Skip to main content

Ψάχνει λεωφορεία και οδηγούς ο ΟΑΣΘ - Εξοφλούνται οι εργαζόμενοι

Ξεκίνησε το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων - Αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης του Οργανισμού. Θα χρειαστούν νέες προσλήψεις οδηγών, λέει ο Τσερμενίδης

του Νίκου Ηλιάδη

Την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΑΣΘ. Βάσει σύμβασης στους δρόμους του νομού Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να κυκλοφορούν 526 λεωφορεία. Ωστόσο, κατέστη δυνατόν να δρομολογηθούν μόλις 380. Αιτία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σάββα Παναγιωτίδη, είναι ότι εκατοντάδες λεωφορεία ήταν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια.

«Καταφέραμε σε λιγότερο από έναν μήνα να αυξήσουμε τον στόλο των λεωφορείων από 220-230 που ήταν όταν παραλάβαμε σε 380 και στόχος μας είναι ως την επόμενη εβδομάδα που θα ανοίξουν τα σχολεία να ξεπεράσουμε τα 400», δηλώνει στη Voria.gr ο κ. Παναγιωτίδης. «Δεν είμαι σε θέση να σας πω πότε θα μπορέσουμε να φτάσουμε το στόχο των 526» εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος, προσθέτοντας ότι «γίνονται συνεχείς προσπάθειες για την προμήθεια ανταλλακτικών ώστε να επισκευαστούν τα λεωφορεία για να βγουν στους δρόμους». Η προμήθεια γίνεται με κάθε δυνατό, νόμιμο τρόπο. Με απ’ ευθείας αναθέσεις, καθώς και με την υλοποίηση συμβάσεων, αλλά και ανεκτέλεστων παραγγελιών της προηγούμενης διοίκησης.

Οι οδηγοί

Στην υποθετική, όμως, περίπτωση που ο ΟΑΣΘ θα είχε στη διάθεσή του αυτά τα 526 λεωφορεία, θα υπήρχαν οδηγοί για να τα οδηγήσουν; Στο ερώτημα αυτό η απάντηση την οποία δίνει ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης είναι πως «αυτή τη στιγμή λείπουν από τον ΟΑΣΘ περίπου 90 οδηγοί». Όπως εξηγεί, αρκετοί είναι αποσπασμένοι σε άλλες διευθύνσεις του Οργανισμού «πολλοί ορθώς, καθώς αντιμετωπίζουν σοβαρούς λόγους υγείας, άλλοι όμως όχι» αναφέρει ο κ. Τσερμενίδης. Για το θέμα αυτό ο κ. Παναγιωτίδης σημειώνει πως ξεκίνησε μια προσπάθεια αναδιάταξης στον ΟΑΣΘ. «Στο πλαίσιο αυτό πιστεύουμε ότι θα βρεθούν όλοι οι οδηγοί που λείπουν και δεν θα υπάρξει πρόβλημα όταν θα έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα λεωφορεία». Αντιθέτως, ο κ. Τσερμενίδης εκτιμά πως οι οδηγοί που θα μπορούν να επιστρέψουν στο τιμόνι δεν θα είναι περισσότεροι από 30. «Συνεπώς, θα χρειαστούν νέες προσλήψεις» επισημαίνει.

Η εξόφληση

Η νέα διοίκηση πασχίζει τις τελευταίες ημέρες να βρει χρήματα για να εξοφλήσει μισθούς δύο μηνών (Ιουλίου, Αυγούστου) στους εργαζόμενους. Πρόκειται για ένα ποσόν γύρω στα 6,9 εκατ. ευρώ το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη έχει εξασφαλιστεί και πρόκειται να κατατεθεί στους λογαριασμούς των εργαζομένων την προσεχή Τετάρτη.

«Μόλις εξοφληθούμε θα συγκαλέσουμε γενική συνέλευση προκειμένου να προκηρύξουμε εκλογές για την επιλογή του εκπροσώπου μας στο δ.σ. του ΟΑΣΘ» ανέφερε ο κ. Τσερμενίδης. Αυτό θα γίνει σύντομα, μετά την Τετάρτη και εκτιμά πως ο εκπρόσωπος του συνδικάτου θα είναι σε θέση να συμμετάσχει στο νέο δ.σ. από την 1η Οκτωβρίου.

Η χρηματοδότηση

Για την εξόφληση των εργαζομένων ο κ. Παναγιωτίδης βρέθηκε στο τέλος της εβδομάδας στην Αθήνα προκειμένου να βρει τα απαιτούμενα ποσά από τα διάφορα υπουργεία. Όπως εξήγησε στη Voria.gr, στα σχέδια της κυβέρνησης είναι το σύνολο της κρατικής χρηματοδότησης να καταβάλλεται από ένα υπουργείο (Μεταφορών ή Οικονομικών ή με ΚΥΑ μεταξύ των δύο υπουργών), όπως γινόταν και ως το 2014 όταν άλλαξε η διαδικασία. Έως τότε, το σύνολο των χρημάτων εκταμιευόταν από το υπουργείο Μεταφορών. Η κυβέρνηση Σαμαρά άλλαξε το καθεστώς αυτό, με αποτέλεσμα μέρος της επιχορήγησης που αφορούσε την ασκούμενη κοινωνική πολιτική (δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο μετακίνηση ανέργων, ΑμΕΑ, μαθητών, φοιτητών κ.λπ.) να καταβάλλεται από τα επιμέρους αρμόδια υπουργεία (Εργασίας, Παιδείας, Εθνικής Άμυνας).

Όμως, αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ, όπως και ο ΟΑΣΑ στην Αθήνα, να έχουν εισπράξει ελάχιστα από αυτά τα υπουργεία. Έτσι, ο με ΟΑΣΑ έχει λαμβάνειν περίπου 240 εκατ., σύμφωνα με πληροφορίες, ο δε ΟΑΣΘ, για την ακρίβεια η προηγούμενη διοίκηση, έχει προσφύγει στη Διαιτησία για τα ποσά αυτά. Πάντως, η σημερινή διοίκηση παραιτήθηκε της Διαιτησίας για τα ποσά που αντιστοιχούν στο 2015 και ανέρχονται, σύμφωνα με την προσφυγή, περίπου στα 47 εκατ. ευρώ.