Skip to main content

ΣΑΣΘ: Παρεμβάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κέντρων προσφύγων

Το ΣΑΣΘ εξέτασε τις συνθήκες στα 13 κέντρα και προτείνει βελτιώσεις σε έξι από αυτά. Ζητούμενο το κόστος, πώς προβλέπεται να καλυφθεί

Βελτιώσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των 13 κέντρων φιλοξενίας προσφύγων στο νομό Θεσσαλονίκης με τα αστικά λεωφορεία ή τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ ζητά με έγγραφό της η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Μάλιστα, σήμερα έγινε σύσκεψη στα γραφεία του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), υπό τον πρόεδρο του φορέα, Γιάννη Παλαιστή, προκειμένου να εξεταστεί το ζήτημα.

Σύμφωνα με μια προκαταρκτική έρευνα που πραγματοποίησε το ΣΑΣΘ, σε έξι από τα 13 κέντρα απαιτούνται παρεμβάσεις, για βελτίωση της εξυπηρέτησης, όχι μόνο των προσφύγων και των εργαζόμενων στα κέντρα, αλλά και των κατοίκων των γύρω περιοχών. Τα κυριότερα προβλήματα αφορούν στη συχνότητα των δρομολογίων, αλλά και στην απόσταση των στάσεων από τα κέντρα.

Τα έξι κέντρα όπου μπορούν να γίνουν βελτιώσεις είναι:

1.Πρώην εργοστάσιο SINATEX (22ο χλμ. παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Καβαλαρίου, Δήμος Λαγκαδά).

2.Πρώην στρατόπεδο Βογιατζόγλου (Λαγκαδίκια, Δήμος Λαγκαδά).

3.Πρώην Δημοτικό Σχολείο Βαγιοχωρίου (Δήμος Βόλβης).

4.Βιομηχανικός χώρος Frakaport (Δήμος Δέλτα).

5.Βιομηχανικός χώρος Karamanlis (Σίνδος, Δήμος Δέλτα).

6.Πρώην εργοστάσιο Softex (500 μ. από τις φυλακές Διαβατών, Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ, Γιάννη Παλαιστή, την ερχόμενη Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί αυτοψία σε αυτά τα έξι σημεία και θα προταθούν οι λύσεις, ενώ τη Δευτέρα θα ενημερωθεί από το ΣΑΣΘ για τις απαιτούμενες παρεμβάσεις τόσο η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, όσο και το υπουργείο Μεταφορών.

Ένα κεντρικό ζήτημα για να εφαρμοστούν οι κατάλληλες λύσεις που θα προταθούν είναι η κάλυψη του επιπλέον κόστους που προκύπτει είτε για την αύξηση των δρομολογίων ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ ή δημοτικής συγκοινωνίας, είτε για τη μεταβολή των δρομολογίων και την προσθήκη επιπλέον στάσεων.

Το θέμα έθεσαν τόσο οι εκπρόσωποι ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ, όσο και ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, για τη δημοτική συγκοινωνία. Το κόστος των παρεμβάσεων θα αποτιμηθεί και σύμφωνα με τον κ. Παλαιστή, σε σύσκεψη που θα ακολουθήσει για την αποτίμηση των παρεμβάσεων, παρουσία εκπροσώπου της Ύπατης Αρμοστείας θα ζητηθεί η κάλυψή του από τα κονδύλια για τους πρόσφυγες, που αυτή διαχειρίζεται.

«Το ΣΑΣΘ καλείται ως εποπτικός φορέας να αναλάβει την εξεύρεση κατάλληλων λύσεων σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, το ΚΤΕΛ, την Τροχαία και βέβαια τους εμπλεκόμενους Δήμους. Μετά τις αυτοψίες της Παρασκευής, τη Δευτέρα θα στείλουμε την τελική μας πρόταση προς την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και θα γίνει εκ νέου συνάντηση με εκπροσώπους της, αλλά και εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ και των Δήμων, ώστε να υιοθετηθούν οι οριστικές λύσεις. Εμείς θα προτείνουμε να καλυφθεί από την Ύπατη Αρμοστεία το επιπλέον κόστος που τυχόν θα προκύψει από τις όποιες παρεμβάσεις τόσο για τον ΟΑΣΘ, όσο και για το ΚΤΕΛ ή τη δημοτική συγκοινωνία. Επίσης, θα ενημερώσουμε αναλυτικά το Υπουργείο Μεταφορών για το ζήτημα και θα οργανώσουμε τη σύσκεψη για την οριστική επίλυση και μάλιστα άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Παλαιστής.

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι «σε περίπτωση που ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ δεν μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα καλύτερο πλαίσιο εξυπηρέτησης, τότε είναι πιθανό να μπορέσει να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με τη δημοτική συγκοινωνία, αρκεί να υπάρξει κάλυψη του σχετικού κόστους από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ».

Ο δήμαρχος Βόλβης, Διαμαντής Λιάμας, τόνισε ότι «στο Βαγιοχώρι οι πρόσφυγες έρχονται και φεύγουν διαρκώς, καθώς οι συνθήκες είναι ακατάλληλες για παραμονή και επιλέγουν να αποχωρήσουν για άλλα κέντρα. Το πρόβλημα είναι κυρίως την Τρίτη που γίνεται και λαϊκή αγορά στην περιοχή και ο κόσμος δεν εξυπηρετείται». Ο κ. Λιάμας ζήτησε να εξεταστεί η δυνατότητα της τροποποίησης του δρομολογίου του ΚΤΕΛ και να γίνει κυκλικό δρομολόγιο στη λίμνη Κορώνεια (Λαγκαδίκια – Σχολάρι – Προφήτης – Ευαγγελισμός – Ανάληψη). Το αίτημά του δεσμεύτηκε να εξετάσει τόσο το ΣΑΣΘ, όσο και το ΚΤΕΛ.