Skip to main content

Προοδευτικοί Πολίτες για τον Κ16: Σημαντικό έργο αλλά με καθυστερήσεις

Ο συντονιστής της Κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες» Γιάννης Μαγκριώτης κάνει λόγο για αποτυχημένη διαχείριση του έργου από την Περιφέρεια

Κριτική στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ασκεί ο συντονιστής της Κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες» Γιάννης Μαγκριώτης, με αφορμή την παράδοση στην κυκλοφορία του κόμβου 16 στην Λαχαναγορά.

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του, «το έργο, έπρεπε να ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος του 2015 και δεν είναι σίγουρο, αν θα ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος του 2017 και πoιο θα είναι το τελικό του κόστος». Ο κ. Μαγκριώτης κάνει λόγο για αποτυχημένη διαχείριση του έργου από την Περιφέρεια.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ο ανισόπεδος κόμβος Κ16, στην Λαχαναγορά, είναι, ίσως ο μεγαλύτερος ανισόπεδος κόμβος, στην Ελλάδα.

Συνδέει τον ΠAΘΕ, με την Εσωτερική Περιφερειακή και περιλαμβάνει την κατασκευή 9 γεφυρών – κλάδων  και οδοποιία βασικών αρτηριών και παράπλευρου δικτύου, με έργα αποχέτευσης –αποστράγγισης της περιοχής, ηλεκτροφωτισμό, φωτεινή σηματοδότηση, σήμανση και εργασίες πράσινου.

Η συμβολή του, στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, την οδική ασφάλεια, την ταχύτητα των μετακινήσεων και την υποστήριξη της δραστηριότητας του ΟΛΘ, θα είναι μεγάλη.

Το έργο, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, ΠΕΠ(Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα), της Κεντρικής Μακεδονίας, με Προϋπολογισμό μελέτης 89.5 εκ ευρώ, της 15/3/11.

Ανάδοχος, αναδείχθηκε της 31/5/11 και η σύμβαση υπογράφηκε, της 24 /10 /11.

Η έκπτωση, ήταν 42.48%, δηλαδή το τελικό κόστος κατασκευής, έπρεπε να είναι 52,6 εκ.ευρώ.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης, ήταν 3 χρόνια και 8 μήνες.

Εύκολα γίνεται κατανοητό, η μελέτη, η διασφάλιση των πόρων και η δημοπράτηση, έγιναν από την Κρατική Περιφέρεια.

Στην Αιρετή Περιφέρεια, έμεινε, η εποπτεία υλοποίησης του έργου.

Το Καλοκαίρι του 2011, η ευθύνη των έργων πέρασε στην Αιρετή διοίκηση, η οποία άλλαξε  αμέσως  της διευθυντές των υπηρεσιών και τον υπεύθυνο του έργου.

Δυστυχώς, η διαχείριση του έργου, στην συνέχεια, ήταν, αποτυχημένη.

Έχουν, ήδη πληρωθεί 2 εκ ευρώ, πρόσθετα στον ανάδοχο και ο Οικονομικός Εισαγγελέας, έχει ζητήσει την παραπομπή του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας, για κακουργηματικές πράξεις.

Ο ανάδοχος, δύο φορές έχει ζητήσει την διάλυση της εργολαβίας, λόγω παρέλευσης του συμβατικού χρόνου κατασκευής του έργου και δύο φορές, την έχει ανακαλέσει.

Οι δικαιολογίες, ότι η καθυστέρηση των εργασιών, οφείλεται στην έλλειψη ελεύθερων χώρων για την ανάπτυξη των εργοταξίων, δεν ευσταθεί, γιατί ελεύθεροι χώροι υπήρχαν και για όσους δεν ήταν ελεύθεροι, υπεύθυνη είναι η διοίκηση της Περιφέρειας και οι αρμόδιες υπηρεσίες, γιατί δεν είχαν υλοποιήσει της πράξεις, διοικητικής αποβολής του καταπατητή.

Στην αίτηση διάλυσης του έργου, ο Ανάδοχος, απαιτεί πρόσθετα, 4 εκ ευρώ.

Το έργο, παραδόθηκε ανολοκλήρωτο και ελπίζουμε να είναι ασφαλές στην χρήση του, γιατί η ανάλογη πρακτική στην παράκαμψη της Αρναίας και στο τμήμα Ποτίδαια-Κασσάνδρεια, είναι τραγική.

Το έργο, έπρεπε να ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος του 2015 και δεν είναι σίγουρο, αν θα ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος του 2017 και ποιο θα είναι το τελικό του κόστος.

Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου, είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν οι ανάλογοι πόροι του 4ου ΕΣΠΑ.

Η ολοκλήρωσή του θα γίνει, από το 5ο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και επειδή το ίδιο συμβαίνει, σε όλα τα έργα της Περιφέρειας, όλοι οι πόροι του τρέχοντος  Προγράμματος, θα διατεθούν για να κλείσουν οι καθυστερήσεις και οι απώλειες πόρων του προηγούμενου Προγράμματος

Αυτός είναι ο λόγος, που δεν έχει δημοπρατηθεί κανένα νέο αναπτυξιακό έργο από την Περιφέρεια και ούτε πρόκειται να δημοπρατηθεί, μέχρι το 2020.

Για όλα αυτά, η ηγεσία της Περιφέρειας, ούτε μίλησε, ούτε μιλά.

Πολύ περισσότερο, δεν νιώθει την ανάγκη, να αναλάβει της ευθύνες της.