Skip to main content

«Πράσινο φράγμα» στον πεζόδρομο της Ικτίνου από τον δήμο Θεσσαλονίκης

Τι προβλέπει η μελέτη για την ανάπλαση των πεζόδρομων Ικτίνου και Ζεύξιδος, κόστους 528.000 ευρώ, που σχεδιάζει ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Στην ανάπλαση των πεζόδρομων Ικτίνου και Ζεύξιδος, κόστους 528.000 ευρώ, θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα ο δήμος Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας ένα «πράσινο φράγμα».

Στόχος της δημοτικής αρχής, είναι «να ρυθμιστούν οι λειτουργικές και αισθητικές δυσαρμονίες που υπάρχουν στην περιοχή, με την ολική ανακατασκευή των δύο πεζοδρόμων για την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση και την βελτίωση της λειτουργίας τους».

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην εισήγησή του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς, «κεντρική ιδέα του έργου είναι η δημιουργία ενός "πράσινου φράγματος", το οποίο θα διαχωρίζει και θα προστατεύει τόσο ηχητικά όσο και οπτικά το ιστορικό σχολικό συγκρότημα που λειτουργεί στην περιοχή από τις χρήσεις αναψυχής των παρακείμενων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά και η διαμόρφωση μιας ελεύθερης ζώνης για την απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης».

Ένας από τους κεντρικούς στόχους που τέθηκαν στο πλαίσιο της εκπόνησης των μελετών για την ανάπλαση της Ικτίνου και της Ζεύξιδος, σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου, «ήταν να προστατευτεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να διαχωριστεί πλήρως η λειτουργία του σχολικού συγκροτήματος από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος της περιοχής».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, στον άξονα της Ικτίνου θα κατασκευαστεί ένα επίμηκες παρτέρι, πλάτους 3,8 μ. το οποίο θα βρίσκεται σε επαφή με τον τοίχο περίφραξης του σχολικού συγκροτήματος. Το παρτέρι αυτό θα περιλαμβάνει τα δέντρα που βρίσκονται στην περιοχή, ενώ θα εμπλουτιστεί και με αναρριχώμενα φυτά.

Η μελέτη προβλέπει επίσης ότι τα τρία μεγαλύτερα παρτέρια απέναντι από το 2ο Γυμνάσιο θα ανακατασκευαστούν στο επίπεδο του πεζοδρόμου, με στόχο να ενοποιηθεί ο χώρος πρασίνου με τον χώρο κίνησης.

Επίσης όλα τα παρτέρια που υπάρχουν σήμερα στον άξονα της Ικτίνου θα καθαιρεθούν και θα αναχωροθετηθούν σε άλλες θέσεις, που κρίνονται καταλληλότερες, ώστε να μην εμποδίζονται αφενός η απρόσκοπτη πορεία των διερχόμενων πεζών, αφετέρου η ελεύθερη διέλευση των οχημάτων άμεσης ανάγκης και τροφοδοσίας των καταστημάτων.

Παρτέρια προβλέπεται να κατασκευαστούν και στο σημείο όπου η Ικτίνου διευρύνεται κοντά στη συμβολή της με τη Ζεύξιδος. Αντίθετα στο πεζόδρομο της Ζεύξιδος δεν θα κατασκευαστούν καινούρια παρτέρια παρά μόνον νέες διευρυμένες δενδροδόχοι.

Παράλληλα, η μελέτη προβλέπει την απελευθέρωση μιας ζώνης πλάτους 3,60μ., κατά μήκος και των δύο πεζόδρομων. Από τη συγκεκριμένη ζώνη θα μπορούν να διέρχονται απρόσκοπτα οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Τέλος, οι πεζόδρομοι της Ικτίνου και της Ζεύξιδος θα αποκτήσουν καινούριο φωτισμό, με σκοπό να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων, αλλά και να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.

Το έργο αναμένεται να λάβει το πράσινο φως από το δημοτικό συμβούλιο την ερχόμενη Δευτέρα. Η συνολική διάρκεια του έργου είναι 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.