Skip to main content

Sato: Ενισχύει τα brands Entos και Sato Office για να καλύψει τις απώλειες του 9μηνου

Με αναδιάρθρωση των Brands, μείωση δαπανών, άνοιγμα νέων καταστημάτων και νέα προϊόντα στοχεύει να ανακτήσει τις απώλειες στα μεγέθη του ο όμιλος της Sato.
Ζημίες και μείωση πωλήσεων καταγράφει ο όμιλος και οι θυγατρικές της Sato το εννεάμηνο του 2009, παρά την αύξηση πωλήσεων κατά 36,4% που παρουσιάζει σε ενοποιημένη βάση το γ’ τρίμηνο σε σχέση με το β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Κατά τη διοίκηση της Sato, δημιουργείται μια θετική προοπτική με τη βελτίωση που παρουσιάζει το γ’ τρίμηνο, καθώς οι πωλήσεις  ανήλθαν σε 22,565 εκατ.ευρώ, έναντι 16,546 εκατ.ευρώ το β’ τρίμηνο του 2009.

Στόχος της διοίκησης είναι η ανάκτηση των πωλήσεων της με την αναδιάρθρωση των brands, Εntos και Sato office που διαθέτει, τον εμπλουτισμό τους με νέα προϊόντα, τη δημιουργία καταστημάτων σε περιοχές που δεν υπάρχουν και τη μείωση των δαπανών.

Ειδικότερα, το εννιάμηνο του 2009 οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 60,427 εκατ. ευρώ, έναντι 77,119 εκατ.ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, της μητρικής εταιρίας περιορίστηκαν σε 46,926 εκατ. ευρώ, έναντι 59,325 εκατ.ευρώ και των θυγατρικών μειώθηκαν σε 13,501 εκατ. ευρώ έναντι 17,794 εκατ.ευρώ το εννιάμηνο του 2008.

Ο όμιλος στα EBITDA σημείωσε ζημίες της τάξης των 831.000 ευρώ, έναντι κερδών 6,301εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, το ίδιο και στη μητρική παρουσίασε ζημίες 1,571 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,059 εκατ.ευρώ, ενώ οι θυγατρικές παρουσίασαν κέρδη EBITDA 740.000 ευρώ, έναντι 1,242 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2008.

Τα recurring EBITDA για τον όμιλο ανήλθαν σε 3,335 εκατ. ευρώ, για τη μητρική σε 2,095 εκατ. ευρώ και για τις θυγατρικές σε 1,24 εκατ. ευρώ.
 
Τα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου παρουσίασαν ζημίες 6,967εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 839.000 ευρώ το 9μηνο του 2008 ,  όπως και της μητρικής οι  ζημίες  ανήλθαν σε 6,715 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 576.000 ευρώ, ενώ στο χώρο των ζημιών προ φόρων κινήθηκαν και οι θυγατρικές με -176.000 ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 333.000 ευρώ το εννεάμηνο του 2008. 

Σε ζημιογόνο τροχιά κινήθηκαν και τα αποτελέσματα μετά φόρων, καθώς ο όμιλος παρουσίασε ζημίες 5,593 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2009, έναντι κερδών  411.000 ευρώ το 9μηνο του ’08, η μητρική εταιρία  σημείωσε ζημίες 5,243 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 182.000 ευρώ το ίδιο διάστημα και οι θυγατρικές είχαν ζημίες 273.000 ευρώ, έναντι κερδών 299.000 ευρώ το 9μηνο του 2008.
 
Η διοίκηση της εταιρίας επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες 4,164 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και  3,664 εκατ. ευρώ για τη μητρική, με τις οποίες υπολογίστηκαν τα recurring EBITDA και αφορούν κυρίως έξοδα logistics και κόστος προγραμμάτων μείωσης εξόδων.

Επιτεύχθηκε μείωση δαπανών σε συγκρίσιμη βάση (αφαιρουμένων των μη επαναλαμβανόμενων και των νέων αποσβέσεων) κατά 11,184 εκατ. ευρώ ή 30,6% για τον όμιλο και 9,923 εκατ. ευρώ ή 30,4% για τη μητρική. Οι ποσοστιαίες μειώσεις δαπανών υπερβαίνουν την κάμψη πωλήσεων που ήταν 21,6% για τον όμιλο και 20,9% για τη μητρική.

Mειώθηκε o καθαρός δανεισμός της μητρικής από το εξάμηνο 2009 κατά 2,473 εκατ. ευρώ ή 5,7%. Οι λειτουργικές χρηματοροές της μητρικής για το εννεάμηνο ήταν θετικές - παρά τα αρνητικά αποτελέσματα - χάρις στη συνεχιζόμενη βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης, όπου ειδικότερα οι απαιτήσεις από πελάτες είναι μειωμένες κατά
21%.
 
