Skip to main content

Σήμερα τελειώνουν τα ψέματα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ποιοι αναμένεται να καταθέσουν προσφορές για το 67% του ΟΛΘ. Μέχρι τις 7 το απόγευμα η προθεσμία. Θα ακολουθήσει ο γύρος των βελτιωμένων προσφορών.

Ήδη έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση στην θεωρούμενη πιο κρίσιμη ημέρα για το παρόν και του μέλλον του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης καθώς, περί τις 7 μ.μ. της 24ης Μαρτίου, θα γνωρίζουμε εάν έχουν υποβληθεί και από ποιους, δεσμευτικές προσφορές για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε.

Σήμερα το απόγευμα κλείνει μία μακρά περίοδος κατά την οποία ο ΟΛΘ έκανε "ένα βήμα μπρος και δύο βήματα πίσω" σε σχέση με τον κυβερνητικό στόχο για πώληση της Α.Ε. σε ιδιώτη επενδυτή, τον οποίο το δημόσιο λιμάνι περιμένει να έρθει για να το βάλει σε ρότα ανάπτυξης.

Το κράτος ως βασικός μέτοχος, υπέσκαψε τόσο με τις επιλογές του όσο και με την απραξία του, τις αναπτυξιακές προοπτικές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αφήνοντάς το εκτεθειμένο στον εσωτερικό αλλά και τον περιφερειακό ανταγωνισμό. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι οικονομικοί φορείς και εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων, τάχθηκαν ανοιχτά υπέρ της πώλησης, αφού δεν "περπάτησε" η πρόταση για παραχώρηση της 6ης προβλήτας και του ΣΕΜΠΟ.

Σήμερα το βράδυ "τελειώνουν τα ψέματα" και θα περιμένουμε την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για να μάθουμε εάν τελικώς οι τέσσερις πιο "ένθερμοι" από τους μνηστήρες που είχαν περάσει στη β' φάση του διαγωνισμού πώλησης, κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές.

Αυτό που γνωρίζουμε ως αυτή την στιτμή είναι, ότι στη σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, την Μοrgan Stanley/γραφεία Λονδίνου, έχουν κλειστεί από υποψηφίους δύο ραντεβού, αλλά πολύ πιθανή είναι και η επίδοση προσφορών με άλλο τρόπο.

Το βέβαιο είναι ότι έχει φτάσει η D- Day για την ΟΛΘ Α.Ε. αν και το πιθανότερο ή μάλλον βέβαιο είναι, ότι το ΤΑΙΠΕΔ, σε δεύτερο γύρο, θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές από όσους καταθέσουν σήμερα. 

Οι τέσσερις υποψήφιοι, με τους οποίους η Voria.gr έχει απασχοληθεί επανειλημμένως, είναι οι:

-P&O του ομίλου Dubai Ports World

- η κοινοπραξία του γερμανικού fund DIEP, του γαλλικού Ομίλου CMA CGM και του ομίλου του ομογενή επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη.

- η ICTS, ο διαχειριστής terminals, κυρίως εμπορευματοκιβωτίων, από τις Φιλιππίνες.

- η ιαπωνική Μitsui, που έχει ενδιαφέρον για τη διακίνηση κυρίως συμβατικών φορτίων.

Μένει λοιπόν να δούμε αν θα μπούνε και οι τέσσερις στο χορό των προσφορών και φυσικά να πληροφορηθούμε το τίμημα που προσφέρουν για το 67% των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε., με την μετοχή του ΟΛΘ να ενισχύεται κατά 1,92% στο κλείσιμο της αγοράς του Χρηματιστηρίου εχθές 23/3 και να διαμορφώνεται στα 19,6 ευρώ το τεμάχιο.

Η αγορά φαίνεται να προεξοφλεί την κατάθεση προσφορών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε εάν οι εξελίξεις θα επαληθεύσουν τις προσδοκίες όσων έχουν καταλήξει να πιστεύουν ότι ο ΟΛΘ, με το τωρινό ιδιοκτησιακό καθεστώς, θα οδηγείται σε μεγαλύτερη υποβάθμιση και απαξίωση.