Skip to main content

Πώς ο ΟΛΠ δείχνει τον δρόμο στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης

Στην 44η θέση των 100 μεγαλύτερων λιμενικών τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων κατατάσσει η Lloyd's List Intelligence τον Πειραιά.

Στην 44η θέση των 100 μεγαλύτερων λιμενικών τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων κατατάσσει η Lloyd's List Intelligence τον Πειραιά. Στην ετήσια κατάταξη του οίκου ("One Hundred Container Ports") εμφανίζεται να είναι το 4ο μεγαλύτερο μεσογειακό λιμάνι. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται εξ ολοκλήρου στην ενεργό ανάμειξη της κινεζικής Cosco στη λειτουργία του, καθώς το επιπλέον φορτίο που έφτασε στους ντόκους του ΟΛΠ προέρχονταν σχεδόν κατ αποκλειστικότητα από την Ασία και ειδικότερα από την Κίνα.

Μάλιστα, αυτή η τάση είναι συνεχώς ανοδική και δεν αποκλείεται σύντομα ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Αυτή τη στιγμή προηγούνται τα λιμάνια της Βαλένθια (30ο), της Αλγκεθίρας (31ο) και του Πορτ Σάιντ (37ο).

Μάλιστα, είναι τόσο ραγδαία η ανοδική πορεία του ΟΛΠ, ώστε αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίζει ένα μάλλον παράδοξο πρόβλημα: Του λείπει ο απαραίτητος αριθμός πιλότων για να οδηγούν τα μεγάλα βαπόρια στο λιμάνι. Κι αυτό ενώ ολοένα και αυξανόμενη κίνηση πλοίων. Ο,τι ακριβώς, δηλαδή θα γίνει και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, όταν ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.

Ανεξαρτήτως, εν πολλοίς, από το ποιος θα είναι ο νέος βασικός του μέτοχος. Κι αυτό γιατί το μόνο σίγουρο θα είναι ότι θα πρόκειται για μεγάλο στρατηγικό εταίρο, που θα προσελκύσει πολλά νέα φορτία.

Μια και ο λόγος στα λιμάνια, να σας γράψουμε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται σε αναζήτηση διοικητή για την Δημόσια Αρχή Λιμένων. Το νέο φορέα, που κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς αρμοδιότητες θα έχει. Άλλη μια ελληνική παραδοξότητα...