Τα αρνητικά αποτελέσματα οφείλονται κατά τη διοίκηση της Sato στις συνθήκες που δημιούργησε το αρνητικό κλίμα στην αγορά, στον αυξημένο ανταγωνισμό, τις επιπλέον εκπτώσεις και τα μη επαναλαμβανόμενα έξοδα. Ειδικότερα στην αγορά επίπλων γραφείου έχουν σημειωθεί αναβολές παραγγελιών και έργων ανάπτυξης πελατών ιδίως του χρηματοοικονομικού κλάδου στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Επιπλέον, απωλέσθηκαν πωλήσεις ενός μηνός του δικτύου Entos λόγω των κατασκευαστικών έργων υποδομών για τις νέες κατηγορίες προϊόντων. Η διοίκηση αξιολογεί τα αποτελέσματα ως μη αντικατοπτρίζοντα τη δυναμική των brands, τις δε απώλειες ως σε μεγάλο βαθμό συγκυριακές συνεπώς τουλάχιστον εν μέρει σταδιακά ανακτήσιμες.

Στόχοι της διοίκησης για την αύξηση των πωλήσεων

Στόχοι της διοίκησης είναι η τόνωση των πωλήσεων, η διαχείριση της ρευστότητας και του ισολογισμού και η σημαντική μείωση του επιπέδου break even του ομίλου, με ενέργειες στους παρακάτω άξονες:

-Αύξηση πωλήσεων, καθώς το Δεκέμβριο του 2009 αναμένεται το άνοιγμα του νέου καταστήματος Entos στη Λεωφόρο Αλίμου που θα εξυπηρετήσει το καταναλωτικό κοινό περιοχής που σήμερα δεν καλύπτεται από το υπάρχον δίκτυο. Οι νέες κατηγορίες προϊόντων των Entos έχουν σημειώσει επιτυχία και αύξηση της επισκεψιμότητας του δικτύου, ενώ ξεκινά το Δεκέμβριο η τρίτη νέα κατηγορία προϊόντων στα Entos για το 2009, τα στρώματα ύπνου, με ειδικά διαμορφωμένα εκθετήρια στα καταστήματα. Νέα προϊόντα και νέες συνεργασίες ξεκινά η ηγέτιδα στο χώρο επίπλων γραφείων SATO Office, διευρύνοντας την αγορά-στόχο του brand.

-Αναδιάρθρωση brands και δικτύου: Υλοποιείται με επιτυχία το πρόγραμμα αποδέσμευσης από τα λιγότερο αποδοτικά σημεία του δικτύου καθώς και από τις μη στρατηγικές δραστηριότητες στο χώρο των επίπλων σπιτιού. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο τέταρτο τρίμηνο με στόχο την επικέντρωση στην αγορά επίπλων γραφείου με αιχμή το brand Sato Office και στην ευρείας κλίμακας λιανική αγορά επίπλων και ειδών σπιτιού με αιχμή το brand Entos.

-Μείωση δαπανών μητρικής: Σημαντικές μειώσεις δαπανών επιτυγχάνονται σε όλες τις λειτουργίες και ιδιαίτερα στη λειτουργία Logistics, ενώ θετικά θα συνεισφέρουν η μεταφορά της έδρας και η εκμετάλλευση του κτιρίου της Λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι. Οι μειώσεις εκτιμώνται στα 8,5 εκατ.ευρώ σε ετήσια βάση από το 2010.

-Μείωση δαπανών θυγατρικών εξωτερικού: Υλοποιούνται ήδη με επιτυχία ενέργειες που θα αποδώσουν ωφέλειες περί το 1,2 εκατ.ευρώ σε ετήσια βάση από το 2010, μειώνοντας σημαντικά το επίπεδο break even των θυγατρικών.
 
-Διαχείριση Κεφαλαίων: Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην εισπρακτική λειτουργία, στον προγραμματισμό αγορών και αποθεμάτων και στη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων. Η διαχείριση των κεφαλαίων της μητρικής στο τέταρτο τρίμηνο στηρίζεται επιπλέον στην ήδη παρατηρούμενη μείωση των αποθεμάτων. Οι θυγατρικές εξωτερικού έχουν σε γενικές γραμμές ισοσταθμισμένο cash flow που δεν αναμένεται να παρουσιάσει προβλήματα. Τέλος, με επιτυχία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο η μεταφορά όλων των υπηρεσιών στις νέες εγκαταστάσεις της Ελευσίνας, όπου έχει μεταφερθεί και η έδρα της εταιρείας.