Skip to main content

Φιλόδοξο σχέδιο για δρόμο - πρότυπο στον άξονα από Φοίνικα έως ΧΑΝΘ

Το έργο «THESS…REMEDIO» υλοποιεί η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης με εταίρους την Εγνατία Οδό, το ΕΚΕΤΑ και τη ΔΕΠΘΕ.

Η δημιουργία ενός δρόμου - πρότυπο στον άξονα από την περιοχή του Φοίνικα έως την πλατεία της ΧΑΝΘ είναι, μεταξύ άλλων, ο στόχος του προγράμματος «THESS…REMEDIO».

Το έργο υλοποιεί η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης (ΜΑΘ) με εταίρους την Εγνατία Οδό ΑΕ, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ και την Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας.

Έχει ως αντικείμενο την προώθηση λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε αστικούς δρόμους µε υψηλούς φόρτους και επιβαρύνσεις τεσσάρων Μεσογειακών πόλεων.

Περιοχή παρέμβασης για την Θεσσαλονίκη έχει οριστεί ο Ανατολικός άξονας από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, την Οδό Εθνικής Αντίστασης, τις Λεωφόρους Βασιλίσσης Όλγας, Βασιλέως Γεωργίου Α’ και την Οδό Μανόλη Ανδρόνικου έως την Πλατεία ΧΑΝΘ.

Για βεβαρημένο οδικό άξονα με χαρακτηριστικά αστικής χαράδρας έκανε λόγο ο Χρυσόστομος Καλογήρου, Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΘ, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια δημόσιας συζήτησης για το «THESS…REMEDIO», που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

Όπως εξήγησε, η Δρ. Μ. Μορφουλάκη,  από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, στόχος είναι να σχεδιαστεί στον συγκεκριμένο άξονα, ένας δρόμος-πρότυπο, με τα νέα δεδομένα.

Συγκεκριμένα, στον άξονα, μήκος περίπου 6 χλμ, θα προωθηθεί ο διαχωρισμός της λεωφορειολωρίδα, η οριζόντια και κάθετη σήμανση, η οποία θα αυξάνει την ασφάλεια των πεζών και οχημάτων. «Θα διερευνηθεί και η συνύπαρξη της λεωφορειολωρίδας με έναν ποδηλατόδρομο», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι θα εξεταστούν λύσεις για το πώς θα μπορούν να εξυπηρετούνται τα ηλεκτρικά λεωφορεία και οχήματα.   

Στις ενέργειες του δήμου για να αυστηροποιηθεί η λειτουργία των λεωφορειολωρίδων, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Όπως ανακοίνωσε έως το τέλος της χρονιάς ο δήμος θα προσπαθήσει να τοποθετήσει κολωνάκια στους λεωφορειόδρομους, ώστε να μην μπαίνουν μέσα οχήματα.

Μεταξύ των στόχων του δήμου, σύμφωνα με τον δήμαρχο, είναι προμηθευτεί ηλεκτρικά οχήματα και μηχανές για τη δημοτική αστυνομία.  «Προσπαθούμε επίσης να πιέσουμε τον ΟΑΣΘ όποια καινούργια λεωφορεία παίρνει να είναι ηλεκτρικά», τόνισε.  

Στο πλαίσιο του προγράμματος η Εγνατία Οδός θα προχωρήσει σε αναγνωριστική μελέτη και διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων για την τεχνική επίλυση και τους όρους κατασκευασιμότητας του κυκλοφοριακού κόμβου της περιοχής του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης έως την πλατεία της ΧΑΝΘ, με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής, όπως ανέφερε η εκπρόσωπος της Εγνατίας Οδού Κυριακή Σαριδάκη.

Οι μελέτες θα αφορούν την έξοδο του άξονα και θα διερευνηθούν οι όροι για πιθανές υπογειοποιήσεις ή άλλες παρεμβάσεις για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία μέσα στο κέντρο της πόλης.

Την εκδήλωση χαιρέτισε η πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Γιούλη Ρανέλα, τονίζοντας ότι η ΜΑΘ είναι πλέον σε θέση να στηρίζει παρόμοιες συνέργειες και συνεργασίες με φορείς της πόλης που στοχεύουν στην ανάπτυξη και τη βελτίωση της ζωής των πολιτών στον ευρύτερο αστικό κλοιό της Θεσσαλονίκης.

Όπως υπογράμμισε η κ. Ρανέλλα, τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου έργου θα σημάνουν την έναρξη έργων και δράσεων από πλευράς δήμων – εταίρων της Μητροπολιτικής για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στον ιστό της πόλης.

Σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα θα διαδραματίσουν οι ίδιοι οι πολίτες, οι οποίοι θα κληθούν να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό του άξονα μέσω ερωτηματολογίων. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν δυο έρευνες – ηλεκτρονικά και φυσικά – σε κατοίκους αλλά και σε επιχειρηματίες της περιοχής.