Skip to main content

Συμφωνία για τον ΟΑΣΘ - Τέλος στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων

Λευκός καπνός από την τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας. Τι προβλέπει η συμφωνία, συνάντηση με Σπίρτζη πριν από τη ΔΕΘ.

Σε καταρχήν συμφωνία για το ζήτημα του ΟΑΣΘ κατέληξε η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εργασίας ανάμεσα στους εργαζόμενους, τον γενικό διευθυντή και δύο νομικών συμβούλων του Οργανισμού, και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Ανδρέα Νεφελούδη.

Υπευθυμίζεται ότι τις τελευταίες ημέρες οι εργαζόμενοι των ΟΑΣΘ είχαν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, προκαλώντας μπλακ άουτ στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι είχαν αναστείλει τις κινητοποιήσεις τους μέχρι τη σημερινή συνάντηση. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του συνδικάτου, Δημήτρης Τσερμενίδης, δεν τίθεται θέμα κινητοποιήσεων στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, «εφόσον αυτά τα οποία δεσμευθήκαμε και υπογράψαμε, γίνουν πράξη».

Τι προβλέπει η συμφωνία

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, που επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, στη συμφωνία προβλέπεται η εκταμίευση κονδυλίων με στόχο την αποπληρωμή των δεδουλευμένων Ιουλίου και Αυγούστου των εργαζομένων, καθώς και η εκπόνηση από μέρους της διοίκησης του Οργανισμού ενός σχεδίου εξυγίανσής του μέχρι το τέλος του μήνα.

Όπως αναφέρει ο κ. Στεφανίδης, η πρόταση που κατέθεσε, η οποία έγινε δεκτή, προβλέπει την καταβολή από πλευράς της διοίκησης προς τους εργαζόμενους του 18% των μηνιαίων εσόδων από τα εισιτήρια, τα οποία στο σύνολό τους είναι 4 εκατ. ευρώ εάν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ 24%. Ακόμη, το υπουργείο Υποδομών θα προκαταβάλει μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους.

Η συμφωνία προβλέπει ακόμη την εκταμίευση από το υπουργείο Εργασίας κονδυλίου 2,5 εκατ. ευρώ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.

Ο κ. Στεφανίδης είπε ακόμη πως υπήρξε συμφωνία για συνάντηση της διοίκησης του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, πριν από τη ΔΕΘ. Στόχος είναι ο διάλογος για το μέλλον του Οργανισμού να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης, μετά τη συνάντηση, δήλωσε: «Επιδιώκαμε να βγει λευκός καπνός σήμερα, νομίζω βγήκε ο πιο όμορφος λευκός καπνός, γιατί νομίζω ότι ήταν η καλύτερη δυνατή συμφωνία με τις παρούσες συνθήκες που μπορούσε να επιτευχθεί. Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: Το πρώτο είναι η δέσμευση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να καταβάλλει από τώρα και στο εξής μίνιμουμ το 18% των εσόδων από τα κόμιστρα, για να εξοφλήσει σταδιακά και συστηματικά τα δεδουλευμένα που χρωστάει. Το δεύτερο με τη δέσμευση που αναλήφθηκε από το υπουργείο Υποδομών να γίνουν προκαταβολές σε σύντομο χρονικό διάστημα των δόσεων για τις αντισταθμιστικές εισφορές του υπουργείου προς τον ΟΑΣΘ, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε στους εργαζόμενους. Το τρίτο είναι ότι και εμείς από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας δεσμευθήκαμε για την άμεση καταβολή περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για τη μετακίνηση πολυτέκνων και άλλων που έχουν ανάγκες. Και το τέταρτο, πιο σημαντικό, μπήκε ένα χρονοδιάγραμμα, για να γίνει μία σε βάθος συζήτηση που θα λύσει όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με τη μετακίνηση των ανθρώπων και το μέλλον του ΟΑΣΘ. Είναι η σημερινή ημέρα μία πολύ καλή ημέρα, γιατί διασφαλίζουμε το μέλλον, τη διάρκεια και τη συνέχεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».

Η γενική γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Θεοπίστη Πέρκα, υπογράμμισε: «Έγινε μία αρκετά αναλυτική συζήτηση για όλα τα θέματα. Το μείζον θέμα ήταν τα δεδουλευμένα, τα οποία, βεβαίως, πρέπει να πάρουν οι εργαζόμενοι. Με αυτή την έννοια, προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε σε αυτό το σημείο. Εμείς ως υπουργείο θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά, θα προσπαθήσουμε να δοθεί ως προκαταβολή η τακτική επιχορήγηση δύο μηνών, βεβαίως με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε για την πληρωμή των εργαζομένων. Από εκεί και πέρα, έχουμε να κάνουμε αρκετές κουβέντες και, βεβαίως, ως αρμόδιο υπουργείο θα πάρουμε τις πρωτοβουλίες εκείνες, ώστε να ανοίξει αυτή η κουβέντα, για να μπει ένα πλαίσιο στη λειτουργία του ΟΑΣΘ, για το δημόσιο συμφέρον και για το καλό της πόλης, η οποία είναι πολύ εξαρτημένη από τα λεωφορεία, το μοναδικό μέσο μεταφοράς που έχει».