Skip to main content

Στην ιταλική Honeywell το έργο για το σύστημα ελέγχου του TAP

Το SCADA θα παρέχει αδιάλειπτη παρακολούθηση και έλεγχο των εγκαταστάσεων σε ολόκληρη τη διαδρομή του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου μήκους 878 χλμ

Την ιταλική εταιρεία Honeywell SRL επέλεξε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (ΤΑP AG) για τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων Εποπτικού Ελέγχου και Συλλογής Δεδομένων (SCADA) τηλεπικοινωνιών και ασφάλειας.

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, στις εργασίες συμπεριλαμβάνονται λεπτομερής μηχανολογική μελέτη του συστήματος, ανάπτυξη γραφικής διεπαφής, συστήματα ελέγχου βαλβιδοστασίων, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ασφάλειας. Το σύστημα SCADA και ασφάλειας θα παρέχει ολοκληρωμένη, κεντρική και αδιάλειπτη παρακολούθηση και έλεγχο των εγκαταστάσεων σε ολόκληρη τη διαδρομή του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου μήκους 878 χλμ. Όλα τα δεδομένα θα μεταδίδονται στο κέντρο εποπτείας ελέγχου στον Τερματικό Σταθμό Παραλαβής στη νότιο Ιταλία, από όπου θα επιβλέπεται η ασφαλής και βιώσιμη λειτουργία του αγωγού.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ Ian Bradshaw δήλωσε: «Με αυτήν την ανάθεση, ο TAP ολοκληρώνει τη διαδικασία ανάθεσης όλων των σημαντικών στρατηγικών συμβάσεων για την κατασκευή του αγωγού. Θα ήθελα να συγχαρώ την εταιρεία Honeywell για την επιτυχημένη υποβολή προσφοράς και να ευχαριστήσω όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Το σύστημα SCADA τηλεπικοινωνιών και ασφάλειας αποτελεί βασικό τμήμα του εξοπλισμού, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική και ασφαλή λειτουργία του αγωγού».

Η ιταλική Honeywell SRL είναι μέρος του Ομίλου Honeywell, με πωλήσεις $38.6 δισ. το 2015 και με περισσότερους από 129.000 υπαλλήλους παγκοσμίως. Η εταιρεία παρέχει ολοκληρωμένα συστήματα SCADA τα οποία μεταφέρουν σημαντικές πληροφορίες στις ομάδες διαχείρισης του αγωγού, αυτοματοποιώντας τη διαδικασία επεξεργασίας και καταγραφής των δεδομένων.

Το 2015, ο TAP προέβη στην ανάθεση αρκετών συμβάσεων: κατασκευή και αποκατάσταση οδών πρόσβασης και γεφυρώνστην Αλβανία (Απρίλιος 2015), σφαιρικές βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου και ενεργοποιητές (Ιούλιος 2015), υπερ-συμπιεστές αεριοστροβίλων (Σεπτέμβριος 2015), εξαρτήματα σωληνώσεων, μονωτικοί αρμοί και αποξέστες (Οκτώβριος 2015), 270 χλμ. σωλήνων ξηράς και γωνίες (Οκτώβριος 2015) καθώς και 495 χλμ. σωλήνων ξηράς (Νοέμβριος 2015) και κατασκευή χερσαίου αγωγού και τερματικού σταθμού παραλαβής στην Ιταλία (Δεκέμβριος 2015).

Το 2016, ο TAP ανέθεσε τις συμβάσεις για κατασκευή χερσαίου αγωγού στην Ελλάδα και Αλβανία (Μάρτιος 2016), κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού και υποθαλάσσιων σωληναγωγών (Απρίλιος 2016), σταθμοί συμπίεσης (Μάιος 2016) καθώς και καλώδια οπτικών ινών (Ιούνιος 2016).


Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).