Skip to main content

Την Τρίτη στο ΚΑΣ η πρόταση για τη Βενιζέλου-Ερωτηματικά από Σιμόπουλο

Σύμφωνα με τον πρώην γγ Δημοσίων Έργων, κυβέρνηση και δήμος, «εν κρυπτώ από τους φορείς», προτίθενται να καταθέσουν άμεσα τη νέα πρόταση για τα αρχαία

Την Τρίτη 24 Ιανουαρίου αναμένεται να συζητηθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η πρόταση στην οποία έχουν συμφωνήσει Αττικό Μετρό και Δήμος Θεσσαλονίκης πρότασης για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων και την κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης,

Η πρόταση προβλέπει ότι το 90% των αρχαιοτήτων θα διατηρηθεί κατά χώραν (in situ) με ταυτόχρονη κατασκευή του σταθμού στο ίδιο σημείο και σε μεγαλύτερο βάθος.

Ωστόσο, με ανακοίνωσή του, ο πρώην γγ Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος καταγγέλλει ότι δήμος Θεσσαλονίκης και Αττικό Μετρό καταθέτουν άμεσα, «εν κρυπτώ από τους φορείς», τη συγκεκριμένη πρόταση για την οποιία διατυπώνει σειρά ερωτημάτων.

Όπως λέει ο κ. Σιμόπουλος, «το κάνουν, ουσιαστικά "εν κρυπτώ", χωρίς να την παρουσιάσουν, ως οφείλουν, στους φορείς της Θεσσαλονίκης, λίγες μέρες μάλιστα πριν την επίσημη απόρριψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Δήμου Θεσσαλονίκης εναντίον της απόφασης που προέβλεπε απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων».

Ο ίδιος, αναρωτώμενος το «γιατί», σπεύδει να απαντήσει:

«Μήπως επειδή:

α. Πρόκειται για λύση που δεν αφήνει τις αρχαιότητες ακριβώς «in situ», όπως αναφέρει το μνημόνιο συνεργασίας Κυβέρνησης, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και Δήμου, αλλά αναδεικνύει τα ευρήματα κατά 90%;
β. Δεν θα μπορέσει ο Δήμος να δικαιολογήσει την απώλεια πέντε χρόνων για την κατασκευή του έργου, όταν η αρχική πρόταση της προηγούμενης Κυβέρνησης, εναντίον της οποίας προσέφυγε, προέβλεπε απόσπαση και επανατοποθέτηση κατά 85% και στο τέλος διαμορφώθηκε σε 100%;
γ. Δεν είναι εύκολο να πείσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιπλέον χρηματοδότηση  που θα απαιτηθεί τόσο για την κατασκευή του σταθμού όσο, κυρίως,  της αρχαιολογικής πλάζας, με δεδομένη την απόρριψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Δήμου Θεσσαλονίκης εναντίον της χωρίς ιδιαίτερο κόστος λύσης, η οποία προέβλεπε απόσπαση και επανατοποθέτηση;
δ. Επιχειρείται γι’ αυτό το λόγο διαχωρισμός του έργου κατασκευής της αρχαιολογικής πλάζας από το έργο του ΜΕΤΡΟ και έτσι ο Δήμος θα πρέπει να βρει τους πόρους για μελέτες και έργο και ουσιαστικά θα έχουμε μετά από λίγα χρόνια μόνο Μετρό, χωρίς ανάδειξη των αρχαιοτήτων, προσπάθεια που δεν γνωρίζουμε πόσο θα διαρκέσει;
ε. Αλλάζει ο τρόπος εισόδου και εξόδου στον σταθμό κατά τρόπο λιγότερο λειτουργικό από τον αρχικό σχεδιασμό;»

«Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα η Κυβέρνηση, αλλά κυρίως ο Δήμος Θεσσαλονίκης και ο κ. Μπουτάρης οφείλουν να απαντήσουν πριν να καταθέσουν την πρότασή τους στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.)», προσθέτει.

Ο κ. Σιμόπουλος δηλώνει, ακόμη, ότι «στηρίζω και θα συνεχίσω να στηρίζω με όλες μου τις δυνάμεις το έργο και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, ώστε να έχουμε έναν σταθμό - μουσείο».

«Ταυτόχρονα, όμως, θα θυμίζω συνεχώς στους Θεσσαλονικείς τις μεγάλες ευθύνες του κ. Μπουτάρη όσον αφορά στην καθυστέρηση κατασκευής του συγκεκριμένου σταθμού», καταλήγει.