Skip to main content

Πρώτη σε επιδόσεις το 2009 η Πίνδος

Πρώτος το νήμα στον κλάδο έκοψε με τις επιδόσεις του σε πωλήσεις και μερίδιο αγοράς ο Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων Πίνδος το 2009. Προγραμματίζει επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ μέχρι το 2016.
Πρώτος το νήμα στον κλάδο έκοψε με τις επιδόσεις του σε πωλήσεις και μερίδιο αγοράς ο Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων Πίνδος το 2009, που επιπλέον είχε κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε εισόδημα 15 εκατ. ευρώ στους παραγωγούς και προγραμματίζει επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ μέχρι το 2016. Η «πρωταθλήτρια» του πτηνοτροφικού κλάδου παρά την οικονομική κρίση είχε πωλήσεις 170 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 5,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2008.

Συνολικά οι 14 μεγάλες εταιρείες του κλάδου παρουσίασαν την ίδια χρονιά τζίρο 650 εκατ. ευρώ, με την Πίνδο να καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 26,3% στην αγορά, ενώ και στο ισοζύγιο δανειακών υποχρεώσεων και τζίρου αναδείχθηκε στην καλύτερη θέση με διαφορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

Την άκρως ικανοποιητική πορεία του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων Πίνδος για το 2009 παρουσίασε ο πρόεδροό του, Μιχάλης Κασσής, κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων της, τονίζοντας ότι στόχος και για την τρέχουσα χρήση  είναι η διατήρηση της πρώτης θέσης στον κλάδο. Ο στόχος αυτός τόνισε θα επιτευχθεί με νέες επενδύσεις εκσυγχρονισμού, 40 εκατ. ευρώ μέχρι το 2016, μέσω των οποίων θα δοθεί έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα στο επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνονται η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του πτηνοσφαγείου στις εγκαταστάσεις του συνεταιρισμού στο Ροδοτόπι Ιωαννίνων, με προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ, η επέκταση της γραμμής παραγωγής για τα κατεψυγμένα (αερόψυξη), η μεταφορά του εκκολαπτηρίου από τη Χαλκίδα στις εγκαταστάσεις στη Κοσμηρά Ιωαννίνων, προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ και η ανάπτυξη υποκαταστημάτων του συνεταιρισμού σε μεγάλες πόλεις της χώρας, προϋπολογισμού 3,3 εκατ. ευρώ.  Το φθινόπωρο αναμένεται να λειτουργήσει υποκατάστημα της Πίνδος στη Λάρισα.

Επίσης η Πίνδος προχωρά στην ίδρυση νέας εταιρίας, με αντικείμενο τις δράσεις και υποδομές προστασίας του περιβάλλοντος. Μέσω της συγκεκριμένης εταιρίας η Πίνδος προγραμματίζει την επέκταση και αύξηση της δυναμικότητας του εργοστασίου επεξεργασίας αποβλήτων των πτηνοσφαγείων, την κατασκευή νέας μονάδας επεξεργασίας πτηνοτροφικών αποβλήτων στην περιοχή του Δήμου Τζουμέρκων, τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αποτέφρωσης των ψόφιων πουλιών και υποπροϊόντων και τη μετεγκατάσταση του εργοστασίου φυραμάτων από την Ανατολή στην περιοχή της Πεδινής Ιωαννίνων.

Ο κ. Κασσής παραδέχθηκε ότι η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει στις επιχειρήσεις μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας με συνέπεια κάποιοι μεγάλοι πελάτες της Πίνδος να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις οφειλές τους, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης.  Ο κ. Κασσής αναφέρθηκε στη ζημία που προκάλεσε η γρίπη των πτηνών και εκτιμά ότι τα κέρδη της χρήσης του 2009 κάνουν απόσβεση  στη ζημία που προκλήθηκε.  Επεσήμανε την ανάγκη η πολιτεία  να στηρίξει τον πρωτογενή τομέα με την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και χρηματοδοτώντας επενδύσεις για φωτοβολταϊκά και μονάδες επεξεργασίας της κουτσουλιάς, στο πλαίσιο της «πράσινης» ανάπτυξης.

Ζημιογόνο χρήση είχε το 2009 η θυγατρική εταιρία του ομίλου Αγροζωή που έχει την έδρα της στη Χαλκίδα. Για την Αγροζωή τόνισε ότι στόχος για φέτος είναι η επάνοδός της στην κερδοφορία.

Το μεγάλο αγκάθι που απασχολεί την Πίνδο, καθώς είναι ο βασικός της μέτοχος, είναι η  Συνεταιριστική Βιομηχανία Επεξεργασίας Κρέατος Ηπείρου (ΣΒΕΚΗ), που είχε ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα και οφειλές και για την οποία θα γίνει επαναληπτικός πλειστηριασμός στις 21 Ιουλίου, καθώς ο πρώτος απέβη άκαρπος. Ο κ. Κασσής παραδέχθηκε ότι έγιναν λάθη από όλες τις διοικήσεις της εταιρίας. Χαρακτήρισε, όμως, ως θετικό στοιχείο ότι η Πίνδος πέτυχε η τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού να γίνει 4,1 εκατ. ευρώ από 700.000 ευρώ που ήταν αρχικά.

Από την πλευρά του ο  γενικός διευθυντής της εταιρίας Πίνδος κ. Λάζαρος Τσακανίκας επεσήμανε την ανάγκη αύξησης της παραγωγικότητας της εταιρίας με μείωση του κόστους παραγωγής,  αν και η κατανάλωση συνολικά μειώνεται  και λόγω της οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών. Για αυτό η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε τη μείωση πωλήσεων μέσω των σουπερμάρκετ, προκειμένου να αποφύγει τον κίνδυνο να χάσει χρήματα.