Skip to main content

Σήμερα η βελτιωμένη προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ΕΕΣΣΤΥ

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει την απόσταση για να αποκτήσει την ΕΕΣΣΤΥ. Πώς ενισχύεται η θέση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σιδηρόδρομο.

Σήμερα κληρώνει για την ΕΕΣΣΤΥ καθώς ο μόνος ενδιαφερόμενος αγοραστής, η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πρέπει να καταθέσει βελτιωμένη οικονομική προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ.

Οι εκτιμήσεις στελεχών του Ταμείου αλλά και του χώρου των Μεταφορών, διίστανται ως προς την έκβαση του διαγωνισμού για την πώληση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, μίας «πονεμένης ιστορίας», που τραβάει σε μάκρος αφού η διαδικασία πώλησης του 100% της επιχείρησης ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013.

Όλα όπως αναμένεται, θα κριθούν από το βελτιωμένο τίμημα που θα δεσμευτεί να καταβάλλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πλέον ανήκει στους στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους, στην FSI.

Όπως είχε διαρρεύσει, η οικονομική προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μόνη που τελικώς υποβλήθηκε στις 6/3/2018(η Skoda απείχε), ήταν στα 9 εκατ.ευρώ, τίμημα σημαντικά χαμηλότερο από τα 20 και πλέον εκατομμύρια των ανεξάρτητων αποτιμητών.

Γίνεται αντιληπτό, ότι όλη η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το πόσο θα ανεβάσει την προσφορά της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μέλη του ΤΑΙΠΕΔ εκφράζουν αισιοδοξία για ολοκλήρωση του διαγωνισμού με θετικά αποτελέσματα καθώς εκτιμούν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την βελτιωμένη προσφορά της, θα φτάσει κοντά στο εύλογο τίμημα των αποτιμητών, ενώ επιπλέον θα αναλάβει και την εκτέλεση άμεσων επενδύσεων στα εργοστάσια και μηχανοστάσια της εταιρείας.

Η κατάσταση των μηχανοστασίων με κυριότερες τις επιβαρύνσεις που από τη λειτουργία τους προκαλούνται στο περιβάλλον, εκτιμώνται γύρω στα 5-6 εκατ. ευρώ. Η κατάσταση των μηχανοστασίων άλλωστε, θεωρείται και το «ευαίσθητο σημείο» της εταιρείας.

Οι προβλέψεις λοιπόν από πλευράς Ταμείου, θέλουν μία ουσιωδώς βελτιωμένη προσφορά από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς μόνο έτσι, όπως έχουν δηλώσει, θα μπορέσει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Άλλωστε η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μπορεί να είναι μία απολύτως winwin εξέλιξη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι και θα παραμείνει ο βασικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ, λόγω όγκου εργασιών όπως και λόγω συμβολαίου. Oι  δύο εταιρείες έχουν υπογράψει σύμβαση συντήρησης βαγονιών για 5+5 χρόνια.

 Ο δεύτερος πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ, είναι η νέα εταιρεία στο χώρο των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η Rail Cargo Logistics Goldair, μία εταιρεία που τώρα προσπαθεί να δραστηριοποιηθεί στην αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το θέμα του διαγωνισμού χειρίζεται από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκλειστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Φίλιππος Τσαλίδης, ενώ οι βλέψεις του Ομίλου της FSI, πηγαίνουν παραπέρα, σε ό,τι κινείται πάνω σε ράγες και μπορεί να αφορά αστικές συγκοινωνίες. Άλλωστε να μη λησμονούμε ότι υπάρχει ιταλική τεχνογνωσία αλλά και συμμετοχή στην Κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης.