Skip to main content

Αντίθετοι Μπουτάρης - Κυρίζογλου στην πρόταση Σπίρτζη για τον νέο ΣΑΣΘ

Τις αντιθέσεις τους αναφορικά με στοιχεία του σχεδίου Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη εξέφρασαν οι δύο δήμαρχοι.

Τις αντιθέσεις τους αναφορικά με την πρόταση που απέστειλε στην τοπική αυτοδιοίκηση ο Χρήστος Σπίρτζης για τις αστικές συγκοινωνίες εξέφρασαν οι κκ Κυρίζογλου και Μπουτάρης λίγο πριν τη συνάντηση τους με τον υπουργό Μεταφορών, ο οποίος θα προσέλθει στην έδρα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.

«Έχουμε παρουσιάσει τις θέσεις μας γραπτώς, υπάρχουν δύο τρία σημεία τα οποία είναι ξεκάθαρα από την δική μας πλευρά. Στην εποπτεύουσα αρχή η οποία είναι η δημόσια αρχή Μεταφορών, δεν είναι δυνατόν να είναι στο Διοικητικό Συμβούλιο τρία άτομα από την τοπική αυτοδιοίκηση και έξι άτομα από το υπουργείο και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος να είναι και αυτοί του υπουργείου. Η θέση μας είναι ότι πρέπει να μετέχουμε σε αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο και να μετέχουν και τα επιμελητήρια και το Εργατικό Κέντρο και ένας από τους δύο, ή ο πρόεδρος ή ο διευθύνων σύμβουλος να ορίζεται από την τοπική αυτοδιοίκηση. Το δεύτερο είναι ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι με το δημόσιο φορέα, τον operator δηλαδή. Πρέπει να γίνει ένας διεθνής διαγωνισμός όπου θα συμμετέχουν επαγγελματίες και θα πρέπει σε αυτό τον διαγωνισμό να διασφαλιστούν οι θέσεις των εργαζομένων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Αντίστοιχα, ο κ. Κυρίζογλου δήλωσε ότι η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμη να διατυπώσει γενικές και ειδικές παρατηρήσεις επί των άρθρων.

«Σε γενικές γραμμές λέμε ότι δεν διασφαλίζονται με το κείμενο του σχεδίου νόμου, το οποίο μας εστάλη η δέσμευση, την οποία έχει αναλάβει o ίδιος ο υπουργός, οι θέσεις των εργαζομένων στον νυν ΟΑΣΘ. Δεν υπάρχει καμία οικονομοτεχνική μελέτη. Δεν υπάρχει καμία περιγραφή σαφώς του φυσικού αντικειμένου του μεταφορικού έργου. Έχουμε πολλες απορίες ως προς το αν δύνανται ή όχι οι δήμοι να συμμετέχουν σε ανώνυμη εταιρεία διότι με τον ισχύοντα νόμο περί ανυνύμων εταιρειών και με τις διατάξεις του περί δήμων αν δεν γίνει θεσμική ρύθμιση δεν προβλέπεται. Όταν θα μας στείλει σχέδιο νόμου πιο συγκεκριμένο με βάση τη συζήτηση την οποία κάνουμε με τον κύριο υπουργό θα ξαναδιατυπώσουμε τις τελικές μας απόψεις υπό τον όρο ότι θα συμμετέχουν και τα δημοτικά μας συμβούλια» σχολίασε ο κ. Κυρίζογλου.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι όλοι απορούν πως σε ένα κλίμα, σε μία πρακτική που εφαρμόζεται από την σημερινή κυβέρνηση και τις προηγούμενες, ιδιωτικοποιούνται-πωλούνται λιμάνια, αεροδρόμια, ΕΥΑΘ, ΟΑΣΑ, Αττικό Μετρό.

«Θέλει να δημιουργήσει ο κ. Σπίρτζης έναν φορέα αμιγούς δημοσίου χαρακτήρα. Δεν έρχεται σε αντίθεση αυτό, με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό 1370/2007; Μήπως είναι ορθότερο να γίνει ένας διεθνής δημόσιος ανοιχτός διαγωνισμός σε ότι αφορά το εκτελεστικό κομμάτι, τον πάροχο, αυτόν που θα διενεργεί την συγκοινωνία» τόνισε.

Κατέληξε λέγοντας: «Σε ό,τι αφορά το κομμάτι του συντονισμού, η εταιρεία εκείνη που δημιουργείται, το νέο ΣΑΣΘ στη θέση του παλιού ΣΑΣΘ, πρέπει να σας πω ότι και εμείς οι ίδιοι θέλουμε να συμμετέχουμε, έχουμε ενστάσεις όμως, ως προς το 6.3 και ώστε να είναι και ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος από την πλευρά του κράτους. Εμείς τι θα είμαστε; Πέρα από την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ θα πρέπει να καταβάλλονται και οι αμοιβές τους. Πρέπει να καταβληθεί η αμοιβή τους γιατί δουλεύουν και να πάμε απρόσκοπτα στους όποιους μελλοντικούς σχεδιασμούς με τη συγκοινωνία να διενεργειται και τους πολίτες και την αγορά να μην ταλαιπωρούνται».