Skip to main content

Προοδευτικοί Πολίτες: Το ΤΕΕ να επανακτίσει τον ουσιαστικό του ρόλο

Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία χρειάζονται σχέδιο συνεργασίες και παραγωγική αξιοποίηση των πόρων της ΕΕ επισημαίνουν οι Προοδευτικοί Πολίτες.

Ο ρόλος του ΤΕΕ στην νέα εποχή, το ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης και η πορεία των αναπτυξιακών υποδομών, στην Κεντρική Μακεδονία βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης της αντιπροσωπείας της κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες» με τον πρόεδρο του ΤΕΕ-Τμημα Κεντρικής Μακεδονίας Πάρη Μπίλια.

Από την πλευρά της κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες», τονίστηκε ότι, ο ρόλος του ΤΕΕ και γενικότερα του τεχνικού δυναμικού της χώρας, ήταν και είναι, πολύ σημαντικός. Όμως, όπως επισημάνθηκε, εδώ και χρόνια ο ρόλος του ΤΕΕ έχει διαφοροποιηθεί, από την αρχική του αποστολή και τις ιδρυτικές του αρχές.

Για το ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης, η αντιπροσωπεία της κίνησης τόνισε, το λάθος της κατάργησης του ΟΡΘ, της μη ψήφισης του ρυθμιστικού σχεδίου της Θεσσαλονίκης και της επιστροφής των αρμοδιοτήτων του, στις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ.

Πρότεινε την ενσωμάτωση, του ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης , στο χωροταξικό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και την μεταφορά των αρμοδιοτήτων, που επιτρέπει το σύνταγμα, στην Περιφέρεια.

Η αντιπροσωπεία της κίνησης εξέφρασε την ανησυχία της, για την εγκατάλειψη ουσιαστικά, του master plan της Θεσσαλονίκης, για την αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Τα πρόσφατα, τραγικά και καταστροφικά γεγονότα, στον Δήμο Θερμαϊκού, δείχνουν, τις ανάγκες και επιβάλλουν, την αφύπνιση, τόσο των Δήμων και της Περιφέρειας, όσο και της κυβέρνησης.

Στο θέμα των αναπτυξιακών υποδομών, η αντιπροσωπεία τόνισε ότι χάθηκαν σημαντικοί πόροι του ΕΣΠΑ, της 4ης προγραμματικής περιόδου και πολλά έργα, έχουν μείνει ημιτελή, ενώ άλλα δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, όπως, ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης-Έδεσσας. Τα περισσότερα έργα, είχαν δημοπρατηθεί το 2010 και μέχρι το τέλος του 2015, έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί.

«Δυστυχώς, πέρα από τις μεγάλες καθυστερήσεις και τις αδικαιολόγητες υπερβάσεις των προϋπολογισμών, μερικοί εκ των οποίων διερευνώνται από την δικαιοσύνη, υπάρχει ο κίνδυνος, να μην εξασφαλιστούν οι πόροι για την ολοκλήρωση τους, ή για ορισμένα, να μην εξασφαλιστούν οι πόροι, ακόμη και για την δημοπράτηση τους, όπως ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη- Έδεσσα και η αναβάθμιση της Εσωτερικής  Περιφερειακής, από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, μέχρι την Καρδία.

»Το ΜΕΤΡΟ, το μεγάλο και πιο σημαντικό έργο της Θεσσαλονίκης και η επέκταση του στην Μίκρα, φαίνεται να έχει ασφαλές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ,το 2020. Όμως, η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου, λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων, δημιουργεί ανησυχίες, για την ολοκλήρωση του.

»Δυστυχώς, τα γεγονότα δείχνουν, ότι ουσιαστικά έχει εγκαταλειφθεί, η επέκταση του ΜΕΤΡΟ, Δυτικά, προς Κορδελιό και Ευκαρπία. Οι διαθέσιμοι πόροι του νέου ΕΣΠΑ, κατευθύνονται προς την γραμμή 4 της Αθήνας, στο σύνολο τους, γιατί μετά το 2012, εγκαταλείφτηκε ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό ΑΕ, που υποστήριζε παράλληλα και τα δυο έργα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η κίνηση,

Τέλος, η κίνηση «Προοδευτικοί Πολίτες» για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας πρότεινε το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, να αναλάβει πρωτοβουλία, μαζί με την Περιφέρεια και τους άλλους φορείς, για την ενημέρωση και την κινητοποίηση των πολιτών, γιατί η ανάπτυξη της περιφέρειας και της Θεσσαλονίκης, εξαρτάται απόλυτα από τις αναπτυξιακές υποδομές και δεν δικαιολογούνται, κάθε είδους αβελτηρίες  και από κανέναν.

Η αντιπροσωπεία αποτελείται από τους Γιάννη Μαγκριώτη, Μαρία Γρηγοριάδου, Βασίλη Εμμανουηλίδη, Βασίλη Ιατρίδη, Χρήστο Σιδηρόπουλο και Μπάμπη Τοκατλίδη,