Skip to main content

Σε δεινή θέση τα ΜΜΕ στη Ρουμανία λόγω της κρίσης

Η πτώση στις πωλήσεις αλλά και τα έσοδα από τις διαφημίσεις έχουν οδηγήσει τις περισσότερες εταιρίες μέσων μαζικής ενημέρωσης στη Ρουμανία σε περικοπές μισθών ακόμη και απολύσεις.
Η πτώση στις πωλήσεις αλλά και τα έσοδα από τις διαφημίσεις έχουν οδηγήσει τις περισσότερες εταιρίες μέσων μαζικής ενημέρωσης στη Ρουμανία σε περικοπές μισθών ακόμη και απολύσεις.

Το μεγαλύτερο πλήγμα από αυτή την κατάσταση έχουν δεχθεί τα έντυπα μέσα ενημέρωσης, με δέκα εκδόσεις να αποχαιρετούν το κοινό τους εντός του 2009, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η οικονομική εφημερίδα «Φινανσιαρούλ» του Βουκουρεστίου.

Αν και αρκετές επιχειρήσεις περίμεναν, στις αρχές της χρονιάς, πως θα αποχαιρετήσουν το 2009 με κέρδη, «είδαν» μείωση έως και 40% στα έσοδά τους, λόγω της απώλειας διαφημίσεων, σε σχέση με το 2008. Τα ρουμανικά μέσα ενημέρωσης κατέγραψαν έσοδα 350 εκατ. ευρώ το 2009, μειωμένα κατά 38% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Τις μεγαλύτερες απώλειες κερδών κατέγραψε ο τηλεοπτικός τομέας, που είδε τα έσοδά του να συρρικνώνονται κατά 100 εκατ. ευρώ το 2009 σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Τα έντυπα μέσα ενημέρωσης ακολούθησαν την πτωτική αυτή τάση. Έτσι, αν και το 2008 οι εφημερίδες και τα περιοδικά είχαν έσοδα 82 εκατ. ευρώ από διαφημίσεις, το 2009 κατέγραψαν απώλειες της τάξεως του 40%.

Αποτέλεσμα του δυσμενούς αυτού κλίματος στα μέσα ενημέρωσης της Ρουμανίας ήταν το να βρεθούν χωρίς δουλειά 1.200 και πλέον δημοσιογράφοι εντός του 2009 και, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ρουμάνων Δημοσιογράφων, Κρίστι Γκόντινακ αναμένονται κι άλλες απολύσεις από τις αρχές της νέας χρονιάς.