Skip to main content

Πρόταση για επέκταση του μετρό μέχρι Σίνδο και διασταύρωση Χορτιάτη

Την πρότασή του για επέκταση των γραμμών του μετρό επαναφέρει στον δημόσιο διάλογο ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης.

Πρόταση για έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό των γραμμών του μετρό καταθέτει εκ νέου ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, με αφορμή τη δημόσια συζήτηση που εξελίσσεται τελευταία για το μεγάλο έργο του μέσου σταθερής τροχιάς.

Ο δήμαρχος επισημαίνει ότι το έργο του μετρό, για να έχει ολοκληρωμένη μορφή και να μπορεί σε βάθος χρόνου να καλύπτει τις ανάγκες περισσότερων περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να εξυπηρετεί χωρίς αποκλεισμούς, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον νέες προεκτάσεις έως τη Σίνδο και τη διασταύρωση Πανοράματος, ενώ θα πρέπει το δυτικό τμήμα της Γραμμής 2 να επεκταθεί και πέραν της προγραμματισμένης τελικής στάσης του νοσοκομείου «Γ.Παπαγεωργίου».  

«Βρισκόμαστε σε συνθήκες που οι προτάσεις είναι εφικτές και υλοποιήσιμες, και ως εκ τούτου θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα η ωρίμανσή τους με τελικό σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίησή τους. Σε διαφορετική περίπτωση ένα μεγάλο, φιλόδοξο και οραματικό έργο κινδυνεύει να μείνει ημιτελές στη γέννησή του», σημειώνει, με σχετική του ανακοίνωση, ο δήμαρχος.

Συγκεκριμένα, ο κ. Δανιηλίδης κατέθεσε τις παρακάτω προτάσεις:
 
α. Να επεκταθεί η γραμμή προς δυτικά ώστε να φθάνει μέχρι τα ΤΕΙ και τη βιομηχανική ζώνη της Σίνδου, για να καλυφθούν οι ανάγκες δεκάδων χιλιάδων φοιτητών και εργαζομένων, που σήμερα ταλαιπωρούνται αφάνταστα, παρέχοντας ταυτόχρονα στήριξη και ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη των δυτικών περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης,

β. Να υπάρξει γραμμή που από την οδό Λαγκαδά, στο ύψος των εργατικών πολυκατοικιών, θα εισέρχεται στην περιοχή της Νεάπολης και ακολουθώντας τον άξονα Ελ.Βενιζέλου-Ανδρ.Παπανδρέου-Γ.Παπανικολάου-Πεύκα-Εξοχή-Ασβεστοχώρι θα καταλήγει στη διασταύρωση Χορτιάτη - Πανοράματος (σσ:τέρμα λεωφορειών ΟΑΣΘ). Αυτό είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο καθώς θα καλύψει τις ανάγκες μιας μεγάλης περιοχής και θα εξυπηρετήσει 200.000 και πλέον πολίτες μεταξύ των πολυπληθών οικισμών της Νεάπολης, των Συκεών, των Μετεώρων, της Πολίχνης, των Πεύκων, του Φιλύρου, της Εξοχής, του Ασβεστοχωρίου, του Πανοράματος και του Χορτιάτη, αλλά και τους επισκέπτες και χρήστες του νοσοκομείου «Γ.Παπανικολάου»,

γ. Η γραμμή της οδού Λαγκαδά, δηλαδή το δυτικό τμήμα της γραμμής 2, με προγραμματισμένη τελική στάση το νοσοκομείο «Γ.Παπαγεωργίου», να επεκταθεί μέχρι και τη συνάντησή της με τη γραμμή Λαγκαδά-Διασταύρωση Πανοράματος, κάτι που είναι σχετικά εύκολο και χωρίς μεγάλο κόστος κατασκευής. Αυτό, πέρα από χρήσιμο, είναι και επιβεβλημένο καθώς ο εργατόκοσμος, οι φοιτητές, οι συνταξιούχοι, οι επαγγελματίες των περιοχών αλλά και όλοι οι κάτοικοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης δεν θα καλύπτονται από τη γραμμή Λαγκαδά. Όλοι μα όλοι πρέπει να έχουμε πρόσβαση ώστε να μην αποκλεισθεί ένα πολύ σημαντικό τμήμα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, ένα πολύ σημαντικό τμήμα της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και να μην μείνει έξω από την εξυπηρέτησή του από το μέσο σταθερής τροχιάς το μετρό.

Τέλος, ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών θέτει στον δημόσιο διάλογο και το ενδεχόμενο της προέκτασης της δυτικής γραμμής της οδού Λαγκαδά έως και το Δερβένι προκειμένου να αποτραπεί, όπως σημειώνει, η είσοδος χιλιάδων αυτοκινήτων στην πόλη προς όφελος του αστικού περιβάλλοντος και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.