Skip to main content

Τα προβληματικά σημεία στον σιδηρόδρομο της Βόρειας Ελλάδας

Στη γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα στο 70% της γραμμής, όπως κατήγγειλε το Σωματείο Μηχανοδηγών.

Σημαντικά προβλήματα παρουσιάζει το σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Ελλάδας ακόμη και στην κεντρική γραμμή της χώρας, που συνδέει Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τα προβλήματα κατήγγειλε το Σωματείο Μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή και το δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, για τη γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης τόνισαν ότι δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα στο 70% της γραμμής. Από τη Λάρισα και βόρεια, υπάρχει είσοδος των τρένων σε παρακαμπτηρίους χωρίς φωτοσήματα στη Λάρισα, στους Νέους Πόρους, στο Άδενδρο, στη Σίνδο και στη Θεσσαλονίκη. Η περίφημη ηλεκτροκίνηση λειτουργεί μόνο μεταξύ Παλαιοφάρσαλου και Θεσσαλονίκης.

Το Σωματείο καταγγέλλει επίσης σοβαρά προβλήματα φωτισμού και επικοινωνίας στο τμήμα Πλαταμώνα – Τεμπών, όπως και τη μείωση των ημερήσιων δρομολογίων προς Θεσσαλονίκη, που είναι σήμερα έξι, από δέκα το 2010. Ενώ, οι χρόνοι αυξάνονται, από το 2012 και μετά, παρότι στο προηγούμενο διάστημα μειώνονταν σταθερά, δείγμα μια γενικότερης απαξίωσης του σιδηροδρόμου, αλλά κυρίως, όπως καταγγέλλουν σε μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσαν, του πλιάτσικου στις οπτικές ίνες.

Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι ελλείψεις στο δίκτυο της Μακεδονίας και Θράκης. Από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και από Φλώρινα προς Έδεσσα το σιδηροδρομικό δίκτυο κινείται σε μονή γραμμή χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα. Επίσης, μειωμένα είναι τα τρένα που κινούνται στη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης. Σήμερα είναι δύο ημερησίως από πέντε το 2010.

Από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο διακόπηκε η σύνδεση Θεσσαλονίκης – Δράμας λόγω έργων. Από τις 25 Μαΐου διακόπηκε και η σύνδεση με Βουλγαρία, λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σύνδεση με Τουρκία. Επίσης, το Σωματείο διαπιστώνει και προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Για τα εμπορικά τρένα κατήγγειλαν ότι η γέφυρα του Γαλλικού ποταμού είναι κλειστή επί 18 μήνες για εργασίες, οπότε τα τρένα για Ειδομένη χρησιμοποιούν παράκαμψη από τη γέφυρα του Αξιού, γεγονός που επιβαρύνει τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές κι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Επίσης, χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση είναι και ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.