Skip to main content

Συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις για το νέο Λύκειο και τις πανελλαδικές

Στη συνεδρίαση συζητήθηκε και η θέσπιση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, κάτι για το οποίο φαίνεται ότι υπήρξε σημείο επαφής.

Ολοκληρώθηκε η δεύτερη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στην Βουλή, με θέμα τις αλλαγές στο Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη συνεδρίαση συζητήθηκε και η θέσπιση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, κάτι για το οποίο φαίνεται ότι υπήρξε σημείο επαφής.

«Στόχος μας, είναι να ακούσουμε και όχι να προκαταβάλουμε τη συζήτηση», τόνισε στην αρχή της συνεδρίασης ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, υπενθυμίζοντας ότι το πλέγμα των τεσσάρων θεμάτων (δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, εθνικό απολυτήριο, εισαγωγικές εξετάσεις και πρώτο έτος του πανεπιστημίου), είναι σύνθετο και ότι στόχος είναι να υπάρξει ένα πόρισμα, το οποίο θα συζητηθεί στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις της Επιτροπής. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό πόσες θα είναι συνολικά οι συνεδριάσεις.

«Κανείς δεν έχει την απόλυτη αλήθεια. Προσπαθούμε να βρούμε τους κοινούς τόπους για την επόμενη τριετία», υπογράμμισε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής. Πάντως, υπενθύμισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν το συντομότερο συμπεράσματα και προανήγγειλε ότι θα υπάρξουν νομοθετικές πρωτοβουλίες από το υπουργείο το επόμενο διάστημα.

Εξάλλου, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης υπεραμύνθηκε της διατήρησης της εξέτασης τεσσάρων αντικειμένων πανελλαδικά και πρότεινε, για το εθνικό απολυτήριο, ο μέσος όρος θα διαμορφώνεται βάσει ποσοστού της επίδοσης των μαθητών στην τάξη ανά τετράμηνο, αλλά και ποσοστού των βαθμών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Επίσης, πρότεινε κοινή τάξη για το γενικό και επαγγελματικό λύκειο. «Χρειαζόμαστε παρεμβάσεις που θα γίνουν σε μία ενιαία κατεύθυνση από την πρωτοβάθμια μέχρι και την δευτεροβάθμια, με τη λογική μιας ουσιαστικής εκπαίδευσης», σχολίασε συνολικά ο Γεράσιμος Κουζέλης.

Επίσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής του Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος, επικεντρώθηκε στο διετές λύκειο, τόνισε ότι «θα ήταν ολέθριο ένα διπλό σύστημα εξετάσεων» και εμφανίστηκε αντίθετος με την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. «Η χαλάρωση του λυκείου δεν εξυπηρετεί κανέναν, θα την πληρώσουν οι κατώτερες τάξεις», ισχυρίστηκε.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη, τόνισε ότι «δεν μπορούμε να θεσμοθετούμε αλλαγές στα χαρτιά», ενώ ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, αναφέρθηκε στα θέματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και επεσήμανε ότι και πάλι γίνεται ένας διάλογος που δεν θα βγάλει πουθενά: «Κάθε φορά κάνουμε τις ίδιες κουβέντες», είπε.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής διαθέτει έξι βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο Γεράσιμο Κουζέλη είναι:

- ευρύτερες ενότητες μαθημάτων
- 6ωρα μαθήματα επιλογής στη Γ’ Λυκείου
- θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας της Α’ Λυκείου – δηλαδή 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο
- πιστοποίηση μιας ξένης γλώσσας στην Α’ Λυκείου
- δυνατότητα των μαθητών να παρακολουθούν και να αναπτύσσουν δικά τους ενδιαφέροντα και κλίσεις στη Β’ και στη Γ’ - Λυκείου, π.χ. στη Γ’ Λυκείου να υπάρχει ένας βασικός κορμός με την ελληνική γλώσσα και να επιλέγουν μία ενότητα υποχρεωτικών μαθημάτων που θα τους δίνει έναν προσανατολισμό μαζί με ένα ελεύθερο μάθημα
- Ενίσχυση της αξίας του απολυτηρίου του Λυκείου μέσω πιστοποίησής του από πανελλαδικές εξετάσεις στα 4 μαθήματα που περιορίζεται πλέον η Γ’ Λυκείου.