Skip to main content

Το signature menu της Μεγάλης Παναγίας Χαλκιδικής στη διεθνή τουριστική έκθεση Philoxenia

Ένα χειροπιαστό παράδειγμα εφαρμογής κυκλικής οικονομίας σε μικρές τουριστικές κοινωνίες από τον δήμο Αριστοτέλη

Παρουσίαση της Μεγάλης Παναγίας ως γαστρονομικού προορισμού ημερήσιων αποδράσεων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Νοεμβρίου στον χώρο των open forums της διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia. Η εκδήλωση αποτέλεσε μέρος των προγραμματισμένων προωθητικών δραστηριοτήτων του Δήμου Αριστοτέλη για την τουριστική ανάπτυξη και προώθηση της Μεγάλης Παναγίας και πραγματοποιήθηκε ως συνέργεια του Δήμου με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, την Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών του Δήμου, το Δίκτυο Bike Friendly και το Σύλλογο Επαγγελματιών Μεγάλης Παναγίας.

Κατά τη διάρκειά της προβλήθηκαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του παραδοσιακού οικισμού της Ανατολικής Χαλκιδικής, ο οποίος είναι κυριολεκτικά «σκαρφαλωμένος» στις πλαγιές του Όρους Κάκαβος, ανάμεσα στο Χολομώντα και στο Αριστοτελικό Όρος. Δάση, προσκυνήματα, παραδοσιακά γεφύρια, αμπελώνες, οινοποιεία, τσιπουροκάζανα, πολιτισμικά δρώμενα, αυθεντικές καθημερινές στιγμές, έθιμα, προϊόντα πρωτογενούς παραγωγής, τοπικές συνταγές προηγήθηκαν φωτογραφικά της παρουσίασης της νέας περιπατητικής και ποδηλατικής διαδρομής, η οποία θα ακολουθήσει τα παραδοσιακά γεφύρια του οικισμού κατά μήκος των ρυακιών του.

Image

«Πρόκειται για νέο έργο υποδομής» αναφέρει σε δήλωσή του ο Αντιδήμαρχος & Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου, Νίκος Αυγερινός, «το οποίο δημιουργείται περιμετρικά της Μεγάλης Παναγίας και αναδεικνύει κάθε γωνιά του δάσους και του οικισμού. Εναρμονισμένος με τους bike friendly κανόνες, τους οποίους ο Δήμος Αριστοτέλη ακολουθεί πιστά, ο 'δρόμος των γεφυριών' – όπως ονομάζεται η διαδρομή, θα παραδοθεί στο περιπατητικό, φυσιολατρικό και ποδηλατικό κοινό το επόμενο έτος, προσθέτοντας στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Μεγάλης Παναγίας ένα ακόμη τουριστικό 'περιουσιακό' στοιχείο».

Επιπρόσθετα, η παρουσίαση ανέδειξε και προώθησε το νέο signature menu της Μεγάλης Παναγίας, που αποτελεί πρόταση του chef ambassador της Ανατολικής Χαλκιδικής και executive chef του Avaton Luxury Beach Resort -–Relais & Chateaux, Πάνου Παπαδόπουλου. Πρόκειται για ένα  snack / brunch menu ειδικά σχεδιασμένο για τα lounge café της πλατείας του οικισμού και βασισμένο στην αποκλειστική χρήση τοπικών προϊόντων: γίδινου τυριού, λουκάνικου με πορτοκάλι, μελιού οξιάς και βελανιδιάς, ελαιόλαδου, πράσινων ελιών Χαλκιδικής, μαύρου χοίρου, κλπ.

Με το slogan «όλα σε μια πλατεία» ή «πάμε πλατεία» η Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών του Δήμου Αριστοτέλη καλεί τους επισκέπτες από τις 25 Νοεμβρίου να δοκιμάσουν είτε το τοπικό brunch, είτε τις πίτσες με τα μεγαλοπαναγιώτικα υλικά, είτε τα ντόπια κρεατικά στο ψητοπωλείο της πλατείας ή στις γύρω μικρές ταβέρνες.

«Είναι το πλέον απτό παράδειγμα εφαρμογής κυκλικής οικονομίας για έναν προορισμό, που ξεκινά να προωθείται κινούμενος γύρω από την πιο σύγχρονη και υγιή τουριστική βάση», τονίζει εμφατικά η Σύμβουλος Τουρισμού του Δήμου Αριστοτέλη, Μαρία Πάππα. «Εκπαιδευμένοι και συνειδητοποιημένοι επαγγελματίες της ξενοδοχίας και της εστίασης στη Μεγάλη Παναγία προμηθεύονται πρώτη ύλη μόνο από τοπικούς παραγωγούς και δημιουργούν πιάτα πιστοποιημένα με το Σήμα Ποιότητας της Αριστοτελικής Σύμπραξης».

«Έχοντας ήδη καταστήσει τη Μεγάλη Παναγία οινικό κόμβο της Ανατολικής Χαλκιδικής», λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλιάνος, «καταφέραμε μέσα από εξαιρετικά στοχευμένες προωθητικές ενέργειες να προσελκύουμε στον οικισμό εκατοντάδες οινοταξιδευτές και μάλιστα όλες τις εποχές του χρόνου. Με τον εμπλουτισμό των προιόντων της την τοποθετούμε γύρω από την τουριστική βιωσιμότητα και την οικονομική αειφορία, στοιχεία που θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της ταυτότητας και της φήμη της».

Η δραστηριότητα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, συνθέτει case study ως προς τον τρόπο δημιουργίας τουριστικών προορισμών σε μη παραδοσιακούς τουριστικούς τόπους – κυρίως στον ορεινό όγκο - και το 2024 – 2025 θα συνοδευθεί από ποικίλες ενισχυτικές προωθητικές δράσεις.