 600.000 πέρυσι. Φέτος οι αφίξεις στο πρώτο εξάμηνο ήταν 300.000 και εμφανίζουν αυξητική τάση.

Τα τελευταία χρόνια, σε ετήσια βάση, περί το 1 εκατομμύριο Τούρκοι επισκέπτονται την Ελλάδα.

Στη συνάντηση των τουριστικών παραγόντων το λόγο πήρε αρχικά ο πρόξενος της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη κ. Orhan Yalman Okan o οποίος τόνισε ότι ο τουριστικός κλάδος προσφέρεται για την ανάπτυξη της ελληνο- τουρκικής συνεργασιας. Μίλησε για την σημασία των μεταφορικών δικτύων στην τουριστική συνεργασία, εκτίμησε ότι Τούρκοι επιχειρηματίες μπορούν να εντοπίσουν επενδυτικές ευκαιρίες στον ελληνικό τουριστικό κλάδο ενώ είπε ότι το επόμενο Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας - Τουρκίας, που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, το φθινόπωρο του 2017, θα ανοίξει νέες προοπτικές για επιχειρηματικές συνεργασίες.

Τον λόγο πήρε ο πρόεδρος της TUROB κ. Timur Bayindir, ο οποίος υποστήριξε ότι Ελλάδα και Τουρκία πρέπει να συνεργαστούν ώστε να "πουλήσουν" προορισμούς και όχι ξενοδοχεία, καθώς πλέον ο τρόπος προσέγγισης των πιθανών πελατών έχει αλλάξει με την ανάπτυξη του Διαδικτύου.

"Εκτιμώ ότι σταδιακά οι τουριστικές εκθέσεις θα ατονούν ολοένα και περισσότερο, ενώ αντίθετα θα ενισχύονται τα workshops επιχειρηματιών και οι συναντήσεις Β2Β", τόνισε.

Σε αυτή την πρόταση συνεργασίας για την προσέλκυση τουριστών υψηλών εισοδημάτων από μακρινές χώρες, η Τουρκία και εν προκειμένω η TUROB αξιοποιεί το διεθνές δίκτυο της Turkish Airlines, ένα πολύ ισχυρό χαρτί στην ανάπτυξη του τουρκικού τουρισμού, αφού οι τουρκικές αερογραμμές πετάνε σε 315 προορισμούς ανά τον κόσμο ενώ συνδέουν και την Θεσσαλονίκη με την Κωνσταντινούπολη.

Η συνεργασία μπορεί να αναπτυχθεί μεταξύ ελληνικών και τουρκικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων είπε ο γενικός διευθυντής της TUROB κ. Ιsmail Tasdemir ο οποίος έδωσε ορισμένα στοιχεία σχετικά με τον ξενοδοχειακό κλάδο στη χώρα του, που φιλοξενεί όλα σχεδόν τα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας αγοράς.

Έτσι λοιπόν, η Τουρκία έχει 1,2 εκατομμύρια ξενοδοχειακές κλίνες από τις οποίες οι 210.000 βρίσκονται στη Κωνσταντινούπολη και οι 600.000 στα παράλια της Μεσογείου.

Στις αγορές - στόχους της ΤUROB είναι και οι χώρες της Μέσης Ανατολής, που έως σήμερα δεν τροφοδοτούν τον τουρκικό τουρισμό με μεγάλους αριθμούς επισκεπτών αλλά έχουν μία δυναμική αύξησης έως και κατά 40%.

Στη συνάντηση από ελληνικής πλευράς μετείχαν όχι μόνο οι εκπρόσωποι του ξενοδοχειακού κλάδου, αλλά και των φορέων που διαμορφώνουν την πολιτική της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό, την προώθηση και το μάρκετινγκ του τουριστικού προϊόντος.

Την πολιτική της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας παρουσίασε η κ. Ευδοξία Δερμεσιώτου, τονίζοντας ότι ο τουρισμός και η ανάπτυξή του είναι ένας από τους κλάδους υψηλής προτεραιότητας στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΠΚΜ.

Ο κ. Γιώργος Μπαζμαδέλης από την Αναπτυξιακή Τουριστική του Δήμου Θεσσαλονίκης έδωσε την εικόνα της σημαντικής δραστηριότητας που ανέπτυξε ο Δήμος ειδικά από το 2012 και μετά, για την καταγραφή και προβολή των οθωμανικών μνημείων της πόλης, την έκδοση οδηγών τουριστικών και στα τουρκικά, μέχρι το τέλος του έτους.

Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που επενδύει και στον τουρισμό ΜΙCE και στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού έχει συμβάλλει σημαντικά η σύνδεση της πόλης με το διεθνές δίκτυο της Turkish Airlineς, ειπε για τον Convention Bureau η κ. Έφη Κουδελή, αναφερόμενη και στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο που θα γίνει τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη, με 100 hosted buyers, σαν καλή ευκαιρία για επιχειρηματικές επαφές.

Το μέγεθος και τις δραστηριότητες της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο κ. Δημήτριος Σιμιακός, υπογραμμίζοντας τις πολλές δραστηριότητες προβολής του προορισμού Θεσσαλονίκη, ενώ η κ. Κλέλια Γραμματικοπούλου αναφέρθηκε στις δράσεις του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει επιδιώξει να ενισχύσει τις τουριστικές επιχειρήσεις εφοδιάζοντάς αυτές με ηλεκτρονικό και έντυπο υλικό προβολής.

Τέλος το λόγο πήρε ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής αλλά και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων του νομού κ. Γρηγόρης Τάσσιος ο οποίος είπε ότι η Χαλκιδική είναι ο 4ος μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας, που δέχεται περί το 1 εκατομμύριο επισκέπτες το χρόνο, από τους οποίους οι 600.000 έρχονται αεροπορικώς.

Η Χαλκιδική, ως πριν πέντε χρόνια ήταν άγνωστη στους Τούρκους και τώρα, έφθασε να έχει 6.000 αφίξεις Τούρκων τουριστών, με την Θεσσαλονίκη να αποτελεί τον κύριο πόλο έλξης τους στην Κεντρική Μακεδονία.

Παρών στη συνάντηση εργασίας ήταν ο πρόεδρος του Ελληνο- Τουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος κ. Δημήτρης Συμεωνίδης, ενώ στην αποστολή της TUROB μετείχαν επίσης οι κύριοι Taner Yallagoz και Nuri Kalyoncu.