Skip to main content

Ομάδα διαχείρισης των προσφυγικών ροών από την «Πρωτοβουλία»

Η διοικούσα δημοτική παράταξη συζήτησε και για το νομοσχέδιο «Κλεισθένης 1» για το οποίο ζητά επαρκή χρόνο διαβούλευσης και ουσιαστικό διάλογο.

Το προσφυγικό και το νέο νομοσχέδιο «Κλεισθένης 1» για τον χωροταξικό σχεδιασμό της αυτοδιοίκησης βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής συνεδρίασης της διοικούσας δημοτικής παράταξης «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη».

Η δημοτική σύμβουλος Σοφία Ασλανίδου, εντεταλμένη για τη στήριξη και την κοινωνική ένταξη προσφύγων και μεταναστών και Πρόεδρος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών (ΣΕΜ) του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τη συγκροτηθείσα «Ομάδα Έργου» με στόχο την υποστήριξη του σχεδιασμού, της οργάνωσης και του συντονισμού της υλοποίησης των δράσεων για την στήριξη και την κοινωνική ένταξη προσφύγων και μεταναστών. Στη συνέχεια, μέλη της Ομάδας Έργου ενημέρωσαν τη Δημοτική Ομάδα για το αντικείμενο της ενασχόλησής τους.

Αναφορικά με τον «Κλεισθένη 1», ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Νίκος Φωτίου, παρουσίασε στη Δημοτική Ομάδα το υπό ψήφιση νομοσχέδιο «Κλεισθένης1», που αφορά τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΟρωτοβουλίας, η συζήτηση που ακολούθησε κατέληξε στα εξής:

«Η Πρωτοβουλία, ως αυτοδιοικητική παράταξη χωρίς κομματική εξάρτηση, κρίνει και αξιολογεί το νομοσχέδιο με βάση τις δικές της θέσεις, απόψεις και αρχές. Δεν αποτελεί φιλοκυβερνητικό παρακολούθημα ούτε συμμετέχει σε αντικυβερνητικά μπλοκ.

Με βάση τα παραπάνω, η «Πρωτοβουλία» θεωρεί ότι: 

Α) Το νομοσχέδιο «Κλεισθένης1», παρά τις σποραδικές αλλαγές προς θετική κατεύθυνση, συνολικά δεν συνιστά τη βαθιά μεταρρύθμιση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις προσδοκίες μιας σύγχρονης Αυτοδιοίκησης με Αποκέντρωση και Αυτοτέλεια έναντι του Κράτους. Επιπλέον, χαρακτηρίζεται από αδικαιολόγητη προχειρότητα, δημιουργεί έντονες επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα της Διοίκησης που περιγράφει, ενώ παραπέμπει στο απροσδιόριστο μέλλον τις αλλαγές που είναι ανάγκη να γίνουν τώρα στην Αυτοδιοίκηση και στο Κράτος.

Β) Ενώ η περίοδος σύνταξης του νομοσχεδίου υπήρξε εξαιρετικά μακρά (πάνω από δύο χρόνια), η περίοδος διαβούλευσης συρρικνώνεται απαράδεκτα στον ασφυκτικό χρόνο των δύο εβδομάδων(!) αποτελώντας εμπαιγμό προς την Αυτοδιοίκηση και παρωδία διαλόγου.

Γ) Η Πρωτοβουλία απαιτεί επαρκή χρόνο διαβούλευσης προκειμένου να διεξαχθεί ένας ουσιαστικός διάλογος. Είναι απαραίτητο να υπάρξει η άνεση και η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια και στα όργανα της Αυτοδιοίκησης να ενημερώσουν τους πολίτες, να τους καταστήσουν συμμέτοχους στη συζήτηση που αφορά σημαντικές πτυχές της ζωής τους και, στη συνέχεια, να καταθέσουν επεξεργασμένες προτάσεις που θα ληφθούν υπόψη στην τελική κατάρτιση του νομοσχεδίου. Η συζήτηση για το σημαντικό θέμα του εκλογικού νόμου (που πάντως δεν αποτελεί μεταρρύθμιση) μπορεί να διεξαχθεί αργότερα, με τη σοβαρότητα που της αρμόζει».